BibTex RIS Kaynak Göster

BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ DERSİNİN ETKİN ÖĞRETİLMESİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2007, Sayı: 16, 37 - 65, 04.12.2010

Öz

Bu araştırmanın temel amacı YÖK'ün 2006-2007 eğitim-öğretim yılında,
Türkiye'deki bütün Eğitim Fakülteleri'nin lisans programında uygulamaya koyduğu
ve zorunlu ders olarak okutacağı -Fakültemizde seçmeli ders olarak okuttuğumuz-
Bilimsel Araştırma Yöntemleri (BAY) dersinin daha etkin, öğrenci-merkezli ve işlevsel
öğretilebilmesi için dikkate alınması gereken noktaları açıklamaktır. Bu yeni noktalar
şunlardır: a) BAY dersinde öğrencilere, araştırmacı-öğretmen anlayışının
benimsetilmesi, b) BAY dersinin bütün konuları, sadece nitel ve nicel araştırma
yaklaşımları açısından değil, eğitim-öğretim açısından da açıklanması ve
örneklendirilmesi ve c) BAY ile Ölçme ve Değerlendirme (ÖD) dersinin birbiriyle
uyumlu halde öğretilmesi gerekir. Çalışma ayrıca, anket yoluyla öğrencilerden
toplanan verinin analizini, yorumunu ve araştırmacının önerilerini sunmaktadır.

Yıl 2007, Sayı: 16, 37 - 65, 04.12.2010

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ercan Tomakin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 4 Aralık 2010
Gönderilme Tarihi 4 Aralık 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Sayı: 16

Kaynak Göster

APA Tomakin, E. (2010). BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ DERSİNİN ETKİN ÖĞRETİLMESİNİN İNCELENMESİ. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(16), 37-65.