Early Algebra 4th Grade Early Algebra Achievement Test Teaching Activities
Bu araştırmada erken cebir kapsamında yapılan
öğretim etkinliklerinin ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin akademik
başarılarına etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Bu kapsamda gözlem tekniği ve
tek grup öntest-sontest modeli bir arada kullanılmıştır. Araştırmada 4. Sınıf
Erken Cebir Başarı Testinin geliştirilme aşaması (108 ilkokul dördüncü sınıf
öğrencisi) ve erken cebir öğretim etkinliklerinin uygulanma aşaması (20 ilkokul
dördüncü sınıf öğrencisi ve 1 sınıf öğretmeni) olmak üzere iki farklı çalışma
grubu bulunmaktadır. Bu çalışma grupları seçkisiz örnekleme yöntemlerinden
uygun örneklemeye göre belirlenmiştir. Sınıf öğretmeni, erken cebir konusunda
detaylı bir şekilde bilgilendirildikten sonra araştırmacılar tarafından erken
cebir kapsamında hazırlanan öğretim etkinliklerini 15 ders saati boyunca
öğretim yaptığı sınıfta uygulamıştır. Etkinliklerin öğrencilerin akademik
başarılarına etkisini belirlemek amacıyla araştırmacılar tarafından
geliştirilen 4. Sınıf Erken Cebir Başarı Testi öğrencilere öntest ve sontest
olarak uygulanmıştır. Öğrencilerin
öntest ve sontest puanları, tekrarlı ölçümlerde ortalamaların hesaplanması
kapsamında aritmetik ortalama ve standart sapmaları hesaplanarak
karşılaştırılmıştır. Öğrencilerin öntest ortalamaları (Öntest = 15,25)ile
sontest ortalamaları (Sontest = 21,40) arasında anlamlı bir fark
olduğu görülmüştür [t(19) = -6,51, p<.01]. Dolayısıyla öğretim
etkinliklerinin öğrencilerin akademik başarılarını artırdığı, erken cebirin ve
bu kapsamda hazırlanacak etkinliklerin müfredatta yer almasının öğrencilere
akademik anlamda olumlu katkı sağlayacağı söylenebilir.
Erken Cebir 4. Sınıf Erken Cebir Başarı Testi Öğretim Etkinlikleri
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Özgün Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 1 |
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)