Bu çalışmanın amacı ilköğretim matematik öğretmen adaylarının değişken, bağımlı değişken ve bağımsız değişken kavramlarına yönelik bilgilerini ve varsa kavram yanılgılarını sistematik olarak incelemektir. Durum çalışması yöntemi ile gerçekleştirilen araştırmada ilköğretim matematik öğretmen adaylarına değişken, bağımlı değişken ve bağımsız değişken kavramlarına yönelik açık uçlu sorulardan oluşan anket uygulaması yapılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz yapılarak, kavramlara yönelik bilgiler ve kavram yanılgıları temalar halinde incelenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre öğretmen adaylarının büyük çoğunluğunun değişken kavramına yönelik bilgi temalarının genel olarak doğru kabul edilebilir olduğu, ancak değişkenin çeşitli kullanımlarından ziyade sadece tek bir anlamına yöneldikleri ve buna ek olarak eksik ve yanlış öğrenmelerle birlikte bağımlı ve bağımsız değişken kavramlarına yönelik yaygın kavram yanılgılarına sahip oldukları saptanmıştır. Bu kavram yanılgıları ve çeşitleri analiz edilerek, giderilmesine yönelik öneriler sunulmuştur.
Matematik eğitimi Değişken Bağımlı değişken Bağımsız değişken.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mayıs 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |