Yetişkin Yeterliklerinin Uluslararası Değerlendirilmesi
Programı (PIAAC)”nın 28 Haziran 2016 tarihinde açıklanan sonuçları, 24 ülke
arasında Türkiye’nin tüm beceri alanlarında düşük puanlarla son sıralarda yer
aldığını göstermektedir. Bu çalışmada PIAAC sonuçlarını Türkiye’de temel
eğitimin öne çıkan sorunları bağlamında analiz etmek amaçlanmıştır. Bu amaca
uygun olarak alanyazın ve belge taraması yöntemleri uygulanarak veriler elde edilmiştir.
Elde edilen veriler tanımlayıcı araştırma yöntemiyle analiz edilmiştir. Nitekim
PIAAC’ın Türkiye sonuçları, temel eğitimde hâlâ sürmekte olan erişim, katılım,
nitelik ve cinsiyet eşitsizliği sorunlarının izdüşümü olarak ortaya çıkmıştır.
Öyle ki Türkiye hem zorunlu eğitim öncesinde hem de zorunlu eğitim süresince
eğitime katılımda diğer ülkelerden oldukça geride kalmıştır. Dahası Türkiye’de
hem yaygın hem de örgün eğitim açısından temel eğitim düzeyinde nitelikle
ilgili ciddi sorunlar bulunmaktadır. Eğitimin yukarıda anılan sorunlarının yanı
sıra, toplumsal cinsiyet eşitliğiyle ilgili sorunları da PIAAC sonuçlarına
yansımaktadır (örneğin, sözel okuryazarlık puanında kadın ve erkek arasındaki
fark on bir puan, sayısal okuryazarlık sonuçlarında ise aradaki fark yirmi
yedidir). PIAAC sonuçları ülkedeki örgün eğitim sisteminin -gerek eğitime
erişimin sağlanması, gerekse sosyal eşitlik vb. diğer nitelikleri itibariyle-
yeniden ele alınması, mevcut eksikliklerin saptanması ve giderilmesi için bir
zorunluluk olarak görülmelidir.
PIAAC, temel eğitim, temel eğitime katılım, toplumsal cinsiyet, yetişkin eğitimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derleme Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2018 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2018, Cilt 51, Sayı 2 |
Bibtex | @derleme { auebfd438222, journal = {Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES)}, issn = {1301-3718}, eissn = {2458-8342}, address = {auebfd@gmail.com}, publisher = {Ankara Üniversitesi}, year = {2018}, volume = {51}, number = {2}, pages = {209 - 237}, doi = {10.30964/auebfd.438222}, title = {Yetişkin Yeterliklerinin Uluslararası Değerlendirilmesi Programı (PIAAC)” Sonuçları Bağlamında Türkiye’de Temel Eğitim Sorunlarını Yeniden Düşünmek}, key = {cite}, author = {Yıldız, Ahmet and Dindar, Hande and Ünlü, Derya and Gökçe, Nagihan and Kocakurt, Özben and Özüstün Kıral, Aysu} } |
APA | Yıldız, A. , Dindar, H. , Ünlü, D. , Gökçe, N. , Kocakurt, Ö. & Özüstün Kıral, A. (2018). Yetişkin Yeterliklerinin Uluslararası Değerlendirilmesi Programı (PIAAC)” Sonuçları Bağlamında Türkiye’de Temel Eğitim Sorunlarını Yeniden Düşünmek . Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES) , 51 (2) , 209-237 . DOI: 10.30964/auebfd.438222 |
MLA | Yıldız, A. , Dindar, H. , Ünlü, D. , Gökçe, N. , Kocakurt, Ö. , Özüstün Kıral, A. "Yetişkin Yeterliklerinin Uluslararası Değerlendirilmesi Programı (PIAAC)” Sonuçları Bağlamında Türkiye’de Temel Eğitim Sorunlarını Yeniden Düşünmek" . Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES) 51 (2018 ): 209-237 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/auebfd/issue/38670/438222> |
Chicago | Yıldız, A. , Dindar, H. , Ünlü, D. , Gökçe, N. , Kocakurt, Ö. , Özüstün Kıral, A. "Yetişkin Yeterliklerinin Uluslararası Değerlendirilmesi Programı (PIAAC)” Sonuçları Bağlamında Türkiye’de Temel Eğitim Sorunlarını Yeniden Düşünmek". Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES) 51 (2018 ): 209-237 |
RIS | TY - JOUR T1 - Yetişkin Yeterliklerinin Uluslararası Değerlendirilmesi Programı (PIAAC)” Sonuçları Bağlamında Türkiye’de Temel Eğitim Sorunlarını Yeniden Düşünmek AU - Ahmet Yıldız , Hande Dindar , Derya Ünlü , Nagihan Gökçe , Özben Kocakurt , Aysu Özüstün Kıral Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - doi: 10.30964/auebfd.438222 DO - 10.30964/auebfd.438222 T2 - Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES) JF - Journal JO - JOR SP - 209 EP - 237 VL - 51 IS - 2 SN - 1301-3718-2458-8342 M3 - doi: 10.30964/auebfd.438222 UR - https://doi.org/10.30964/auebfd.438222 Y2 - 2018 ER - |
EndNote | %0 Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi Yetişkin Yeterliklerinin Uluslararası Değerlendirilmesi Programı (PIAAC)” Sonuçları Bağlamında Türkiye’de Temel Eğitim Sorunlarını Yeniden Düşünmek %A Ahmet Yıldız , Hande Dindar , Derya Ünlü , Nagihan Gökçe , Özben Kocakurt , Aysu Özüstün Kıral %T Yetişkin Yeterliklerinin Uluslararası Değerlendirilmesi Programı (PIAAC)” Sonuçları Bağlamında Türkiye’de Temel Eğitim Sorunlarını Yeniden Düşünmek %D 2018 %J Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES) %P 1301-3718-2458-8342 %V 51 %N 2 %R doi: 10.30964/auebfd.438222 %U 10.30964/auebfd.438222 |
ISNAD | Yıldız, Ahmet , Dindar, Hande , Ünlü, Derya , Gökçe, Nagihan , Kocakurt, Özben , Özüstün Kıral, Aysu . "Yetişkin Yeterliklerinin Uluslararası Değerlendirilmesi Programı (PIAAC)” Sonuçları Bağlamında Türkiye’de Temel Eğitim Sorunlarını Yeniden Düşünmek". Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES) 51 / 2 (Ağustos 2018): 209-237 . https://doi.org/10.30964/auebfd.438222 |
AMA | Yıldız A. , Dindar H. , Ünlü D. , Gökçe N. , Kocakurt Ö. , Özüstün Kıral A. Yetişkin Yeterliklerinin Uluslararası Değerlendirilmesi Programı (PIAAC)” Sonuçları Bağlamında Türkiye’de Temel Eğitim Sorunlarını Yeniden Düşünmek. AÜEBFD. 2018; 51(2): 209-237. |
Vancouver | Yıldız A. , Dindar H. , Ünlü D. , Gökçe N. , Kocakurt Ö. , Özüstün Kıral A. Yetişkin Yeterliklerinin Uluslararası Değerlendirilmesi Programı (PIAAC)” Sonuçları Bağlamında Türkiye’de Temel Eğitim Sorunlarını Yeniden Düşünmek. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES). 2018; 51(2): 209-237. |
IEEE | A. Yıldız , H. Dindar , D. Ünlü , N. Gökçe , Ö. Kocakurt ve A. Özüstün Kıral , "Yetişkin Yeterliklerinin Uluslararası Değerlendirilmesi Programı (PIAAC)” Sonuçları Bağlamında Türkiye’de Temel Eğitim Sorunlarını Yeniden Düşünmek", Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), c. 51, sayı. 2, ss. 209-237, Ağu. 2018, doi:10.30964/auebfd.438222 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License