Bu araştırmanın amacı, Mukh ve diğerleri (2021) tarafından geliştirilen “Digital Learning Games Scale (DLGS)” adlı ölçeğin geçerlilik güvenirlilik analizini yapmak, ölçeği Türkçeye uyarlamak ve çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Araştırma nicel yöntem tarama modeli ile yürütülmüştür. 2022-2023 eğitim-öğretim yılında Malatya ilinde görev yapmakta olan sınıf öğretmenleri araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. Ölçeğin Türkçeye uyarlama süreci ardından verilerin analiz aşamasında SPSS 2.0. ve AMOS istatistik programlarından yararlanılmıştır. Sahadan toplanan verilerden elde edilen ölçek puanlarının değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistiksel yöntemler olarak ortalama, standart sapma kullanılmıştır. İki bağımsız grup arasında niceliksel sürekli verilerin karşılaştırılmasında t-testi, ikiden fazla bağımsız grup arasında niceliksel sürekli verilerin karşılaştırılmasında Tek yönlü (One-way) Anova testi kullanılmıştır.Araştırmadan elde edilen bulgular incelendiğinde öğretmenlerin eğitici dijital oyun genel, sosyal becerileri geliştirme, bilişsel becerileri geliştirme, eğlenerek öğrenme, duyuşsal becerileri geliştirme, yaratıcılığı teşvik etme, psikomotor becerileri geliştirme puanlarında; kıdem, dijital oyun oynama durumları, derslerde dijital oyun kullanma durumları ve çalıştıkları okulun alt yapısına göre anlamlı bir farklılık görülmektedir. Ancak cinsiyet değişkenine göre, dijital oyun geliştirme ve dijital oyun ile ilgili eğitim alma durumlarında anlamlı bir farklılık görülmemiştir.
This study's objectives are to translate the scale to Turkish, conduct a validity and reliability analysis of the "Digital Learning Games Scale (DLGS)" produced by Mukh et al. (2021), and assess the scale in terms of numerous variables. The survey model, a quantitative research technique, was employed in the study to achieve this goal. Primary school instructors employed in Malatya throughout the 2022–2023 academic year make up the study's universe. Following the scale's conversion to Turkish, the data were analyzed using SPSS 2.0 and AMOS statistical programs. The scale scores derived from the field data collection were evaluated using descriptive statistical approaches, such as mean and standard deviation. When comparing quantitative continuous data between two independent groups, the t-test was used, and when comparing quantitative continuous data between more than two independent groups, the One-way Anova test was employed. There is a significant difference according to seniority, digital game playing status, digital game use status in lessons, and the infrastructure of the school they work in. Teachers were found to have educational digital games in general, developing social skills, developing cognitive skills, learning by having fun, developing affective skills, encouraging creativity, and developing psychomotor skills. However, there was no discernible difference between digital game production and training when the gender variable was taken into account.
Educational digital game Scale adaptation Primary school teacher
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Beden Eğitimi ve Oyun |
Bölüm | Arşiv |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Ekim 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2023 |
Gönderilme Tarihi | 9 Ekim 2023 |
Kabul Tarihi | 25 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 1-Cumhuriyet'in 100. Yılı Özel Sayısı |
Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .