Okul öncesi öğretmenliği özel ilgi, ihtisas ve sevgi gerektiren bir meslektir.
Çocukların 0-6 yaş özellikleri dikkate alındığında bu mesleği seçen öğretmen
adaylarının mesleğe ilişkin görüşleri eğitim uygulamalarını etkileyecektir. Bu
çalışmada öğretmen adaylarının mesleğe ilişkin görüşleri farklı değişkenlere göre
incelenmiştir. Bu araştırmada okul öncesi öğretmenliği öğrencilerinin görüşleri
çerçevesinde, okul öncesi öğretmenliğinin mevcut sorunları tespit edilmeye
çalışılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, öğrencilerin bölümlerine bakış ağlarının
genelde olumlu olduğu, fakültenin sunduğu olanakların yeterli olmadığı ve okul
uygulamalarında çeşitli problemler yaşadıkları, sınıf düzeyi, cinsiyet ve ailelerinin
ekonomik durumlarının öğrencilerin görüşlerini büyük ölçüde değiştirmediği tespit
edilmiştir.
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Aralık 2010 |
Gönderilme Tarihi | 4 Aralık 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Sayı: 16 |