Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

STUDENTS' OPINIONS ON THE APPLICATION OF TEAM-ASSISTED INDIVIDUALIZATION TECHNIQUE IN MATHEMATICS COURSE IN INCLUSIVE EDUCATION PRACTICES

Yıl 2021, Sayı: 43, 187 - 215, 29.12.2021
https://doi.org/10.33418/ataunikkefd.829261

Öz

Kaynakça

  • Aksoy, G., & Doymuş, K. (2011). Fen ve teknoloji dersi uygulamalarında işbirlikli okuma-yazma uygulama tekniğinin etkisi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31 (2), 43-59. Retrieved from http://www.gefad.gazi.edu.tr/tr/issue/6738/90584.
  • Aktan, O., & Budak, Y. (2017). Determination of teachers' opinions on the education of the inclusive students with special learning disability. Journal of Education and Practice, 8 (21), 53-65. Retrieved from https://www.iiste.org/Journals/index.php/JEP/article/view/37929
  • Aktan, O. (2018). Kaynaştırma eğitiminde takım destekli bireyselleştirme tekniğinin öğrencilerin ders başarısı derse karşı tutum ve sosyal kabul düzeylerine etkisi. Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara. https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Aktan, O. (2020). Determination of educational needs of teachers regarding the education of inclusive students with learning disability. International Journal of Contemporary Educational Research, 7(1), 149-164. Doi: https://doi.org/10.33200/ijcer.638362
  • American Psikiyatri Birliği. (1994). E. Köroğlu, (Çev.), Mental bozuklukların tanısal ve istatistiksel elkitabı (DSM-IV: Diagnostic and statistical manual of mental disorders) (4. baskı). Ankara: Hekimler Yayın Birliği.
  • Andrews, J. J., & Rapp, D. N. (2015). Benefits, costs, and challenges of collaboration for learning and memory. Translational Issues in Psychological Science, 1 (2), 182-191. Doi: 10.1037/tps0000025.
  • Ataman, A. (2011). Özel eğitime giriş. A. Ataman (Ed.). Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitime giriş içinde (s. 19-74). Ankara: Gündüz Eğitim
  • Bilgin, İ., Aktaş, İ., & Çetin, A. (2014). İşbirlikli öğrenme teknikleri hakkında öğretmen ve öğrenci görüşlerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3 (2), 334-367. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/buefad/issue/3815/51224.
  • Bryant, D. P., Bryant, B. R., Roberts, G., Vaughn, S., Pfannenstiel, K. H., Porterfield, J., & Gersten, R. (2011). Early numeracy intervention program for firstgrade students with mathematics difficulties. Exceptional Children, 78 (1), 7–23.
  • Büyüköztürk, Ş. (2017). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı: İstatistik, araştırma deseni, SPSS uygulamaları ve yorum (22.baskı). Ankara: Pegem.
  • Cagran, B., & Schmidt, M. (2011). Attitudes of Sşovene teachers towards the inclusion of pupils with different types of special needs in primary school. Educational Studies, 37 (2), 171-195. Doi:10.1080/03055698.2010.506319.
  • Chiong, R. & Jovanovic, J. (2012). Collaborative learning in online study groups: an evolutionary game theory perspective. Journal of Information Technology Education: Research, 11, 81–101. Retrieved from http://www.jite.org/documents/Vol11/JITEv11p081-101Chiong1104.pdf
  • Creswell, J. W. (2014). Araştırma deseni: Nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları (Çeviri Editörü: Selçuk Beşir Demir). Ankara: Eğiten Kitap
  • Chinn, S. (2012). Research article beliefs, anxiety, and avoiding failure in mathematics. Hindawi Publishing Corporation Child Development Research, Volume 2012, 1-8. Doi:10.1155/2012/396071.
  • Cortiella, C., & Horowitz, S. H. (2014). The state of learning disabilities: Facts, trends, and emerging issues (3rd ed). New York: National center for learning disabilities. Retrieved from http://www.ncld.org/wp-content/uploads/2014/11/2014-State-of-LD.pdf.
  • Çelebi, C. (2006). Yapılandırmacılık yaklaşımına dayalı işbirlikli öğrenmenin ilköğretim 5. sınıf sosyal bilgiler dersinde öğrenci erişi ve tutumlarına etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • De Boer, A. A., Pijl, S. J., & Minnaert, A. (2010). Attitudes of parents towards inclusive education: a review of the literature. European Journal of Special Needs Education, 25 (2), 165-181.
  • Efe, M. (2011). İşbirlikli öğrenme yönteminin, öğrenci takımları başarı bölümleri ve küme destekli bireyselleştirme tekniklerinin ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin matematik dersi “İstatistik ve Olasılık” ünitesindeki başarılarına, tutumlarına ve motivasyonlarına etkisi. (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Erkoç, A., & Artut, P. D (2016). Küme destekli bireyselleştirme tekniğinin 8. sınıf öğrencilerinin geometri başarılarına ve kalıcılığa etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31 (1), 1-13. Doi: 10.16986/HUJE.2015013972
  • Eshun, B. A. (2004). Sex-differences in attitude of students towards mathematics in secondary schools. Mathematics Connection, 4 (1), 1-13. Doi: 10.4314/mc.v4i1.21495.
  • Fung, Y. Y. H. (2004). Collaborative online learning: interaction patterns and limiting factors, open learning. The Journal of Open and Distance Learning, 19 (2), 135-149. Doi: 10.1080/0268051042000224743.
  • Gazeley, L. (2010). The role of school exclusion processes in the re-production of social and educational disadvantage, British Journal of Educational Studies, 58 (3), 293–309. Doi:10.1080/00071000903520843.
  • Gelici, Ö. (2011). İşbirlikli öğrenme tekniklerinin ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin matematik dersi cebir öğrenme alanındaki başarı, tutum ve eleştirel düşünme becerilerine etkileri. (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Gelici, Ö., & Bilgin, İ. (2011). İşbirlikli öğrenme tekniklerinin tanıtımı ve öğrenci görüşlerinin incelenmesi. Adıyaman Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 1 (1), 40-70. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/adyuebd/issue/1372/16169.
  • Gelici, Ö., & Bilgin, İ. (2012). İşbirlikli öğrenme tekniklerinin öğrencilerin cebir öğrenme alanındaki başarı, tutum ve eleştirel düşünme becerilerine etkileri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12 (1), 9-32.
  • Gillies, R. M. (2004). The effects of cooperative learning on junior high school students during small group learning. Learning and Instruction, 14 (2), 197-213. Doi: 10.1016/S0959-4752(03)00068-9.
  • Gillies, R. M., & Ashman, A. F. (2000).The effects of cooperative learning on students with learning difficulties in the lower elementary school. The journal of especial education, 34 (1), 19-27. Doi: 10.1177/002246690003400102.
  • Gülsar, A., Tapan-Broutın, M. & İlkörücü, Ş. (2018). Effects on the mathematical success of the cooperative learning method and the students’ views regarding to the process. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 99 (99), 1-18. Doi: 10.24106/kefdergi.356226.
  • Johnson, E. S., Humphrey, M., Mellard, D. F., Woods, K., & Swanson, H. L. (2010). Cognitive processing deficits and students with specific learning disabilities: A selective metaanalysis of the literature. Learning Disability Quarterly, 33 (1), 3–18. Doi: 10.1177/073194871003300101.
  • Johnson, D. W., Johnson, R. & Holubec, E. (2013). İşbirlikli öğrenme el kitabı (A.Kocabaş, Çev.Ed.). Ankara; Pegem.
  • Lewis, R. B., & Doorlag, D. H. (2011). Teaching students with special needs in general education classrooms. (8th ed.). Upper Saddle River, NJ: Pearson.
  • Madden, N. A., & Slavin, R. E. (1983). Effects of cooperative learning on the social acceptance of mainstreamed academically handicapped students. Journal of Special Education, 17 (2), 171–182. Retrieved from https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED209882.pdf
  • McGraw, P., & Tidwell, A. (2001). Teaching group process skills to MBA students: a short workshop. Education Training, 43 (3), 162-171. Doi: 10.1108/EUM0000000005461.
  • MEB. (2014). Özel eğitim hizmetleri yönetmeliği. Ankara: MEB Yayınları.
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber (S.Turan, Çev.). Ankara: Nobel.
  • Melekoğlu, M. (2017). Özel öğrenme güçlüğüne giriş. M. A. Melekoğlu & O. Çakıroğlu (Ed.), Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar içinde (s.15-44). Ankara: Vize.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (2015). Genişletilmiş bir kaynak kitap: Nitel veri analizi (S. Akbaba Altun ve A. Ersoy, Çeviri Editörleri). Ankara: Pegem.
  • Nowicki, E. A., Brown, J. D., & Stepien, M. (2014). Children’s thoughts on the social exclusion of peers with intellectual or learning disabilities. Journal of Intellectual Disability Research, 58 (4), 346-357. Doi:10.1111/jir.12019.
  • Pesen, A., & Bakır, B. (2016). İşbirliğine dayalı öğrenme yaklaşımının 6. sınıf öğrencilerinin matematik dersi alan konusundaki başarılarına etkisi. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 6 (11), 71-84.
  • Pijl, S. J., Meijer, C. J. W. & Hegarty, S. (1997). Inclusive education: A global agenda. London: Routledge.
  • Putnam, J. W. (1998). Cooperative learning and strategies for inclusion: Celebrating diversity in the classroom. Baltimore: Paul H. Brookes Publishing.
  • Slavin, R. E., Madden, N. A. & Leavey, M. (1984). Effects of team assisted individualization on the mathematics achievement of academically handicapped and nonhandicapped students. Journal of Educational Psychology, 76 (5), 813-819. Doi: 10.1037/0022-0663.76.5.813.
  • Slavin, R. E. (1985). An introduction to cooperative learning research. R.E. Slavin, S. Sharan, S. Kagan, R. Hertz-Lazarowitz, C. Webb and R. Schmuck (eds.), Learning to cooperate, cooperating to learn (p.5-15). New York: Plenum.
  • Stevens, R. J., & Slavin, R. E. (1995). The cooperative elementary school: Effects on students’ achievement, attitudes, and social relations. American Educational Research Journal, 32 (2), 321–51. Doi: 10.3102/00028312032002321.
  • Vural, B. (2004). Öğretim faaliyetinde yöntem, teknik ve etkinlikler. İstanbul: Hayat.
  • Witzel, B. S., & Mercer, C. D. (2003). Using rewards to teach students with disabilities. Remedial and Special Education, 24 (2), 88–96. Doi: 10.1177/07419325030240020401
  • Yılar, B., & Şimşek, U. (2016). Sosyal Bilgiler dersinde farklı işbirlikli öğrenme yöntemlerinin uygulamalarına ilişkin öğrenci görüşleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 375-394. Doi: 10.14582/DUZGEF.781.
  • Yılar, M. B., & Şimşek, U. (2017). Sosyal bilgiler dersinde işbirlikli öğrenme yöntemlerinin başarı ve kalıcılığa etkileri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25, (2), 1-15.
  • Yıldırım, Z. (2011). Kubaşık öğrenme yönteminin küme destekli bireyselleştirme tekniğinin 6. sınıf öğrencilerinin matematik dersindeki başarılarına ve tutumlarına etkisi. (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
  • Yin, R. K. (2011). Qualitative research from start to finish. New York, London: The Guilford Press.

TAKIM DESTEKLİ BİREYSELLEŞTİRME TEKNİĞİNİN KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ UYGULAMALARI MATEMATİK DERSİNDE UYGULANMASINA YÖNELİK ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ

Yıl 2021, Sayı: 43, 187 - 215, 29.12.2021
https://doi.org/10.33418/ataunikkefd.829261

Öz

Bu araştırmanın amacı, ilkokul 4.sınıf matematik dersinde takım destekli bireyselleştirme tekniği kullanımına yönelik normal gelişim gösteren öğrencilerle öğrenme güçlüğü olan kaynaştırma öğrencilerinin görüşlerini belirlemektir. Araştırmada, durum çalışması desenlerinden iç içe geçmiş tek durum deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu tekniğin uygulandığı sınıflardan, maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemine göre seçilen on sekiz öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada, takım destekli bireyselleştirme tekniğine dayalı olarak hazırlanan matematik dersi öğretim planları ile öğrenme güçlüğü tanılı kaynaştırma öğrencilerine yönelik hazırlanan bireyselleştirilmiş öğretim planları üç ayrı sınıfta altı hafta boyunca uygulanmıştır. Öğretim uygulaması tamamlandıktan sonra öğrencilerle görüşme yapılmıştır. Öğrenci görüşleri görüşme formu ile toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, normal gelişim gösteren öğrenciler ve öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin, takım destekli bireyselleştirme tekniği uygulamasını olumlu ve eğlenceli buldukları belirlenmiştir. Tekniğin matematik ders başarısını artırdığı, matematiğe yönelik olumlu tutum geliştirdiği, sosyal kabulü ve değer kazanımını sağladığı belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Aksoy, G., & Doymuş, K. (2011). Fen ve teknoloji dersi uygulamalarında işbirlikli okuma-yazma uygulama tekniğinin etkisi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31 (2), 43-59. Retrieved from http://www.gefad.gazi.edu.tr/tr/issue/6738/90584.
  • Aktan, O., & Budak, Y. (2017). Determination of teachers' opinions on the education of the inclusive students with special learning disability. Journal of Education and Practice, 8 (21), 53-65. Retrieved from https://www.iiste.org/Journals/index.php/JEP/article/view/37929
  • Aktan, O. (2018). Kaynaştırma eğitiminde takım destekli bireyselleştirme tekniğinin öğrencilerin ders başarısı derse karşı tutum ve sosyal kabul düzeylerine etkisi. Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara. https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Aktan, O. (2020). Determination of educational needs of teachers regarding the education of inclusive students with learning disability. International Journal of Contemporary Educational Research, 7(1), 149-164. Doi: https://doi.org/10.33200/ijcer.638362
  • American Psikiyatri Birliği. (1994). E. Köroğlu, (Çev.), Mental bozuklukların tanısal ve istatistiksel elkitabı (DSM-IV: Diagnostic and statistical manual of mental disorders) (4. baskı). Ankara: Hekimler Yayın Birliği.
  • Andrews, J. J., & Rapp, D. N. (2015). Benefits, costs, and challenges of collaboration for learning and memory. Translational Issues in Psychological Science, 1 (2), 182-191. Doi: 10.1037/tps0000025.
  • Ataman, A. (2011). Özel eğitime giriş. A. Ataman (Ed.). Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitime giriş içinde (s. 19-74). Ankara: Gündüz Eğitim
  • Bilgin, İ., Aktaş, İ., & Çetin, A. (2014). İşbirlikli öğrenme teknikleri hakkında öğretmen ve öğrenci görüşlerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3 (2), 334-367. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/buefad/issue/3815/51224.
  • Bryant, D. P., Bryant, B. R., Roberts, G., Vaughn, S., Pfannenstiel, K. H., Porterfield, J., & Gersten, R. (2011). Early numeracy intervention program for firstgrade students with mathematics difficulties. Exceptional Children, 78 (1), 7–23.
  • Büyüköztürk, Ş. (2017). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı: İstatistik, araştırma deseni, SPSS uygulamaları ve yorum (22.baskı). Ankara: Pegem.
  • Cagran, B., & Schmidt, M. (2011). Attitudes of Sşovene teachers towards the inclusion of pupils with different types of special needs in primary school. Educational Studies, 37 (2), 171-195. Doi:10.1080/03055698.2010.506319.
  • Chiong, R. & Jovanovic, J. (2012). Collaborative learning in online study groups: an evolutionary game theory perspective. Journal of Information Technology Education: Research, 11, 81–101. Retrieved from http://www.jite.org/documents/Vol11/JITEv11p081-101Chiong1104.pdf
  • Creswell, J. W. (2014). Araştırma deseni: Nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları (Çeviri Editörü: Selçuk Beşir Demir). Ankara: Eğiten Kitap
  • Chinn, S. (2012). Research article beliefs, anxiety, and avoiding failure in mathematics. Hindawi Publishing Corporation Child Development Research, Volume 2012, 1-8. Doi:10.1155/2012/396071.
  • Cortiella, C., & Horowitz, S. H. (2014). The state of learning disabilities: Facts, trends, and emerging issues (3rd ed). New York: National center for learning disabilities. Retrieved from http://www.ncld.org/wp-content/uploads/2014/11/2014-State-of-LD.pdf.
  • Çelebi, C. (2006). Yapılandırmacılık yaklaşımına dayalı işbirlikli öğrenmenin ilköğretim 5. sınıf sosyal bilgiler dersinde öğrenci erişi ve tutumlarına etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • De Boer, A. A., Pijl, S. J., & Minnaert, A. (2010). Attitudes of parents towards inclusive education: a review of the literature. European Journal of Special Needs Education, 25 (2), 165-181.
  • Efe, M. (2011). İşbirlikli öğrenme yönteminin, öğrenci takımları başarı bölümleri ve küme destekli bireyselleştirme tekniklerinin ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin matematik dersi “İstatistik ve Olasılık” ünitesindeki başarılarına, tutumlarına ve motivasyonlarına etkisi. (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Erkoç, A., & Artut, P. D (2016). Küme destekli bireyselleştirme tekniğinin 8. sınıf öğrencilerinin geometri başarılarına ve kalıcılığa etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31 (1), 1-13. Doi: 10.16986/HUJE.2015013972
  • Eshun, B. A. (2004). Sex-differences in attitude of students towards mathematics in secondary schools. Mathematics Connection, 4 (1), 1-13. Doi: 10.4314/mc.v4i1.21495.
  • Fung, Y. Y. H. (2004). Collaborative online learning: interaction patterns and limiting factors, open learning. The Journal of Open and Distance Learning, 19 (2), 135-149. Doi: 10.1080/0268051042000224743.
  • Gazeley, L. (2010). The role of school exclusion processes in the re-production of social and educational disadvantage, British Journal of Educational Studies, 58 (3), 293–309. Doi:10.1080/00071000903520843.
  • Gelici, Ö. (2011). İşbirlikli öğrenme tekniklerinin ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin matematik dersi cebir öğrenme alanındaki başarı, tutum ve eleştirel düşünme becerilerine etkileri. (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Gelici, Ö., & Bilgin, İ. (2011). İşbirlikli öğrenme tekniklerinin tanıtımı ve öğrenci görüşlerinin incelenmesi. Adıyaman Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 1 (1), 40-70. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/adyuebd/issue/1372/16169.
  • Gelici, Ö., & Bilgin, İ. (2012). İşbirlikli öğrenme tekniklerinin öğrencilerin cebir öğrenme alanındaki başarı, tutum ve eleştirel düşünme becerilerine etkileri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12 (1), 9-32.
  • Gillies, R. M. (2004). The effects of cooperative learning on junior high school students during small group learning. Learning and Instruction, 14 (2), 197-213. Doi: 10.1016/S0959-4752(03)00068-9.
  • Gillies, R. M., & Ashman, A. F. (2000).The effects of cooperative learning on students with learning difficulties in the lower elementary school. The journal of especial education, 34 (1), 19-27. Doi: 10.1177/002246690003400102.
  • Gülsar, A., Tapan-Broutın, M. & İlkörücü, Ş. (2018). Effects on the mathematical success of the cooperative learning method and the students’ views regarding to the process. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 99 (99), 1-18. Doi: 10.24106/kefdergi.356226.
  • Johnson, E. S., Humphrey, M., Mellard, D. F., Woods, K., & Swanson, H. L. (2010). Cognitive processing deficits and students with specific learning disabilities: A selective metaanalysis of the literature. Learning Disability Quarterly, 33 (1), 3–18. Doi: 10.1177/073194871003300101.
  • Johnson, D. W., Johnson, R. & Holubec, E. (2013). İşbirlikli öğrenme el kitabı (A.Kocabaş, Çev.Ed.). Ankara; Pegem.
  • Lewis, R. B., & Doorlag, D. H. (2011). Teaching students with special needs in general education classrooms. (8th ed.). Upper Saddle River, NJ: Pearson.
  • Madden, N. A., & Slavin, R. E. (1983). Effects of cooperative learning on the social acceptance of mainstreamed academically handicapped students. Journal of Special Education, 17 (2), 171–182. Retrieved from https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED209882.pdf
  • McGraw, P., & Tidwell, A. (2001). Teaching group process skills to MBA students: a short workshop. Education Training, 43 (3), 162-171. Doi: 10.1108/EUM0000000005461.
  • MEB. (2014). Özel eğitim hizmetleri yönetmeliği. Ankara: MEB Yayınları.
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber (S.Turan, Çev.). Ankara: Nobel.
  • Melekoğlu, M. (2017). Özel öğrenme güçlüğüne giriş. M. A. Melekoğlu & O. Çakıroğlu (Ed.), Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar içinde (s.15-44). Ankara: Vize.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (2015). Genişletilmiş bir kaynak kitap: Nitel veri analizi (S. Akbaba Altun ve A. Ersoy, Çeviri Editörleri). Ankara: Pegem.
  • Nowicki, E. A., Brown, J. D., & Stepien, M. (2014). Children’s thoughts on the social exclusion of peers with intellectual or learning disabilities. Journal of Intellectual Disability Research, 58 (4), 346-357. Doi:10.1111/jir.12019.
  • Pesen, A., & Bakır, B. (2016). İşbirliğine dayalı öğrenme yaklaşımının 6. sınıf öğrencilerinin matematik dersi alan konusundaki başarılarına etkisi. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 6 (11), 71-84.
  • Pijl, S. J., Meijer, C. J. W. & Hegarty, S. (1997). Inclusive education: A global agenda. London: Routledge.
  • Putnam, J. W. (1998). Cooperative learning and strategies for inclusion: Celebrating diversity in the classroom. Baltimore: Paul H. Brookes Publishing.
  • Slavin, R. E., Madden, N. A. & Leavey, M. (1984). Effects of team assisted individualization on the mathematics achievement of academically handicapped and nonhandicapped students. Journal of Educational Psychology, 76 (5), 813-819. Doi: 10.1037/0022-0663.76.5.813.
  • Slavin, R. E. (1985). An introduction to cooperative learning research. R.E. Slavin, S. Sharan, S. Kagan, R. Hertz-Lazarowitz, C. Webb and R. Schmuck (eds.), Learning to cooperate, cooperating to learn (p.5-15). New York: Plenum.
  • Stevens, R. J., & Slavin, R. E. (1995). The cooperative elementary school: Effects on students’ achievement, attitudes, and social relations. American Educational Research Journal, 32 (2), 321–51. Doi: 10.3102/00028312032002321.
  • Vural, B. (2004). Öğretim faaliyetinde yöntem, teknik ve etkinlikler. İstanbul: Hayat.
  • Witzel, B. S., & Mercer, C. D. (2003). Using rewards to teach students with disabilities. Remedial and Special Education, 24 (2), 88–96. Doi: 10.1177/07419325030240020401
  • Yılar, B., & Şimşek, U. (2016). Sosyal Bilgiler dersinde farklı işbirlikli öğrenme yöntemlerinin uygulamalarına ilişkin öğrenci görüşleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 375-394. Doi: 10.14582/DUZGEF.781.
  • Yılar, M. B., & Şimşek, U. (2017). Sosyal bilgiler dersinde işbirlikli öğrenme yöntemlerinin başarı ve kalıcılığa etkileri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25, (2), 1-15.
  • Yıldırım, Z. (2011). Kubaşık öğrenme yönteminin küme destekli bireyselleştirme tekniğinin 6. sınıf öğrencilerinin matematik dersindeki başarılarına ve tutumlarına etkisi. (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
  • Yin, R. K. (2011). Qualitative research from start to finish. New York, London: The Guilford Press.
Toplam 51 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Osman Aktan 0000-0001-6583-3765

Yusuf Budak 0000-0001-9625-204X

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2021
Gönderilme Tarihi 21 Kasım 2020
Kabul Tarihi 10 Ağustos 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Sayı: 43

Kaynak Göster

APA Aktan, O., & Budak, Y. (2021). TAKIM DESTEKLİ BİREYSELLEŞTİRME TEKNİĞİNİN KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ UYGULAMALARI MATEMATİK DERSİNDE UYGULANMASINA YÖNELİK ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(43), 187-215. https://doi.org/10.33418/ataunikkefd.829261