Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemindeki öğrencilerin ders çalışma alışkanlıklarının betimsel değerlendirilmesi

Yıl 2018, Cilt: 4 Sayı: 2, 171 - 188, 30.04.2018

Öz

Öğrencilerin görüşlerinin belirlenmesine
yönelik olarak Açıköğretim Fakültesi İstatistik Bilgi Edinme ve
Değerlendirme Birimi tarafından 2014-2015 öğretim yılından başlayarak
düzenli olarak Anadolu Üniversitesi Açıköğretim, İktisat ve İşletme
Fakültelerinde öğrenim gören öğrencilerin, bireysel ders çalışma
yöntemlerine, büro memnuniyetine, çağrı merkezine, ders kitaplarına,
demografik bilgilerine, deneme sınavlarına, e-kitap uygulamasına, e-öğrenme
uygulamasına, e-seminer uygulamasına, konu anlatım videolerı ve alıştırma
sorularına, not verme sistemine, sınavlara, sesli kitap uygulamasına ve
televizyon eğitim programlarına ilişkin görüşlerini belirlemek için
anketler oluşturulmuştur. Anket sonuçları sistemden gelen diğer bilgilerle
birleştirilerek sunulan kurumsal olanakların ve eğitim-öğretim
programlarının geliştirilmesi planlanlanarak, yeni dersler ve programlar
oluşturulmaktadır. Bu çalışmada 2014-2015, 2015-2016 ve 2016-2017 öğretim
yılları Açıköğretim Sistemindeki, Açıköğretim Fakültesi, İktisat Fakültesi ve
İşletme Fakültesinin birlikte ele alındığı genel anket sonuçları verilecektir.
Betimsel bir araştırma tasarlandığı için fakülteler arasında ve fakültelerle
genel sonuçlar arasında veya ankettteki maddeler arasında ilişki bulucu bir
analiz yapılmayacaktır. Karşılaştırmalar sadece verilen cevapların yüzdeleri
üzerinden yapılacaktır.

Kaynakça

  • Atılgan, M. (1998). Üniversite öğrencilerinin ders çalışma alışkanlıkları ile akademik başarılarının karşılaştırılması. Yüksek lisans tezi, Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Baltaş, A. (1997). Stres altında ezilmeden öğrenmede ve sınavlarda üstün başarı. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Gazioğlu, G. (2009). Öğrencilerin çalışma alışkanlıklarının fizik dersi akademik başarıları ile ilişkisinin belirlenmesi. Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Köymen, Ü. (1989). Açıköğretim sistemi öğrencileri ile geleneksel yükseköğretim öğrencilerinin öğrenme ve ders çalışma stratejilerinin karşılaştırılması. Yayınlanmamış araştırma raporu. Adana: Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
  • Kuzgun, Y. (1986). Rehberlik ve psikolojik danışma. Ankara: ÖSYM Yayınları.
  • Küçükahmet, L. (1987). Öğrencilerin çalışma alışkanlıkları ve tutumları. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları.
  • Küçükahmet, L. (2001). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Sönmez, H. (Eds) (2009). Biyoistatistik. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayını No: 1952, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1013.
  • Subaşı, G. (2000). Verimli ders çalışma alışkanlıkları eğitiminin akademik başarı, akademik benlik kavramı ve çalışma alışkanlıklarına etkisi. Eğitim ve Bilim, 25 (117), 50-60.
  • Teker, N. (2002). Uzaktan eğitim öğrencilerinin ders çalışma stratejilerinin karşılaştırılması. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 1 (1), 49-66.
  • https://www.anadolu.edu.tr/acikogretim/acikogretim-sistemi/acikogretim-sistemi-1. Erişim:28.03.2018
  • https://www.anadolu.edu.tr/uploads/anadolu/ckfinder/aof/files/AOebulten14.pdf. Erişim:28.03.2018
  • https://www.anadolu.edu.tr/universitemiz/sayilarla-universitemiz/ogrenci-sayilari. Erişim:28.03.2018
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Harun Sönmez

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Sönmez, H. (2018). Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemindeki öğrencilerin ders çalışma alışkanlıklarının betimsel değerlendirilmesi. Açıköğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi, 4(2), 171-188.