BibTex RIS Kaynak Göster

OPINIONS OF ELT INSTRUCTORS ON DISTRUPTIVE BEHAVIORS IN TURKEY: A COMPREHENSIVE STUDY ON CONCEPTS AND REACTIONS

Yıl 2013, Sayı: 27, 63 - 76, 01.07.2013

Öz

Bu çalışmanın amacı öğretim elemanları arasında hangi yıkıcı
davranışların son derece problemli olarak görüldüğünü ve bu davranışlara karşı
tepkilerini ortaya koymaktır. Çalışmada 126 öğretim elemanının iki farklı anket
yoluyla toplanan görüşleri yer almaktadır. İlk anket yıkıcı davranışların
sıralamasını amaçlarken, ikinci anket bu davranışlara karşı tepkileri ortaya
koymayı amaçlamıştır. Araştırmacı tarafından a)Bahsedilen davranışların
tümünün katılımcılar tarafından yıkıcı olarak görüldüğü, b) Öğretim
elemanlarının tepkilerinin deneyim, cinsiyet ve haftalık ders yüküne göre
farklılaştığı c) İngilizce öğretim programlarında yeni vizyonlara ihtiyaç
duyulduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.
Anahtar Sözcükler: Yıkıcı davranışlar, İngiliz dili eğitimi, öğretim
elemanı, görüşler.


The purpose of this study is to find out which disruptive behaviors are
regarded highly problematic among instructors and to reveal their reactions
towards them. The study included opinions of 126 instructors through two
different surveys. While first survey aimed to construct a rank order of disruptive
behaviors, second survey sought to reveal reactions on these behaviors. The
researcher found a) that all of the given behaviors are seen as disruptive by the
participants b) Reactions of instructors vary in accordance with their experience,
gender and weekly course load c) New visions to ELT programs are required in
terms of pedagogy
Key Words: Disruptive behaviors, ELT, instructors, opinions

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Arif Sarıçoban

Emrah Dolgunsöz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2013
Gönderilme Tarihi 30 Ocak 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Sayı: 27

Kaynak Göster

APA Sarıçoban, A., & Dolgunsöz, E. (2013). OPINIONS OF ELT INSTRUCTORS ON DISTRUPTIVE BEHAVIORS IN TURKEY: A COMPREHENSIVE STUDY ON CONCEPTS AND REACTIONS. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(27), 63-76.