BibTex RIS Kaynak Göster

ERREURS INTERLINGUALES CHEZ DES APPRENANTS TURCOPHONES EN SITUATION TRILINGUE : TURC-ANGLAISFRANÇAIS / Interlingual Errors in Turkish Learners Trilingual Situation: Turkish-English-French-

Yıl 2013, Sayı: 27, 113 - 126, 01.07.2013

Öz

Artık öğrenimin bir parçası olarak kabul edilen hatalar dil içi veya diller
arası olabilirler. Bu çalışmada iki yıldır Fransızca yabancı dil öğrenimi gören ve
öncesinde de 6-8 yıl süresince İngilizce eğitimi almış 15 Türk öğrencinin yazılı
kâğıtlarını ele alarak diller arası hatalarını (toplam 19 tane) inceledik. Bu tür
hataları incelemekteki amacımız Fransızcada karşılaşılan olumsuz aktarım
hatalarına sebep olan dili tespit etmekti: öğrencilerin anadili olan Türkçe mi,
yoksa ikinci yabancı dili olan İngilizce mi?
Yapılan incelemenin sonucunda, dil sistemi Fransız diline daha yakın olan
İngilizce dışında, Fransız dilinin sistemine uzak olmasına rağmen Türkçenin de
Fransızca yazma becerisini olumsuz yönde etkilediği görülmüştür: Fransızca
yazarken, Türk öğrencinin anadili de, ikinci dili de olumsuz aktarım hataları
yapmasına sebep olmaktadır.
Anahtar kelimeler: diller arası hatalar, olumsuz aktarım, Fransızca,
İngilizce, Türkçe

The errors now recognized as an aspect of learning can be intralingual or
interlingual. In this study we treated interlingual errors (19 in all) from 15 copies
of Turkish people learning French for 2 years and who learned before English
for 6-8 years. Our objective was to analyze the interlingual errors to see if the
negative transfers were more caused by their mother tongue, Turkish, or their
second language, English. It was interesting to observe that the two languages
influenced Turkish-speaking learners when they write in French. But we thought
particularly that English led to more negative transfer because of its system near
the French language and we think that Turkish led less to the negative transfers
because of its distant system to the French language.
Keywords: Interlingual errors, interferences, French, English, Turkish

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Veda Aslım Yetiş

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2013
Gönderilme Tarihi 30 Ocak 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Sayı: 27

Kaynak Göster

APA Yetiş, V. A. (2013). ERREURS INTERLINGUALES CHEZ DES APPRENANTS TURCOPHONES EN SITUATION TRILINGUE : TURC-ANGLAISFRANÇAIS / Interlingual Errors in Turkish Learners Trilingual Situation: Turkish-English-French-. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(27), 113-126.