Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye Cumhuriyeti’nin Yüzüncü Yılında Bir Meslek Örgütü Olarak TÜRSAB’ın Turizmdeki Yeri ve Önemi

Yıl 2023, , 442 - 459, 29.10.2023
https://doi.org/10.17123/atad.1347696

Öz

Turizm endüstrisi içerisinde yer alan meslek kuruluşları genel itibariyle turizm işletmelerinin gelişmesine katkı sağlayan, sorunları çözmede destek olan, ulusal ve uluslararası alanda gelişmeleri takip eden bir yapıda faaliyet göstermektedir. Turizm endüstrisiyle ilişkili faaliyet gösteren meslek kuruluşlarından biri de seyahat acentacılığı alanında Türkiye’deki en önemli meslek kuruluşu Türkiye Seyahat Acentaları Birliği’dir (TÜRSAB). TÜRSAB 1972 yılında kurulduğundan bugüne hem seyahat acentalarına hem de Türkiye turizmine önemli katkılar sağlamıştır. TÜRSAB, turizmi teknolojiyle entegre ederek çağın gereklerine uyum sağlamaya yönelik kurduğu tüm birimleriyle, gerçekleştirdiği fuarlar, etkinlikler, akademik faaliyetler, yayınlar ve raporlarıyla sürekli gelişmektedir. TÜRSAB’ın hedefleri arasında yeni pazarlar araştırmak, bu pazarlarda sektör açısından ikili iş birliği vaat eden alanları ortaya çıkarmak, Türkiye’nin tanıtılmasını ve markalaşmasını sağlamak bulunmaktadır. TÜRSAB’ın Türk turizmine yapmış olduğu katkılar incelendiğinde turizm meslek örgütlerinin artması sektörel güçlenme bakımından önemli görülmektedir. Bu çalışmada, Türkiye Cumhuriyeti’nin yüzüncü yılında turizm endüstrisine son elli yıldır yön veren önemli meslek kuruluşlarından biri olan TÜRSAB’ın tarihçesi, kuruluşu, amaçları, faaliyetleriyle ele alınarak, Türkiye turizmine katkılar ortaya konmaya çalışılmıştır.

Kaynakça

  • Akay, B., Uslu, A. ve Sancar, M. F. (2014). Turizm Örgütlerinin Turizme Etkilerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma, Journal of Recreation and Tourism Research, 1 (4): 6-14.
  • Akdu, S. (2019). Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB). İçinde; N. Kozak ve M. Kozak (Editörler) Türkiye Turizm Ansiklopedisi Kavramlar, Kurumlar ve Kuruluşlar, Olaylar ve Kişiler Cilt XV (ss. 141-142). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Alaeddinoğlu, F. ve Can, A. S. (2007). Türk Turizm Sektöründe Tur Operatörleri ve Seyahat Acentaları, Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, (2): 50- 66.
  • Aydın, B. ve Doğan, M. (2020). Yeni Koronavirüs (Covid-19) Pandemisinin Turistik Tüketici Davranışları ve Türkiye Turizmi Üzerindeki Etkilerinin Değerlendirilmesi, Pazarlama Teorisi ve Uygulamaları Dergisi, 6 (1): 93- 115.
  • Azaltun, M. (2004). Turizm Meslek Örgütlerinde Etik Kurallar Paneli (Konferans Notları), Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 15 (2): 214- 215.
  • Çakıcı, A. C., Atay, L. ve Harman, S. (2008). İstanbul’da Faaliyet Gösteren Seyahat Acentalarının Pazarlama Karması Kararları Üzerine Bir Araştırma, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (13): 69- 87.
  • Çallı, D. S. (2015). Uluslararası Seyahatlerin Tarihi Gelişimi ve Son Seyahat Trendleri Doğrultusunda Türkiye’nin Konumu, Turizm ve Araştırma Dergisi, 4 (1): 4- 28.
  • Çeşmeci, N. ve Birdir, K. (2010). Nevşehir İlinde Bulunan Seyahat Acentalarının TÜRSAB’tan Memnuniyet ve Beklentilerini Belirlemeye Yönelik Bir Alan Araştırması, 11. Ulusal Turizm Kongresi, 2-5 Aralık, Kuşadası, 879- 889.
  • Çokişler, N. (2017). Seyahat İşletmeciliği. İçinde; A. Akbaba, Z. Öter, M. E. Güler ve V. Altıntaş (Editörler) Turizm İşletmeciliği Endüstriyel ve Yönetsel Boyutlarıyla (ss. 63-75). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Çokgezen, M. ve Toksoy, F. (2011). Meslek Örgütlerinin Rekabet Üzerindeki Etkileri: Profesyonel Meslek Örgütleri Üzerine Bir Değerlendirme. İçinde; A. Yayla ve B. Şahin (Editörler) Türkiye’de Kamu Kurumu Niteliğindeki Meslek Kuruluşları, Sivil Toplum ve Demokrasi (ss. 127-178). Ankara: Liberal Düşünce Topluluğu Yayınları.
  • Demir, M. (2014). Seyahat Acentaları ve Tur Operatörlüğü – İlkeler ve Yönetim. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Ekin, Y. (2021). A Non-Profit Online Marketplace Platform of Travel Agencies in Turkey: TURSAB Rota, International Journal of Contemporary Economics and Administrative Sciences, 11 (1): 247- 262.
  • Hacıoğlu, N. (2006). Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü. Ankara: Nobel Yayınevi.
  • İbiş, S. (2020). Covid-19 Salgınının Seyahat Acentaları Üzerine Etkisi, Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 3 (1): 85- 98.
  • İçöz, O. (1998). Seyahat Acentaları ve Tur Operatörlüğü Yönetimi (2. Baskı). Ankara: Turhan Kitabevi.
  • Göçen, Ö. G. S., Yirik, Ş. ve Yılmaz, Y. (2011). Türkiye’de Krizler ve Krizlerin Turizm Sektörüne Etkileri, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 16 (2): 493- 509.
  • Gökkaya, S. ve Demirkol, Ş. (2017). Turizm Alanındaki Meslek Kuruluşlarının Türk Turizm Endüstrisinin Gelişimine Katkısı Nedir?. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 4 (12): 241- 256.
  • Gössling, S., Scott, D. ve Hall, C. M. (2021). Pandemics, Tourism and Global Change: A Rapid Assessment of Covid-19, Journal of Sustainable Tourism, 29 (1): 1- 20.
  • Güçlü, C. ve Çorbacı, A. (2020). Organize Seyahatlerin Düzenleyicisi Seyahat Acentaları. İçinde; R. Arıca, ve D. Kodaş (Editörler) Seyahat Acentacılığı Teknolojik Değişimin Seyahat Acentalarına Yansımaları (ss. 18-30). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Güleryüz, U. (2020). Thomas Cook Şirketi’ nin Tarihçesi ve Batışı, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24 (3): 1433- 1445.
  • Kozak, N. (1995). Türkiye Turizminde Süreli Yayınlar: Dergiler, Bültenler. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 6 (3): 76- 86.
  • Köşker, H. (2017). Krizlerin Turizm Sektörüne Etkileri Üzerine Bir Araştırma: 2016 Yılı Türkiye Örneği, Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi, (62): 216- 230.
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı (2023a). Seyahat Acentası Arama/Sorgulama, http://yatirimisletmeleruygulama.kultur.gov.tr/Acente.Web.Sorgu/Sorgu/acentesorgu, Erişim Tarihi: 16 Mart 2023.
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı (2023b). Yıllara Göre Seyahat Acenta Sayıları, https://yigm.ktb.gov.tr/TR-243988/yillara-gore-seyahat-acentasi-sayilari.html, Erişim Tarihi: 16 Mart 2023.
  • Löschburg, W. (1998). Seyahatin Kültür Tarihi, Ankara: Dost Kitabevi.
  • Manav, S., Ulusoy, H. ve Köroğlu, Ö. (2017). Turist Rehberliği Meslek Kuruluşlarının Web Sitelerinin İçerik Analizi Yöntemiyle Değerlendirilmesi, International Journal of Social Inquiry,10 (2): 151- 177.
  • Mason, P. (2008). Tourism Impacts, Planning and Management (2. Baskı), Londra: Taylor & Francis.
  • Mısırlı, İ. (2008). Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Öner, Ç. (1997). Seyahat Ticareti (1. Baskı), İstanbul: Literatür Yayıncılık.
  • Özdemir, M. (2011). Türkiye’de Turizmin Başlaması: Osmanlıda Sanayileşme Çabaları: Sergi-i Umumi Osmani, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 22 (1): 87- 90.
  • Özdoğan, O. N. ve Gencer, K. (2017). Turizm Endüstrisinin Genel Yapısı. İçinde; A. Akbaba, Z. Öter, M. E. Güler ve V. Altıntaş (Editörler). Turizm İşletmeciliği Endüstriyel ve Yönetsel Boyutlar (ss. 17-34). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Özel TÜRSAB Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, https://ozeltursabankaralisesi.k12.tr/Home/Yazilar/1, Erişim Tarihi: 22 Nisan 2023.
  • Öztaş, N. (2019). Yönetim, Örgüt ve Yönetim Kuramları. İstanbul: Otorite Yayınları.
  • Page, S. J. (2007). Tourism Management: Managing For Change, İngiltere: Elsevier Butterworth-Heinemann.
  • Roney, S. A. (2011). Turizm (Bir Sistemin Analizi). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Saatçi, S. (2021). Meslek Örgütlenmelerinden Kamu Kurumu Niteliğindeki Meslek Kuruluşlarına, Kamu Yönetimi ve Politikaları Dergisi, 2 (2): 213- 232.
  • Seyahat Acentaları ve Seyahat Acentaları Birliği Kanunu. (1972). Resmi Gazete (Sayı: 14320), Kanun No: 1618. https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.1618.pdf, Erişim Tarihi: 22 Nisan 2023.
  • Shekhawat, R. S. (2020). Travel Agency and Tour Operatio. Hindistan: Knowledge Management and Research Organization.
  • Singh, L. K. (2008). Management of Travel Agency. Hindistan: ISHA Books.
  • Tanrısevdi, A. (2002). Krizlerin Seyahat Acenteleri Üzerindeki Etkileri ve Seyahat Acentesi Yöneticilerinin Krizlere Yönelik Yaklaşımları, T.C. Turizm Bakanlığı II. Turizm Şurası 12-14 Nisan, Ankara, 327- 344.
  • The Voice of Travel. (2022). Türkiye Seyahat Acentaları Birliği 50 Yaşında, Aralık, https://www.tursab.org.tr/e-dergi?pdf=/assets/assets/uploads/dergi/the-voice-of-travel-8-sayi.pdf, Erişim Tarihi: 20 Ocak 2023.
  • The Voice of Travel. (2023). Deprem Şehirlerinin Geleceğinde Kritik Rol Turizmde. https://www.tursab.org.tr/e-dergi?pdf=/assets/assets/uploads/dergi/the-voice-of-travel-sayi-9.pdf, Erişim Tarihi: 5 Mayıs 2023.
  • Turing (Türkiye Turing ve Otomobil Kurumu). https://www.turing.org.tr/turingin-tarihcesi/#:~:text=Turing%20tarih%C3%A7esinde%20kurumumuz%2C%20Uluslararas%C4%B1%20Otomobil,yetkin%20ve%20k%C3%B6kl%C3%BC%20kurulu%C5%9Fu%20konumundad%C4%B1r., Erişim Tarihi: 10 Şubat 2023.
  • TÜRSAB (2020). Korana Virüsü (Covid 19) Sonrası Nasıl Bir Dünya Bizi Bekliyor? https://www.tursab.org.tr/e-dergi?pdf=/assets/assets/uploads/covid-19-raporlari/koronavirus-r-mayis-2020.pdf, Erişim Tarihi: 20 Nisan 2023.
  • TÜRSAB (2022a). Türkiye Seyahat Acentaları Birliği 50.Yıl 1972 – 2022. (Ed. Çelik, B.), İstanbul: Oksijen Basım.
  • TÜRSAB (2022b). Değişim Yeniden. Özel Yayım.
  • TÜRSAB (2023). https://www.tursab.org.tr/, Erişim Tarihi: 7 Mart 2023.
  • TÜRSAB Akademi. https://akademi.tursab.org.tr/ws/hakkimizda/, Erişim Tarihi: 10 Mayıs 2023.
  • TÜRSAB Rota. https://www.tursab.org.tr/tursab-rota, Erişim Tarihi: 15 Mayıs 2023.
  • UNWTO (2020). Supporting Jobs And Economies Through Travel And Tourism. https://www.e-unwto.org/doi/pdf/10.18111/9789284421633, Erişim Tarihi: 22 Nisan 2023.
  • Yenipınar, U., Bak, E. ve Çapar, G. (2014). Turist Rehberliği Meslek Kanununun, Meslek Örgütleri ve Öğretim Elemanlarının Bakış Açısı ile Değerlendirilmesi, Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11 (2): 86- 114.
  • Zengin, B., Şengel, Ü. ve Yılmazer, A. (2017). Uluslararası Seyahat İşletmeciliğine Giriş. İçinde; B. Zengin, M. Sarıışık ve C. Avcıkurt (Editörler) Uluslararası Seyahat İşletmeciliği, (ss. 5-37). Ankara: Detay Yayıncılık.

The Role and Importance of TÜRSAB as a Professional Organization in Turkish Tourism on the Centenary of the Republic of Turkey

Yıl 2023, , 442 - 459, 29.10.2023
https://doi.org/10.17123/atad.1347696

Öz

Professional organizations within the tourism industry generally operate in a structure that contributes to the development of tourism businesses, supports solving problems, and follows developments in the national and international arena. One of the professional organizations operating in relation to the tourism industry is the Association of Turkish Travel Agencies (TÜRSAB), the most important professional organization in Turkey in the field of travel agency. Since its establishment in 1972, TÜRSAB has made significant contributions to both travel agencies and Turkish tourism. TÜRSAB is constantly developing with all the units it has established to adapt to the requirements of the age by integrating tourism with technology, and with the fairs, events,
academic activities, publications and reports it organizes. TÜRSAB’s goals include researching new markets, revealing promising areas of bilateral cooperation for the sector in these markets, and ensuring the promotion and branding of Turkey. When TÜRSAB’s contributions to Turkish tourism are examined, the increase in tourism professional organizations is seen as important in terms of sectoral strengthening. In this study, the contributions to Turkish tourism were tried to be revealed by discussing the history, establishment, purposes and activities of TÜRSAB, one of the important professional organizations that has been guiding the tourism industry for the last fifty years in the centenary of the Republic of Turkey.

Kaynakça

  • Akay, B., Uslu, A. ve Sancar, M. F. (2014). Turizm Örgütlerinin Turizme Etkilerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma, Journal of Recreation and Tourism Research, 1 (4): 6-14.
  • Akdu, S. (2019). Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB). İçinde; N. Kozak ve M. Kozak (Editörler) Türkiye Turizm Ansiklopedisi Kavramlar, Kurumlar ve Kuruluşlar, Olaylar ve Kişiler Cilt XV (ss. 141-142). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Alaeddinoğlu, F. ve Can, A. S. (2007). Türk Turizm Sektöründe Tur Operatörleri ve Seyahat Acentaları, Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, (2): 50- 66.
  • Aydın, B. ve Doğan, M. (2020). Yeni Koronavirüs (Covid-19) Pandemisinin Turistik Tüketici Davranışları ve Türkiye Turizmi Üzerindeki Etkilerinin Değerlendirilmesi, Pazarlama Teorisi ve Uygulamaları Dergisi, 6 (1): 93- 115.
  • Azaltun, M. (2004). Turizm Meslek Örgütlerinde Etik Kurallar Paneli (Konferans Notları), Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 15 (2): 214- 215.
  • Çakıcı, A. C., Atay, L. ve Harman, S. (2008). İstanbul’da Faaliyet Gösteren Seyahat Acentalarının Pazarlama Karması Kararları Üzerine Bir Araştırma, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (13): 69- 87.
  • Çallı, D. S. (2015). Uluslararası Seyahatlerin Tarihi Gelişimi ve Son Seyahat Trendleri Doğrultusunda Türkiye’nin Konumu, Turizm ve Araştırma Dergisi, 4 (1): 4- 28.
  • Çeşmeci, N. ve Birdir, K. (2010). Nevşehir İlinde Bulunan Seyahat Acentalarının TÜRSAB’tan Memnuniyet ve Beklentilerini Belirlemeye Yönelik Bir Alan Araştırması, 11. Ulusal Turizm Kongresi, 2-5 Aralık, Kuşadası, 879- 889.
  • Çokişler, N. (2017). Seyahat İşletmeciliği. İçinde; A. Akbaba, Z. Öter, M. E. Güler ve V. Altıntaş (Editörler) Turizm İşletmeciliği Endüstriyel ve Yönetsel Boyutlarıyla (ss. 63-75). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Çokgezen, M. ve Toksoy, F. (2011). Meslek Örgütlerinin Rekabet Üzerindeki Etkileri: Profesyonel Meslek Örgütleri Üzerine Bir Değerlendirme. İçinde; A. Yayla ve B. Şahin (Editörler) Türkiye’de Kamu Kurumu Niteliğindeki Meslek Kuruluşları, Sivil Toplum ve Demokrasi (ss. 127-178). Ankara: Liberal Düşünce Topluluğu Yayınları.
  • Demir, M. (2014). Seyahat Acentaları ve Tur Operatörlüğü – İlkeler ve Yönetim. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Ekin, Y. (2021). A Non-Profit Online Marketplace Platform of Travel Agencies in Turkey: TURSAB Rota, International Journal of Contemporary Economics and Administrative Sciences, 11 (1): 247- 262.
  • Hacıoğlu, N. (2006). Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü. Ankara: Nobel Yayınevi.
  • İbiş, S. (2020). Covid-19 Salgınının Seyahat Acentaları Üzerine Etkisi, Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 3 (1): 85- 98.
  • İçöz, O. (1998). Seyahat Acentaları ve Tur Operatörlüğü Yönetimi (2. Baskı). Ankara: Turhan Kitabevi.
  • Göçen, Ö. G. S., Yirik, Ş. ve Yılmaz, Y. (2011). Türkiye’de Krizler ve Krizlerin Turizm Sektörüne Etkileri, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 16 (2): 493- 509.
  • Gökkaya, S. ve Demirkol, Ş. (2017). Turizm Alanındaki Meslek Kuruluşlarının Türk Turizm Endüstrisinin Gelişimine Katkısı Nedir?. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 4 (12): 241- 256.
  • Gössling, S., Scott, D. ve Hall, C. M. (2021). Pandemics, Tourism and Global Change: A Rapid Assessment of Covid-19, Journal of Sustainable Tourism, 29 (1): 1- 20.
  • Güçlü, C. ve Çorbacı, A. (2020). Organize Seyahatlerin Düzenleyicisi Seyahat Acentaları. İçinde; R. Arıca, ve D. Kodaş (Editörler) Seyahat Acentacılığı Teknolojik Değişimin Seyahat Acentalarına Yansımaları (ss. 18-30). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Güleryüz, U. (2020). Thomas Cook Şirketi’ nin Tarihçesi ve Batışı, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24 (3): 1433- 1445.
  • Kozak, N. (1995). Türkiye Turizminde Süreli Yayınlar: Dergiler, Bültenler. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 6 (3): 76- 86.
  • Köşker, H. (2017). Krizlerin Turizm Sektörüne Etkileri Üzerine Bir Araştırma: 2016 Yılı Türkiye Örneği, Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi, (62): 216- 230.
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı (2023a). Seyahat Acentası Arama/Sorgulama, http://yatirimisletmeleruygulama.kultur.gov.tr/Acente.Web.Sorgu/Sorgu/acentesorgu, Erişim Tarihi: 16 Mart 2023.
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı (2023b). Yıllara Göre Seyahat Acenta Sayıları, https://yigm.ktb.gov.tr/TR-243988/yillara-gore-seyahat-acentasi-sayilari.html, Erişim Tarihi: 16 Mart 2023.
  • Löschburg, W. (1998). Seyahatin Kültür Tarihi, Ankara: Dost Kitabevi.
  • Manav, S., Ulusoy, H. ve Köroğlu, Ö. (2017). Turist Rehberliği Meslek Kuruluşlarının Web Sitelerinin İçerik Analizi Yöntemiyle Değerlendirilmesi, International Journal of Social Inquiry,10 (2): 151- 177.
  • Mason, P. (2008). Tourism Impacts, Planning and Management (2. Baskı), Londra: Taylor & Francis.
  • Mısırlı, İ. (2008). Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Öner, Ç. (1997). Seyahat Ticareti (1. Baskı), İstanbul: Literatür Yayıncılık.
  • Özdemir, M. (2011). Türkiye’de Turizmin Başlaması: Osmanlıda Sanayileşme Çabaları: Sergi-i Umumi Osmani, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 22 (1): 87- 90.
  • Özdoğan, O. N. ve Gencer, K. (2017). Turizm Endüstrisinin Genel Yapısı. İçinde; A. Akbaba, Z. Öter, M. E. Güler ve V. Altıntaş (Editörler). Turizm İşletmeciliği Endüstriyel ve Yönetsel Boyutlar (ss. 17-34). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Özel TÜRSAB Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, https://ozeltursabankaralisesi.k12.tr/Home/Yazilar/1, Erişim Tarihi: 22 Nisan 2023.
  • Öztaş, N. (2019). Yönetim, Örgüt ve Yönetim Kuramları. İstanbul: Otorite Yayınları.
  • Page, S. J. (2007). Tourism Management: Managing For Change, İngiltere: Elsevier Butterworth-Heinemann.
  • Roney, S. A. (2011). Turizm (Bir Sistemin Analizi). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Saatçi, S. (2021). Meslek Örgütlenmelerinden Kamu Kurumu Niteliğindeki Meslek Kuruluşlarına, Kamu Yönetimi ve Politikaları Dergisi, 2 (2): 213- 232.
  • Seyahat Acentaları ve Seyahat Acentaları Birliği Kanunu. (1972). Resmi Gazete (Sayı: 14320), Kanun No: 1618. https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.1618.pdf, Erişim Tarihi: 22 Nisan 2023.
  • Shekhawat, R. S. (2020). Travel Agency and Tour Operatio. Hindistan: Knowledge Management and Research Organization.
  • Singh, L. K. (2008). Management of Travel Agency. Hindistan: ISHA Books.
  • Tanrısevdi, A. (2002). Krizlerin Seyahat Acenteleri Üzerindeki Etkileri ve Seyahat Acentesi Yöneticilerinin Krizlere Yönelik Yaklaşımları, T.C. Turizm Bakanlığı II. Turizm Şurası 12-14 Nisan, Ankara, 327- 344.
  • The Voice of Travel. (2022). Türkiye Seyahat Acentaları Birliği 50 Yaşında, Aralık, https://www.tursab.org.tr/e-dergi?pdf=/assets/assets/uploads/dergi/the-voice-of-travel-8-sayi.pdf, Erişim Tarihi: 20 Ocak 2023.
  • The Voice of Travel. (2023). Deprem Şehirlerinin Geleceğinde Kritik Rol Turizmde. https://www.tursab.org.tr/e-dergi?pdf=/assets/assets/uploads/dergi/the-voice-of-travel-sayi-9.pdf, Erişim Tarihi: 5 Mayıs 2023.
  • Turing (Türkiye Turing ve Otomobil Kurumu). https://www.turing.org.tr/turingin-tarihcesi/#:~:text=Turing%20tarih%C3%A7esinde%20kurumumuz%2C%20Uluslararas%C4%B1%20Otomobil,yetkin%20ve%20k%C3%B6kl%C3%BC%20kurulu%C5%9Fu%20konumundad%C4%B1r., Erişim Tarihi: 10 Şubat 2023.
  • TÜRSAB (2020). Korana Virüsü (Covid 19) Sonrası Nasıl Bir Dünya Bizi Bekliyor? https://www.tursab.org.tr/e-dergi?pdf=/assets/assets/uploads/covid-19-raporlari/koronavirus-r-mayis-2020.pdf, Erişim Tarihi: 20 Nisan 2023.
  • TÜRSAB (2022a). Türkiye Seyahat Acentaları Birliği 50.Yıl 1972 – 2022. (Ed. Çelik, B.), İstanbul: Oksijen Basım.
  • TÜRSAB (2022b). Değişim Yeniden. Özel Yayım.
  • TÜRSAB (2023). https://www.tursab.org.tr/, Erişim Tarihi: 7 Mart 2023.
  • TÜRSAB Akademi. https://akademi.tursab.org.tr/ws/hakkimizda/, Erişim Tarihi: 10 Mayıs 2023.
  • TÜRSAB Rota. https://www.tursab.org.tr/tursab-rota, Erişim Tarihi: 15 Mayıs 2023.
  • UNWTO (2020). Supporting Jobs And Economies Through Travel And Tourism. https://www.e-unwto.org/doi/pdf/10.18111/9789284421633, Erişim Tarihi: 22 Nisan 2023.
  • Yenipınar, U., Bak, E. ve Çapar, G. (2014). Turist Rehberliği Meslek Kanununun, Meslek Örgütleri ve Öğretim Elemanlarının Bakış Açısı ile Değerlendirilmesi, Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11 (2): 86- 114.
  • Zengin, B., Şengel, Ü. ve Yılmazer, A. (2017). Uluslararası Seyahat İşletmeciliğine Giriş. İçinde; B. Zengin, M. Sarıışık ve C. Avcıkurt (Editörler) Uluslararası Seyahat İşletmeciliği, (ss. 5-37). Ankara: Detay Yayıncılık.
Toplam 52 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Hakem Denetimli Makaleler
Yazarlar

İsmail Kızılırmak 0000-0001-9141-6420

Nil Ayduğan 0000-0002-2923-7197

Gülçin Serce Dinçkol 0000-0003-0514-1788

Yayımlanma Tarihi 29 Ekim 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Kızılırmak, İ., Ayduğan, N., & Serce Dinçkol, G. (2023). Türkiye Cumhuriyeti’nin Yüzüncü Yılında Bir Meslek Örgütü Olarak TÜRSAB’ın Turizmdeki Yeri ve Önemi. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 34(3), 442-459. https://doi.org/10.17123/atad.1347696
AMA Kızılırmak İ, Ayduğan N, Serce Dinçkol G. Türkiye Cumhuriyeti’nin Yüzüncü Yılında Bir Meslek Örgütü Olarak TÜRSAB’ın Turizmdeki Yeri ve Önemi. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi. Ekim 2023;34(3):442-459. doi:10.17123/atad.1347696
Chicago Kızılırmak, İsmail, Nil Ayduğan, ve Gülçin Serce Dinçkol. “Türkiye Cumhuriyeti’nin Yüzüncü Yılında Bir Meslek Örgütü Olarak TÜRSAB’ın Turizmdeki Yeri Ve Önemi”. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi 34, sy. 3 (Ekim 2023): 442-59. https://doi.org/10.17123/atad.1347696.
EndNote Kızılırmak İ, Ayduğan N, Serce Dinçkol G (01 Ekim 2023) Türkiye Cumhuriyeti’nin Yüzüncü Yılında Bir Meslek Örgütü Olarak TÜRSAB’ın Turizmdeki Yeri ve Önemi. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi 34 3 442–459.
IEEE İ. Kızılırmak, N. Ayduğan, ve G. Serce Dinçkol, “Türkiye Cumhuriyeti’nin Yüzüncü Yılında Bir Meslek Örgütü Olarak TÜRSAB’ın Turizmdeki Yeri ve Önemi”, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, c. 34, sy. 3, ss. 442–459, 2023, doi: 10.17123/atad.1347696.
ISNAD Kızılırmak, İsmail vd. “Türkiye Cumhuriyeti’nin Yüzüncü Yılında Bir Meslek Örgütü Olarak TÜRSAB’ın Turizmdeki Yeri Ve Önemi”. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi 34/3 (Ekim 2023), 442-459. https://doi.org/10.17123/atad.1347696.
JAMA Kızılırmak İ, Ayduğan N, Serce Dinçkol G. Türkiye Cumhuriyeti’nin Yüzüncü Yılında Bir Meslek Örgütü Olarak TÜRSAB’ın Turizmdeki Yeri ve Önemi. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi. 2023;34:442–459.
MLA Kızılırmak, İsmail vd. “Türkiye Cumhuriyeti’nin Yüzüncü Yılında Bir Meslek Örgütü Olarak TÜRSAB’ın Turizmdeki Yeri Ve Önemi”. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, c. 34, sy. 3, 2023, ss. 442-59, doi:10.17123/atad.1347696.
Vancouver Kızılırmak İ, Ayduğan N, Serce Dinçkol G. Türkiye Cumhuriyeti’nin Yüzüncü Yılında Bir Meslek Örgütü Olarak TÜRSAB’ın Turizmdeki Yeri ve Önemi. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi. 2023;34(3):442-59.