Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖKLID GEOMETRİDE HATALARA YAKLAŞIMLARININ İNCELENMESİ

Yıl 2020, Sayı: 41, 44 - 66, 29.12.2020
https://doi.org/10.33418/ataunikkefd.802667

Öz

Geometri sadece kurallardan ve anlamsız şekillerden oluşan bir alan değildir. Geometri, bireylerin çevresini daha gerçekçi bir şekilde tanımasını, değerlendirmesini ve analiz etmesini sağlar. Bu çalışmada öğretmen adaylarının Öklid geometri konusuna ilişkin konu alan bilgileri, verilen hatalı soru ve cevapları tespit edebilme, hataları anlamlı bir şekilde açıklayabilme ve doğrularının nasıl olacağını belirtme doğrultusunda incelenmiştir. Çalışmanın katılımcılarını İç Anadolu’da bir üniversitenin Matematik Öğretmenliği Programının üçüncü sınıfında öğrenim gören matematik öğretmeni adayları oluşturmuştur. Katılımcılar kırk üç kişidir. Araştırmada öğretmen adaylarının matematiğin temelleri I-II, özel öğretim yöntemleri I derslerini almış olmaları hatalara karşı farklı bir bakış açısına sahip olabileceklerini düşündürdüğünden ölçüt olarak alınıp, bu ölçüte uygun bireyler tercih edilmiştir. Araştırmada, veri toplama aracı olarak 6 tane sorudan oluşan bir bilgi testidir. Bu sorulardan 3 tanesi Öklid geometride üçgenlerde eşitsizlik konusundaki hatalı çözülmüş ve hata sebebini sorgulayan sorular ile yine aynı konuda 3 tanesi hatalı sorulmuş ve bu hata sebeplerini sorgulayan sorulardan oluşmaktadır. Betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının verilen soruları ve bu sorular için verilen çözümleri değerlendirirken doğru ya da hatalı soru ve çözümü ayırt etmede zorlandıkları tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Bilgili, S., Özkaya, M., Çiltaş, A. ve Konyalıoğlu, A. C. (2020). Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Modellemeye İlişkin Hata Yaklaşımlarının İncelenmesi. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(3), 871-882.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Research Article
Yazarlar

Solmaz Damla Gedik Altun 0000-0002-6205-6603

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2020
Gönderilme Tarihi 30 Eylül 2020
Kabul Tarihi 10 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Sayı: 41

Kaynak Göster

APA Gedik Altun, S. D. (2020). ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖKLID GEOMETRİDE HATALARA YAKLAŞIMLARININ İNCELENMESİ. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(41), 44-66. https://doi.org/10.33418/ataunikkefd.802667