ÖZ: Fonksiyonel gıdalar, doğal olarak içerdikleri bileşenleri ile besin gereksinimlerini karşılamanın yanı sıra, sağlığa yararlı biyolojik öğeleri içeren, hastalıklardan korunmada etkili olabilen, yaşam fonksiyonları üzerinde olumsuz etki yapabilecek öğelerden arındırılmış ve yaşam kalitesini yükselten besinlerdir.Bu çalışmanın amacı, Adana ili Çukurova, Sarıçam, Seyhan ve Yüreğir ilçelerinde tüketicilerin fonksiyonel gıdalara yönelik farkındalık ve kabulleri ile ilgili tutumlarına yönelik bir bakış açısı oluşturmaktır. Bu amaçla 2015 yılında Adana ili, Sarıçam, Seyhan ve Yüreğir ilçelerinde 148 tüketici ile anket çalışması yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre ankete katılan bireylerin %57.4’ü kadın, %53.4’ü 26-45 yaş arasında, %56.8’i lise mezunudur. Ankete katılan bireylerin fonksiyonel gıdaların farkında oldukları(%30.4), ancak bu gıdaların fonksiyonel gıdalar olduğunu bilmedikleri(%50.7) tespit edilmiş ve en çok tüketilen üç fonksiyonel gıda maddesinin maden suyu, bitki çayları ve mineral ilaveli süt olduğu belirlenmiştir. Fonksiyonel gıdaların tüketiminin ve tüketici bilincinin arttırılmasına yönelik çalışmaların yapılması bu gıdalara olan farkındalığı artıracağı düşünülmektedir.
Anahtar kelimeler: Fonksiyonel gıda, Tüketicinin farkındalığı, sörvey, Adana
Consumers’ Awareness Towards Functional Foods with an Example in Adana City
ABSTRACT : Functional foods are beneficial to the nutritional needs with the help of the components that they naturally contain. Besides this they also contain beneficial biological elements, they can be effective in protecting diseases, can be free of the elements that may have negative impacts on the life functions and they improve the life quality. This study aims to create a perspective on the consumer behaviours regarding their awareness and acceptance of the functional foods in Çukurova, Sarıçam, Seyhan and Yüreğir districts of Adana city. For this purpose, a survey was conducted with 148 consumers in Çukurova, Sarıçam, Seyhan and Yüreğir districts of Adana in 2015. According to the results of the survey, 57.4% of the respondents were women, 53.4% were between the ages of 26-45, and 56.8% were high school graduates. It has been determined that individuals who participated in the survey were aware of the functional foods (30.4%), but did not know that these foods were functional foods (50.7%) also the three most functional food items can be listed as mineral water, herbal teas, and mineral supplemented milk respectively. It has been determined that a study would contribute to increasethe functional foods consumption and the consumer awareness.
Keywords: Functional food, awareness of consumers, survey, Adana
Bölüm | ARAŞTIRMALAR |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 47 Sayı: 2 |
Bu dergide yayınlanan makaleler Creative Commons Uluslararası Lisansı (https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/) kapsamında yayınlanmaktadır. Bu, orijinal makaleye uygun şekilde atıf yapılması şartıyla, eserin herhangi bir ortam veya formatta kopyalanmasını ve dağıtılmasını sağlar. Ancak, eserler ticari amaçlar için kullanılamaz.
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/