Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of Educational Digital Games on Student Attitudes Towards Religious Culture and Moral Knowledge Lesson

Yıl 2023, , 223 - 238, 30.12.2023
https://doi.org/10.34247/artukluakademi.1349474

Öz

The main purpose of the research is to examine the effect of digital educational games on student attitudes towards Religious Culture and Moral Knowledge (DKAB) course. In the research, a pre-test-post-test application was made by using a attitude scale to examine the attitudes of the students towards the relevant course. The study group of the research consists of 84 students attending the 4th grade in a public primary school located in the Maleekghazi. As a result of independent samples t-test and dependent samples t-tests, it was seen that there was a significant difference in favor of the experimental group between the post-test scores of the experimental group supported by educational digital games and the post-test scores of the control group in which traditional approaches. Based on this data, it was concluded that educational digital games positively affected student attitudes in the DKAB course. This result was interpreted as meaning that digital educational games increase the effectiveness and efficiency of relevant course specifically and religious teaching in general.

Kaynakça

  • Ağırgöl, Mahmut vd. “Eğitsel Dijital Oyunlarla İşlenen Fen Bilgisi Dersinin Öğrencinin Bilgilerinin Kalıcılığına, Akademik Başarısına ve Tutumuna Etkisi”. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi 5/3 (2022), 157-176.
  • Aksoy, Nuri Can - Küçük Demir, Betül. “Matematik Öğretiminde Dijital Oyun Tasarlamanın Öğretmen Adaylarının Yaratıcılıklarına Etkisi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 39/1 (2019), 147-169.
  • Arslan, Kevser - Coştu, Fatma. “Eğitimin Vazgeçilmez Parçası Dijital Oyunlar: Lisansüstü Tezlere Ait Bir Sentez Çalışması”. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi 54 (2022), 1329-1359.
  • Atasoy, Ülüve. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Derslerinde Eğitsel Oyunlar Yoluyla Kavram Öğretimi. Rize: Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2019.
  • Aydın, Betül. “Gelişimin Doğası”. Eğitim Psikolojisi (Gelişim-Öğrenme-Öğretim) 29-55. Ankara: Pegem Akademi Yayınları, 2016.
  • Aygül, Hasan Hüseyin - Gürbüz, Gamze. “Çocuklara Yönelik Din Temalı Dijital Eğitsel Oyunların Göstergebilimsel Çözümlemesi”, Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi 9/25 (2020), 51-75.
  • Başaran, İbrahim Ethem. Eğitim Psikolojisi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, 2005.
  • Bayırtepe, E., & Tüzün, H. "Oyun-Tabanlı Öğrenme Ortamlarının Öğrencilerin Bilgisayar Dersindeki Başarıları ve Öz-Yeterlik Algıları Üzerine Etkileri". Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 33/33 (2007), 41-54.
  • Bayraktar, M. Faruk - Yorulmaz, Bilal. “İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Derslerinde Eğitsel Oyunların Kullanımı”. Türkiye’de Okullarda Din Öğretimi. 705-721. İstanbul: Dem Yayınları, 2011. Bilici, Ali Baz. Gelişim ve Eğitim Odaklı Çocuk Psikolojisi ve Din. İzmir: Akademik Gelişim, 2015. Büyüköztürk, Şener vd. Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi, 2022.
  • Çamdibi, H. Mahmut. Şahsiyet Terbiyesi ve Gazali. İstanbul: Han Yayıncılık, 1983.
  • Çangır, Metin. İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Derslerinde Eğitsel Oyun Yönteminin Uygulanma Durumu (Tuzla örneği). İstanbul: Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2008.
  • Çankaya, Serkan - Karamete, Ayşen. “Eğitsel Bilgisayar Oyunlarının Öğrencilerin Matematik Dersine ve Eğitsel Bilgisayar Oyunlarına Yönelik Tutumlarına Etkisi”. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 4/2 (2013), 115-127.
  • Çeken, Kübra. Eğitsel Oyun ve Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersinde Eğitsel Oyun Kullanımı. Malatya: İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2022.
  • Çelik, Rahime. 3. Uluslararası Din Eğitimi Kongresi, “Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersinde Değerler Adası Dijital Oyununun Öğrenci Tutumuna Etkisi”. Konya, Necmettin Erbakan Üniversitesi Yayınları, 2022.
  • Çokyaman, Murat-Şimşek, Hüseyin. “Eğitsel Dijital Oyunların 8. Sınıf Öğrencilerinin İngilizce Ders Başarısı Ve Güdülenmelerine Etkisi”. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 22/2 (2022), 708-722.
  • Demir, Rıdvan. “Sanal Gerçeklik Gözlüğüne Dayalı Din Öğretimine Yönelik Öğretmen Adaylarının Tutumu”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 8/1 (2019), 847-861.
  • Digeronimo, Theresa F. - Schaefer, Charles E. Anne ve Babalar İçin Çocuk Psikolojisi. çev. M. Meltem Açan. İstanbul: Yakamoz Yayıncılık, 2009.
  • Dodurgalı, Abdurrahman. İbn-i Sina Felsefesinde Eğitim. İstanbul: M.Ü İlahiyat Fakültesi Vakfı Yayınları, 1995.
  • Egi, Esra. 5. Sınıf İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Derslerinde Eğitsel Oyun Etkinliklerinin Kullanımı. Elâzığ: Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2022.
  • Elkind, David. The Power of Play. Cambridge: Da Capo Press, 2007. Gee, James Paul. “Deep Learning Properties of Good Digital Games: How Far Can They Go?” in Serious Games, 89-104. United Kingdom: Routledge, 2009.
  • Gomes, Tancicleide Carina Simões vd. “Exploring an approach based on digital games for teaching programming concepts to young children”. International journal of child-computer interaction 16 (2018), 77-84.
  • Göv, Ayşe. Din Eğitiminde Kullanılan Eğitsel Oyunların Öğrenci Başarısı ve Kalıcılığına Etkisi. İstanbul: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2019.
  • Granic, Isabela vd. “The Benefits of Playing Video Games”. American Psychologist 69/1 (2014). 66-78.
  • Güler, Hasan vd. “İnternet ve Mobil Teknolojilerin Yaygınlaşması: Fırsatlar ve Sınırlılıklar”. Kilis 7 Aralık Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 7/14 (2017), 186-207.
  • Gürer, Banu - Arslan, Nursel. “Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersinde Eğitsel Oyun Yöntemi ile Öğretimin Öğrenci Başarısına ve Derse Tutumuna Etkisi”. Değerler Eğitimi Dergisi 15/34 (2017), 87-127.
  • Gürsoy, Sema. “Dijital Oyunlarda İslamofobik Unsurlar”. Bingöl Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 19 (2022), 107-129.
  • Hazar, Zekihan. “Eğitsel Oyunlara Yönelik Öğretmen Görüşleri ve Yeterliliklerinin İncelenmesi”. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 13/1 (2018), 52-72.
  • Hazar, Zekihan - Hazar, Muhsin. “Digital game addiction scale for children çocuklar için dijital oyun bağımlılığı ölçeği”. Journal of Human Sciences 14/1 (2017), 203-216.
  • Hung, C.-M - I. Huang, G.J. Hwang, Effects Of Digital Game-Based Learning On Students’ Self-Efficacy, Motivation, Anxiety, And Achievements In Learning Mathematics. Journal of Computers in Education 1/2 (2014), 158-162.
  • İltuş, Cüveyriye. “Din Eğitiminde Dijital Mecraların Kullanımı”. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 8/3 (2021), 523-532.
  • İnceoğlu, Mustafa Murat - Özkan, Yudum. Dijital Oyun Tabanlı Öğrenme ve Teknoloji Entegrasyonu. Ankara: Gece Kitaplığı, 2023.
  • Jean, Piaget. Çocuğun Ahlaki Yargısı. çev. İ. Dündar, İstanbul: Pinhan Yayıncılık, 2015.
  • Karasar, Niyazi. Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, 2022.
  • Kavak, Rahime. “Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersinde Zihin Haritası Oluşturmanın Öğrenci Başarısına, Kalıcılığa ve Öğrenmedeki Duyuşsal Özelliklere Etkisi” Elazığ: Fırat Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, 2016.
  • Kirriemuir, J. (2002). Video Gaming, Education and Digital Learning Technologies, D-Lib Magazine, 8(2), http://www.dlib.org/dlib /february02/kirriemuir/02kirriemuir.html, (Erişim Tarihi: 08.01.2018).
  • Kukul, Volkan. “Oyunla İlgili Tarihsel Gelişim Ve Yaklaşımlar”. Eğitsel Dijital Oyunlar Kuram, Tasarım ve Uygulama. Ankara: Pegem Akademi, 2013. 29-30.
  • Li, Qing vd. “Let us save lives using games! A study of the effect of digital games for traffic education”. Journal of Educational Technology Systems 49/2 (2020), 199-218.
  • Moulin, Daniel. Religious Identity Choices in English Secondary Schools, British Educational Research Journal, 41/3 (2015), 489-504
  • Eğitsel Dijital Oyunlar Kuram, Tasarım ve Uygulama. ed. Mehmet Akif Ocak. Ankara: Pegem Akademi, 2013.
  • Oktay, Ayla. Yaşamın Sihirli Yılları: Okul Öncesi Dönem. İstanbul: Epsilon Yayınları, 1999.
  • Özer, Fatih. “İlkokul Öğrencilerinin Dijital Oyun Tercihlerinin Eğitsel Bir Perspektiften İncelenmesi”. Anadolu University Journal of Education Faculty 4/4 (2020), 380-398.
  • Pehlivan, Hülya. Oyun ve Öğrenme. Ankara: Anı Yayıncılık, 2012. Prensky, Marc. “Fun, Play And Games: What Makes Games Engaging”. Digital Game-Based Learning 5/1 (2001), 5-31.
  • Samur, Yavuz. Dijital Oyun Tasarımı. İstanbul: Pusula Yayınları, 2016.
  • Sarı, Ayhan - Altun, Taner. “Oyunlaştırma Yöntemi İle İşlenen Bilgisayar Derslerinin Etkililiğine Yönelik Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education 7/3 (2016), 553-577.
  • Sykes, Julie M. “Digital Games and Language Teaching and Learning”. Foreign Language Annals 51/1 (2018), 219-224.
  • Sykes, Julie M. - Reinhardt, Jonathon. Language at Play: Digital Games in Second and Foreign Language Teaching and Learning. United States of Amerika: Pearson, 2012.
  • Turner, Patrick E. vd. “Influence of Online Computer Games On The Academic Achievement of Nontraditional Undergraduate Students”. Cogent Education 5/1 (2018). 1-16.
  • Yavuzer, Haluk. Çocuk Psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi, 1987.
  • Yavuzkan, Huriye. Eğitsel Dijital Oyunların 5. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Başarısına ve Tutumuna Etkisi. Niğde: Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2019.
  • Yeşilbağ, Serkan vd. “The effect of educational computer games on students’ academic achievements and attitudes towards English lesson”. Education and Information Technologies 25/6 (2020), 5339-5356.
  • Yorulmaz, Bilal. “Dijital Oyunlar, Din Eğitimi Açısından Bir Tehdit mi Bir İmkân mı?” VII. Uluslararası Din Görevlileri Sempozyumu, Sakarya: Ensar Neşriyat, 2016.

Eğitsel Dijital Oyunların Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersine Yönelik Öğrenci Tutumlarına Etkisi

Yıl 2023, , 223 - 238, 30.12.2023
https://doi.org/10.34247/artukluakademi.1349474

Öz

Bu araştırmanın temel amacı eğitsel dijital oyunların Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi (DKAB) dersine dönük öğrenci tutumlarına olan etkisini incelemektir. Araştırmada deneysel araştırmaya uygun olarak, öğrencilerin ilgili derse yönelik tutumlarını yoklamak üzere ön-son test uygulaması yapılmıştır. Çalışma grubunu Kayseri/Melikgazi’de bulunun bir resmi ilkokulda 4. sınıfta bulunan 84 öğrenci oluşturmaktadır. Seçkisiz örneklem yoluyla yarısı deney yarısı da kontrol grubu olmak üzere dört sınıf alınmıştır. Deney grubu ile 8 hafta boyunca eğitsel dijital oyunlarla öğretim yapılmıştır. Yapılan bağımsız ve bağımlı örneklemler t testleri sonucunda eğitsel dijital oyunlarla desteklenen öğrenci grubunun sontest puanları ile mevcut yaklaşımların uygulandığı öğrenci grubunun sontest puanları arasında ilk grup lehine manidar bir farkın olduğu görülmüştür. Bu veriden hareketle eğitsel dijital oyunların DKAB dersinde öğrenci tutumlarını pozitif yönde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuç eğitsel dijital oyunların özelde ilgili ders, genelde ise din öğretiminin etkililik ve verimliliğini artırdığı anlamında yorumlamıştır.

Kaynakça

  • Ağırgöl, Mahmut vd. “Eğitsel Dijital Oyunlarla İşlenen Fen Bilgisi Dersinin Öğrencinin Bilgilerinin Kalıcılığına, Akademik Başarısına ve Tutumuna Etkisi”. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi 5/3 (2022), 157-176.
  • Aksoy, Nuri Can - Küçük Demir, Betül. “Matematik Öğretiminde Dijital Oyun Tasarlamanın Öğretmen Adaylarının Yaratıcılıklarına Etkisi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 39/1 (2019), 147-169.
  • Arslan, Kevser - Coştu, Fatma. “Eğitimin Vazgeçilmez Parçası Dijital Oyunlar: Lisansüstü Tezlere Ait Bir Sentez Çalışması”. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi 54 (2022), 1329-1359.
  • Atasoy, Ülüve. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Derslerinde Eğitsel Oyunlar Yoluyla Kavram Öğretimi. Rize: Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2019.
  • Aydın, Betül. “Gelişimin Doğası”. Eğitim Psikolojisi (Gelişim-Öğrenme-Öğretim) 29-55. Ankara: Pegem Akademi Yayınları, 2016.
  • Aygül, Hasan Hüseyin - Gürbüz, Gamze. “Çocuklara Yönelik Din Temalı Dijital Eğitsel Oyunların Göstergebilimsel Çözümlemesi”, Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi 9/25 (2020), 51-75.
  • Başaran, İbrahim Ethem. Eğitim Psikolojisi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, 2005.
  • Bayırtepe, E., & Tüzün, H. "Oyun-Tabanlı Öğrenme Ortamlarının Öğrencilerin Bilgisayar Dersindeki Başarıları ve Öz-Yeterlik Algıları Üzerine Etkileri". Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 33/33 (2007), 41-54.
  • Bayraktar, M. Faruk - Yorulmaz, Bilal. “İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Derslerinde Eğitsel Oyunların Kullanımı”. Türkiye’de Okullarda Din Öğretimi. 705-721. İstanbul: Dem Yayınları, 2011. Bilici, Ali Baz. Gelişim ve Eğitim Odaklı Çocuk Psikolojisi ve Din. İzmir: Akademik Gelişim, 2015. Büyüköztürk, Şener vd. Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi, 2022.
  • Çamdibi, H. Mahmut. Şahsiyet Terbiyesi ve Gazali. İstanbul: Han Yayıncılık, 1983.
  • Çangır, Metin. İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Derslerinde Eğitsel Oyun Yönteminin Uygulanma Durumu (Tuzla örneği). İstanbul: Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2008.
  • Çankaya, Serkan - Karamete, Ayşen. “Eğitsel Bilgisayar Oyunlarının Öğrencilerin Matematik Dersine ve Eğitsel Bilgisayar Oyunlarına Yönelik Tutumlarına Etkisi”. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 4/2 (2013), 115-127.
  • Çeken, Kübra. Eğitsel Oyun ve Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersinde Eğitsel Oyun Kullanımı. Malatya: İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2022.
  • Çelik, Rahime. 3. Uluslararası Din Eğitimi Kongresi, “Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersinde Değerler Adası Dijital Oyununun Öğrenci Tutumuna Etkisi”. Konya, Necmettin Erbakan Üniversitesi Yayınları, 2022.
  • Çokyaman, Murat-Şimşek, Hüseyin. “Eğitsel Dijital Oyunların 8. Sınıf Öğrencilerinin İngilizce Ders Başarısı Ve Güdülenmelerine Etkisi”. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 22/2 (2022), 708-722.
  • Demir, Rıdvan. “Sanal Gerçeklik Gözlüğüne Dayalı Din Öğretimine Yönelik Öğretmen Adaylarının Tutumu”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 8/1 (2019), 847-861.
  • Digeronimo, Theresa F. - Schaefer, Charles E. Anne ve Babalar İçin Çocuk Psikolojisi. çev. M. Meltem Açan. İstanbul: Yakamoz Yayıncılık, 2009.
  • Dodurgalı, Abdurrahman. İbn-i Sina Felsefesinde Eğitim. İstanbul: M.Ü İlahiyat Fakültesi Vakfı Yayınları, 1995.
  • Egi, Esra. 5. Sınıf İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Derslerinde Eğitsel Oyun Etkinliklerinin Kullanımı. Elâzığ: Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2022.
  • Elkind, David. The Power of Play. Cambridge: Da Capo Press, 2007. Gee, James Paul. “Deep Learning Properties of Good Digital Games: How Far Can They Go?” in Serious Games, 89-104. United Kingdom: Routledge, 2009.
  • Gomes, Tancicleide Carina Simões vd. “Exploring an approach based on digital games for teaching programming concepts to young children”. International journal of child-computer interaction 16 (2018), 77-84.
  • Göv, Ayşe. Din Eğitiminde Kullanılan Eğitsel Oyunların Öğrenci Başarısı ve Kalıcılığına Etkisi. İstanbul: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2019.
  • Granic, Isabela vd. “The Benefits of Playing Video Games”. American Psychologist 69/1 (2014). 66-78.
  • Güler, Hasan vd. “İnternet ve Mobil Teknolojilerin Yaygınlaşması: Fırsatlar ve Sınırlılıklar”. Kilis 7 Aralık Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 7/14 (2017), 186-207.
  • Gürer, Banu - Arslan, Nursel. “Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersinde Eğitsel Oyun Yöntemi ile Öğretimin Öğrenci Başarısına ve Derse Tutumuna Etkisi”. Değerler Eğitimi Dergisi 15/34 (2017), 87-127.
  • Gürsoy, Sema. “Dijital Oyunlarda İslamofobik Unsurlar”. Bingöl Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 19 (2022), 107-129.
  • Hazar, Zekihan. “Eğitsel Oyunlara Yönelik Öğretmen Görüşleri ve Yeterliliklerinin İncelenmesi”. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 13/1 (2018), 52-72.
  • Hazar, Zekihan - Hazar, Muhsin. “Digital game addiction scale for children çocuklar için dijital oyun bağımlılığı ölçeği”. Journal of Human Sciences 14/1 (2017), 203-216.
  • Hung, C.-M - I. Huang, G.J. Hwang, Effects Of Digital Game-Based Learning On Students’ Self-Efficacy, Motivation, Anxiety, And Achievements In Learning Mathematics. Journal of Computers in Education 1/2 (2014), 158-162.
  • İltuş, Cüveyriye. “Din Eğitiminde Dijital Mecraların Kullanımı”. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 8/3 (2021), 523-532.
  • İnceoğlu, Mustafa Murat - Özkan, Yudum. Dijital Oyun Tabanlı Öğrenme ve Teknoloji Entegrasyonu. Ankara: Gece Kitaplığı, 2023.
  • Jean, Piaget. Çocuğun Ahlaki Yargısı. çev. İ. Dündar, İstanbul: Pinhan Yayıncılık, 2015.
  • Karasar, Niyazi. Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, 2022.
  • Kavak, Rahime. “Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersinde Zihin Haritası Oluşturmanın Öğrenci Başarısına, Kalıcılığa ve Öğrenmedeki Duyuşsal Özelliklere Etkisi” Elazığ: Fırat Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, 2016.
  • Kirriemuir, J. (2002). Video Gaming, Education and Digital Learning Technologies, D-Lib Magazine, 8(2), http://www.dlib.org/dlib /february02/kirriemuir/02kirriemuir.html, (Erişim Tarihi: 08.01.2018).
  • Kukul, Volkan. “Oyunla İlgili Tarihsel Gelişim Ve Yaklaşımlar”. Eğitsel Dijital Oyunlar Kuram, Tasarım ve Uygulama. Ankara: Pegem Akademi, 2013. 29-30.
  • Li, Qing vd. “Let us save lives using games! A study of the effect of digital games for traffic education”. Journal of Educational Technology Systems 49/2 (2020), 199-218.
  • Moulin, Daniel. Religious Identity Choices in English Secondary Schools, British Educational Research Journal, 41/3 (2015), 489-504
  • Eğitsel Dijital Oyunlar Kuram, Tasarım ve Uygulama. ed. Mehmet Akif Ocak. Ankara: Pegem Akademi, 2013.
  • Oktay, Ayla. Yaşamın Sihirli Yılları: Okul Öncesi Dönem. İstanbul: Epsilon Yayınları, 1999.
  • Özer, Fatih. “İlkokul Öğrencilerinin Dijital Oyun Tercihlerinin Eğitsel Bir Perspektiften İncelenmesi”. Anadolu University Journal of Education Faculty 4/4 (2020), 380-398.
  • Pehlivan, Hülya. Oyun ve Öğrenme. Ankara: Anı Yayıncılık, 2012. Prensky, Marc. “Fun, Play And Games: What Makes Games Engaging”. Digital Game-Based Learning 5/1 (2001), 5-31.
  • Samur, Yavuz. Dijital Oyun Tasarımı. İstanbul: Pusula Yayınları, 2016.
  • Sarı, Ayhan - Altun, Taner. “Oyunlaştırma Yöntemi İle İşlenen Bilgisayar Derslerinin Etkililiğine Yönelik Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education 7/3 (2016), 553-577.
  • Sykes, Julie M. “Digital Games and Language Teaching and Learning”. Foreign Language Annals 51/1 (2018), 219-224.
  • Sykes, Julie M. - Reinhardt, Jonathon. Language at Play: Digital Games in Second and Foreign Language Teaching and Learning. United States of Amerika: Pearson, 2012.
  • Turner, Patrick E. vd. “Influence of Online Computer Games On The Academic Achievement of Nontraditional Undergraduate Students”. Cogent Education 5/1 (2018). 1-16.
  • Yavuzer, Haluk. Çocuk Psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi, 1987.
  • Yavuzkan, Huriye. Eğitsel Dijital Oyunların 5. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Başarısına ve Tutumuna Etkisi. Niğde: Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2019.
  • Yeşilbağ, Serkan vd. “The effect of educational computer games on students’ academic achievements and attitudes towards English lesson”. Education and Information Technologies 25/6 (2020), 5339-5356.
  • Yorulmaz, Bilal. “Dijital Oyunlar, Din Eğitimi Açısından Bir Tehdit mi Bir İmkân mı?” VII. Uluslararası Din Görevlileri Sempozyumu, Sakarya: Ensar Neşriyat, 2016.
Toplam 51 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Dini Araştırmalar (Diğer)
Bölüm Araştırma makaleleri
Yazarlar

Öznur Birgün 0009-0007-8141-3737

Cemil Osmanoğlu 0000-0003-3088-8357

Erken Görünüm Tarihi 30 Aralık 2023
Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Birgün, Ö., & Osmanoğlu, C. (2023). Eğitsel Dijital Oyunların Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersine Yönelik Öğrenci Tutumlarına Etkisi. Artuklu Akademi, 10(2), 223-238. https://doi.org/10.34247/artukluakademi.1349474
AMA Birgün Ö, Osmanoğlu C. Eğitsel Dijital Oyunların Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersine Yönelik Öğrenci Tutumlarına Etkisi. Mardin Artuklu Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi. Aralık 2023;10(2):223-238. doi:10.34247/artukluakademi.1349474
Chicago Birgün, Öznur, ve Cemil Osmanoğlu. “Eğitsel Dijital Oyunların Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Dersine Yönelik Öğrenci Tutumlarına Etkisi”. Artuklu Akademi 10, sy. 2 (Aralık 2023): 223-38. https://doi.org/10.34247/artukluakademi.1349474.
EndNote Birgün Ö, Osmanoğlu C (01 Aralık 2023) Eğitsel Dijital Oyunların Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersine Yönelik Öğrenci Tutumlarına Etkisi. Artuklu Akademi 10 2 223–238.
IEEE Ö. Birgün ve C. Osmanoğlu, “Eğitsel Dijital Oyunların Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersine Yönelik Öğrenci Tutumlarına Etkisi”, Mardin Artuklu Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi, c. 10, sy. 2, ss. 223–238, 2023, doi: 10.34247/artukluakademi.1349474.
ISNAD Birgün, Öznur - Osmanoğlu, Cemil. “Eğitsel Dijital Oyunların Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Dersine Yönelik Öğrenci Tutumlarına Etkisi”. Artuklu Akademi 10/2 (Aralık 2023), 223-238. https://doi.org/10.34247/artukluakademi.1349474.
JAMA Birgün Ö, Osmanoğlu C. Eğitsel Dijital Oyunların Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersine Yönelik Öğrenci Tutumlarına Etkisi. Mardin Artuklu Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi. 2023;10:223–238.
MLA Birgün, Öznur ve Cemil Osmanoğlu. “Eğitsel Dijital Oyunların Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Dersine Yönelik Öğrenci Tutumlarına Etkisi”. Artuklu Akademi, c. 10, sy. 2, 2023, ss. 223-38, doi:10.34247/artukluakademi.1349474.
Vancouver Birgün Ö, Osmanoğlu C. Eğitsel Dijital Oyunların Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersine Yönelik Öğrenci Tutumlarına Etkisi. Mardin Artuklu Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi. 2023;10(2):223-38.

88x31.png

Artuklu Akademi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.