Aritmetikten cebire geçişte öğrencilerin sorun yaşadıkları bilinmektedir. İçeriğindeki soyut kavramlar, cebirin öğrenciler tarafından zor bir konu olarak görülmesine sebep olmaktadır. Bu bağlamda ortaokul öğrencilerinin gözünden cebir konusunun incelenmesi önemli görülmektedir. Bu çalışmanın amacı ortaokul öğrencilerinin cebir öğrenme alanına ilişkin metaforlarını ve görüşlerini incelemektir. Çalışma nitel türdedir. Araştırmanın katılımcılarını Türkiye’nin Doğu Anadolu Bölgesinde bulunan bir ildeki ortaokullar içerisinden uygun örnekleme yöntemiyle seçilmiş bir okulda öğrenim gören 132 (88 kız, 44 erkek) ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilmiş cebirsel ifadeler ve denklem konularına yönelik anket formu kullanılmıştır. Çalışma verileri içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Çalışmada cebir öğrenme alanı cebirsel ifadeler ve denklemler teması altında incelenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin cebir öğrenme alanına yönelik oluşturmuş oldukları metaforların, çoğunlukla terazi, harfler topluluğu, apartman, teknolojik cihaz ve tahterevalli başlıkları altında toplandığı görülmektedir. Ayrıca çalışmada öğrencilerin cebir öğrenme alanına yönelik algıları, farkındalıkları ve hissettikleri tablolar ve doğrudan alıntılar ile okuyucuya aktarılmıştır. Araştırma bulguları çerçevesinde bu alanda çalışacak araştırmacılara cebirsel ifadeler ve denklem konularıyla ilgili önerilerde bulunulmuştur.
Cebirsel ifadeler Denklemler Cebir öğrenme alanı Ortaokul öğrencileri Matematik eğitimi
It is known that students have problems in the transition from arithmetic to algebra. Abstract concepts in its content cause algebra to be seen as a difficult subject by students. In this context, it is considered important to examine the subject of algebra from the eyes of secondary school students. The aim of this study is to examine secondary school students' metaphors and views on the field of learning algebra. The study is of qualitative type. The participants of the study consist of 132 (88 girls, 44 boys) secondary school students studying in a school selected by convenient sampling method among secondary schools in a province in the Eastern Anatolia Region of Turkey. In the study, a questionnaire for algebraic expressions and equations developed by the researchers was used as a data collection tool. Study data were analyzed by content analysis method. In the study, algebra learning area was examined under the theme of algebraic expressions and equations. According to the results of the research, it is seen that the metaphors that the students have created for the field of algebra learning are mostly gathered under the headings of scales, letters collection, apartment, technological device and seesaw. In addition, in the study, students' perceptions, awareness and feelings about the field of algebra learning were conveyed to the reader with tables and direct quotations. Within the framework of the research findings, suggestions were made to the researchers who will work in this field about algebraic expressions and equations.
Algebraic expressions Equations Algebra learning area Secondary school students Mathematics education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 9 Şubat 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 13 Sayı: 2 |