BibTex RIS Kaynak Göster

THE EFFECT OF COOPERATIVE LEARNING ACTIVITIES BASED ON MULTIPLE INTELLIGENCES THEORY ON VOCABULARY LEARNING IN EFL CLASSES / İngilizcenin Yabancı Dil Olarak Öğretildiği Sınıflarda Çoklu Zekâ Kuramına Dayalı İşbirlikçi Öğrenme Etkinliklerinin Sözcük Öğreni

Yıl 2013, Sayı: 27, 77 - 98, 01.07.2013

Öz

This study has aimed to investigate the effects of Cooperative Learning
activities based on Multiple Intelligences Theory on vocabulary learning in EFL
classes. In the study, which is based on a pre-test – post-test model, and which
has been carried out on two groups – the experimental and control groups -
each of which consists of 24 students, the subjects have been the students in the
preparatory classes at the faculty of Art and Science in Amasya University.
During the teaching session of the study, which lasted six weeks, the
experimental group, which was determined at random, was taught some
vocabulary items through cooperative learning activities based on Multiple
Intelligences Theory while the other group- the control group - was taught
through traditional methods. The data have been gathered through ‘Vocabulary
Test’ developed by the researchers, and ‘Multiple Intelligence Inventory’,
developed by T. Armstrong (2000). The findings of the study - the comparison of
the pre-test and the post-test scores of the two groups has revealed that there is a statistically significant difference between the two groups in favour of the
experimental group. In other words, the study has proved that the cooperative
learning activities based on Multiple Intelligences Theory have a positive
influence on the students’ vocabulary learning in the experimental group.
Key Words: Vocabulary learning, vocabulary teaching, cooperative
learning, multiple intelligences theory

Bu çalışma, İngilizcenin yabancı dil olarak öğrenildiği sınıflarda çoklu
zeka kuramına dayalı olarak geliştirilen işbirlikçi öğrenme etkinliklerinin sözcük
öğrenimi üzerindeki etkilerini araştırmayı amaçlamıştır. Bir ön-test ve son-test
modeline dayalı olan ve kontrol grubu ve deney grubu olmak üzere, her biri 24
öğrenciden oluşan iki grupla gerçekleştirilen çalışmada, gruplardaki öğrenciler,
Amasya Üniversitesi’nde Fen-Edebiyat Fakültesi’ndeki hazırlık sınıfı
öğrencileridir. Çalışmanın altı hafta süren öğretim aşaması süresince, rastgele
belirlenen deney grubuna, çoklu zeka kuramına dayalı olarak oluşturulan
işbirlikçi öğrenme etkinlikleriyle sözcük öğretimi yapılmıştır. Diğer gruba, yani
kontrol grubuna ise, geleneksel yöntemlerle öğretim yapılmıştır. Çalışmanın
verileri, araştırmacılar tarafından gerçekleştirilen geçerlik ve güvenirliği
yapıldıktan sonra uygulanan Sözcük Bilgisi Testi ve T. Armstrong (2000)
tarafınan geliştirilen Çoklu Zeka Ölçeği aracılığıyla toplanmıştır. Ön-test ve sontest
sonuçlarının karşılaştırılmasıyla elde edilen çalışmanın bulguları, deney
grubu lehine olarak iki grup arasında istatiksel olarak anlamlı bir fark olduğunu
ortaya çıkarmıştır. Bir başka deyişle, bu çalışma, çoklu zeka kuramı destekli
işbirlikçi öğrenme etkinliklerinin deney grubundaki öğrencilerin sözcük
öğrenimine olumlu bir etkisi olduğunu göstermiştir.
Anahtar Sözcükler: Sözcük öğrenimi, sözcük öğretimi, işbirlikçi
öğrenme, çoklu zeka kuramı.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gülay Er Bu kişi benim

Serpil Azap Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2013
Gönderilme Tarihi 30 Ocak 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Sayı: 27

Kaynak Göster

APA Er, G., & Azap, S. (2013). THE EFFECT OF COOPERATIVE LEARNING ACTIVITIES BASED ON MULTIPLE INTELLIGENCES THEORY ON VOCABULARY LEARNING IN EFL CLASSES / İngilizcenin Yabancı Dil Olarak Öğretildiği Sınıflarda Çoklu Zekâ Kuramına Dayalı İşbirlikçi Öğrenme Etkinliklerinin Sözcük Öğreni. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(27), 77-98.