Bu makalede II. Meşrutiyet dönemi çocukluk anlayışı
dönemin çocuk dergileri üzerinden incelenmiştir. Dönemin eğitim
anlayışı yaşanan sosyo-ekonomik sorunların çözümünü sağlayacak
neslin yetiştirilmesine dönüktür. Çocukluk anlayışı da aynı düşünce ve
bakışla şekillendirildiğine dönemin çocuk dergileri tanıklık
etmektedir. Dönemin kendi şartlarına has bir çocuk ve çocukluk talebi
vardır. Bu çalışma hedeflenen çocukluğun ne olduğu yansıtılmaya
çalışılmıştır. Çalışma kapsamında 1908 – 1918 yılları arası
yayımlanmış 22 adet çocuk dergisinin yaklaşık 5000 sayfa tutarında
500 e yakın sayısı incelenmiştir. Söz konusu dergiler çocukluk
anlayışı, çocuk ve eğitim, çocuk ve zeka, çocuk ve çevre, çocuk
hakları ve görevleri, itaat kültürü ve saygı, çocuk ve oyun, çocuk
oyunları gibi başlıklar altında incelenerek değerlendirilmiştir.
In this article, childhood conception of Second Constitutional Period is studied as per the child periodicals of the period. Educational approach of the period is tended toward the training of socio-economic problems. Child periodicals of the period constitute evidence for that childhood conception is formed by the same thought and view. The period has its own child and childhood demand which is unique for its own conditions. The objective of the study is to reflect the aimed childhood over child periodicals. Under the content of the study, nearly 500 editions of 22 child periodicals with approximately 5000 pages which were published between 1908 and 1918 were researched. The mentioned periodicals were investigated and evaluated under the titles of childhood conception, child and education, child and intelligence, child and environment, children rights and duties, culture of obeying and respect, child and game and children games
Diğer ID | JA55HY68BJ |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 40 Sayı: 2 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.