In order to press quality Open and Distance Learning practices into service instead of Emergency Remote Teaching in crisis situations, action plans are required created before the crisis. However, according to the three-stage crisis management- before, during and after, initially, it is necessary to examine the practices in the past crises and reflect the outputs of this examination to the preparations of a next crisis. Thus, this study aims to determine the Emergency Remote Teaching practices in higher education in the context of the assessment component of ODL by focusing on the COVID-19 period, which is an example of a past crisis situation. Exploratory case study was used in the study. As a study group, a total of 14 higher education institutions, 14 faculty members and 14 learners took part in the study. Qualitative data were collected via semi structured interviews, documents and researcher’s diary. The data collected via interviews and documents were analyzed using descriptive and content analysis. Research findings revealed that ERT practices in higher education within the context of assessment component of ODL system differ from institutions to institutions in many aspects. As a conclusion, in the event of a possible crisis, the differences in practices in higher education institutions within the context of exam security, exam support and exam method, and the inequalities between institutions in terms of the infrastructure enabling online assessment should be minimised in line with quality ODL practices.
Emergency Remote Teaching Open and Distance Learning Higher Education Crisis Assessment
Kriz durumlarında Acil Uzaktan Öğretim yerine nitelikli Açık ve Uzaktan Öğrenme (AUÖ) uygulamalarının hayata geçirilebilmesi için kriz öncesinde oluşturulan planlamalara ihtiyaç duyulmaktadır. Ancak kriz öncesi, esnası ve sonrası olmak üzere üç aşamalı kriz yönetimi gereği öncelikle deneyimlenen krizlerdeki uygulamaların değerlendirilmesi, bu değerlendirmelerin bir sonraki olası krizlere yönelik gerçekleştirilecek hazırlıklara yansıtılması gerekmektedir. Buradan hareketle bu araştırmada, deneyimlenmiş bir kriz durumu örneği olan COVID-19 sürecine odaklanılarak AUÖ’nün değerlendirme bileşeni bağlamında yükseköğretimdeki Acil Uzaktan Öğretim uygulamalarının belirlenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmada keşfedici durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 14 yükseköğretim kurumu, her bir kurumdan olmak üzere 14 akademisyen ve 14 öğrenen oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri görüşmeler, dokümanlar ve araştırmacı günlüğü aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz ve içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre AUÖ’nün değerlendirme bileşeni bağlamında, Acil Uzaktan Öğretim uygulamalarının yükseköğretim kurumlarına göre farklılık gösterdiği görülmektedir. Sonuç olarak, olası yeni bir kriz durumunda, yükseköğretim kurumlarının; sınav güvenliği, sınav desteği ve sınav yöntemi bağlamında işe koştuğu uygulamalardaki farklılıkların ve çevrim içi ölçme değerlendirme altyapısı olanaklarındaki eşitsizliklerin nitelikli AUÖ uygulamaları ekseninde en aza indirgenmesi gerektiği düşünülmektedir.
Acil Uzaktan Öğretim Açık ve Uzaktan Öğrenme Yükseköğretim Kriz Ölçme ve Değerlendirme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Bilgi İşlem Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 9 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 23 Sayı: 4 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.