Bu çalışmanın amacı; okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin 5 Şubat 2021 yılında yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı yönetici atama yönetmeliğinde yer alan ilk defa yönetici atama değerlendirme formu hakkındaki görüşlerini tespit etmek ve bu tespitler doğrultusunda okul yöneticilerinin en iyi ve objektif kriterlerle seçilmesi ile ilgili öneriler ortaya çıkararak, yeni bir ilk defa yönetici atama puanlama ölçeği oluşturmaktır. Araştırma nitel araştırma türünde olup, fenomenoloji deseni kullanılarak yapılmıştır. Araştırmanın çalışma gurubunu 2021-2022 eğitim öğretim yılında Kocaeli’ndeki ilkokul ve ortaokullarda görev yapan, kolay ulaşılabilir durum örneklemesine göre seçilmiş 16 yönetici ve öğretmen oluşturmuştur. Veriler, yarı yapılandırılmış, görüşme formu ile elde edilmiş, içerik analizi kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmanın alt problemine ilişkin yönetici ve öğretmenlerin ilk defa yönetici atama ve değerlendirme formunda yer alan kriterlerin yönetici adayları arasında fırsat eşitsizliği yarattığı, kriterlerin adil olmağı ve ilk defa yönetici atama ve değerlendirme ölçeğini yetersiz buldukları görülmüştür. Araştırmada ilk defa yönetici atama ve değerlendirme formunda akademik çalışmaların, farklı alanlarda yapılan yüksek lisans ve doktora eğitimlerinin gereksiz olduğu, İlk okullarda yetiştirme programı (İYEP), destekleme ve yetiştirme kursları (DYK) zümre başkanlığı gibi kriterlerin adaylar arasında fırsat eşitsizliği yaratması ve yöneticilik yeterliliği ile bağdaşmadığını ortaya koymuştur. Ulaşılan sonuçlara bağlı olarak yöneticilik yeterlilikleri doğrultusunda yeni bir ilk defa yönetici atama değerlendirme ölçeği hazırlanmıştır.
Okul Yöneticiliği Okul Yönetici Atama Yönetici Atama Kriterleri Eğitim politikaları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 11 Sayı: 1 |
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)