Amaç:
Çalışmamızda tıp fakültesi ile iletişim fakültesi öğrencilerinde tütün ve tütün
ürünleri kullanım sıklığını ve etkileyen faktörleri belirlemek, sigara ile
ilgili algı ve tutumlarını araştırmak ve fakülteler arasında karşılaştırma
yapmak amaçlanmıştır.
Materyal ve Metot: Tıp ve İletişim Fakültesinde 2017-2018eğitim döneminde ilk
ve son sınıfta okuyan öğrencilere tütün ve tütün ürünleri kullanma
alışkanlıkları ile sigaraya karşı tutum ve algı düzeylerini öğrenmek amacıyla
hazırlanmış bir anket uygulandı.
Bulgular:
Tıp Fakültesinde okuyan öğrencilerin %11,57’si halen sigara içmekte iken,
İletişim Fakültesi öğrencilerinin %50,0’ı halen sigara içmekte idi. İletişim
fakültesindeki öğrencilerin sigara içme oranı Tıp Fakültesi öğrencilerinden
daha yüksekti(p<0,001). Tıp fakültesinde 1.sınıf öğrencilerinin %6,10’i, son
sınıf öğrencilerinin %19,40’ı sigara içmekteydi (p<0,001). İletişim
fakültesinde 1.sınıf öğrencilerinin %43,50’si, son sınıf öğrencilerinin
%53,80’i sigara içmekteydi (p=0,200). En yakın arkadaşının sigara içiyor olması
öğrencinin sigara içmesini 3,6 kat daha arttırmaktadır (p<0,001) (OR: 3,605
%95 CL: 2,936-4,427). Tıp fakültesi öğrencilerinin sigaraya karşı algı
düzeyleri iletişim fakültesi öğrencilerinden daha yüksek idi ve bu fark
istatistiksel olarak anlamlı idi (p=0,012).
Sonuç:
Tıp fakültesi öğrencilerinde sigara içme sıklığı %11,5 iken, iletişim fakültesi
öğrencilerinde bu sıklık %50,0 olarak bulundu. Sağlıkla ilişkili fakültelerde
sigara kullanım sıklığı diğer fakülte öğrencilerinden daha düşük olduğu
saptanmıştır. Sigaranın zararları ve bırakma yöntemleri ile ilgili derslerin
diğer fakülte öğrencilerinin de alması sağlanmalıdır.
Objectives: The aim of this study was to
determine the prevalence of tobacco and tobacco products in medical faculty and
communication faculty students, to investigate their perception and attitudes
about smoking and to compare the among faculties.
Materials and Methods: In
cross-sectional analytical study, a questionnaire was applied who in 2017-2018
for the first and last year students at the Faculty of Medicine and
Communication to learn use habits tobacco and tobacco products and their
attitudes and perception towards smoking.
Results: While 11.5% of the students
in the Faculty of Medicine were still smoking, 50.0% of the students in the
Faculty of Communication were still smoking. The smoking rate of the students
in the communication faculty was higher than the students in the Faculty of
Medicine (p <0.001). In medical school, 6.1% of first year students and
19.4% of senior students were smokers (p <0.001). In the Faculty of
Communication 43.5% of first year students and 53.8% of senior students were
smokers(p=0.200). While the parent's smoking did not affect the student's
smoking, his closest friend's smoking had a statistically significant effect on
the student's smoking (p<0.001). The fact that his / her best friend smokes
increases the student's cigarette smoking by 3.6 times. The level of perception
of the students of the medical faculty was higher than the students of the
communication faculty and this difference was statistically significant
(p=0.012).
Conclusion: The prevalence of
smoking in medical faculty students was 11.5% and this frequency was 50.0% in
students of communication faculties. The prevalence of smoking in
health-related faculties was found to be lower than that of other faculty
students. It should be ensured that other faculty students take courses related
to the damages of smoking and smoking cessation methods.
Student Smoking Faculty of Medicine Faculty of Communication
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırmalar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 19 Sayı: 2 |