Bu çalışmanın temel amacı, 5. ve 6. sınıf Bilişim Teknolojileri dersine yönelik öğrencilerin
öğrenme stratejileri ve kullanım sıklığı; bazı değişkenler açısından incelenerek, öğrenme
stratejileri ve kullanım sıklığı ile akademik başarıları arasındaki ilişkiyi karşılaştırılmalı olarak
ortaya koymaktır.
Araştırma betimsel nitelikte bir alan araştırması olup tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma
grubunu, 2016-2017 Eğitim Öğretim yılında Konya ili Hüyük ilçesindeki bütün ortaokulların 5. ve 6.
sınıflarına devam eden 393 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada ayrıca bir örneklem alma yoluna
gidilmemiş ve bu bağlamda çalışma evreni aynı zamanda araştırmanın örneklemini oluşturmuştur.
Araştırma verileri, öğrenme stratejileri ölçeğinden ve öğrencilerin yıl sonu karne notlarından elde
edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde SPSS 24.0 paket programı kullanılmıştır. Araştırmada
betimsel istatistik tekniklerinden frekans (f), yüzde (%), aritmetik ortalama (x ) ve standart sapma
(Ss); karşılaştırmalı istatistik tekniklerinden bağımsız örneklemler t-testi (t), tek yönlü varyans
analizi (ANOVA) ve pearson momentler çarpımı korelasyon katsayısı (r) kullanılmıştır.
Araştırmadan elde edilen bulgular sonucunda; öğrenciler, öğrenme stratejilerini her zaman
kullandıkları ve bu stratejilerden güdüleme stratejilerini ile geri getirmeyi arttırıcı stratejileri en
fazla, dikkat stratejilerini en az kullandıkları görülmüştür. Bunun yanında öğrenme stratejileri ve
kullanım sıklığı; cinsiyete göre kız öğrenciler lehine anlamlı bir fark gösterirken, sınıf düzeyine
göre anlamlı bir fark göstermediği, öğrenim gördükleri okullara göre ise anlamlı bir fark
bulunmuştur. Ayrıca öğrenme stratejileri ve kullanım sıklığı ile akademik başarıları arasında pozitif
yönde ilişki olduğu görülmüştür.
Akademik Başarı; Bilişim Teknolojileri; Öğrenme; Öğrenme Stratejileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 25 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 17 |
Avrasyad''de yayınlanan makaleler, Creative Commons Atıf-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır. Bilimsel araştırmaları kamuya ücretsiz sunmanın bilginin küresel paylaşımını artıracağı ilkesini benimseyen dergi, tüm içeriğine anında açık erişim sağlamaktadır. Makalelerdeki fikir ve görüşlerin sorumluluğu sadece yazarlarına ait olup Avrasyad''nin görüşlerini yansıtmazlar. Kullanım Şartları ve Gizlilik Politikası