Modern dünya ile birlikte yeniliğe ve değişime uyum sağlamak gittikçe önemli hale gelmeye başlamıştır. Hedeflerine başarılı bir şekilde ulaşmak isteyen örgütler için iş performansı daha fazla önem kazanmıştır. Örgütler için en değerli kaynak insandır. Eğitim örgütlerindeki performansı gösterecek olanlar şüphesiz öğretmenlerdir. Eğitim kurumları da değişen yapılardan biri olması sebebiyle bu örgütlerdeki değişimi yaşayacak, uyum sağlayacak olan yine öğretmenlerdir. Çünkü öğretmenler iş performansı ve gösterecekleri uyum ile eğitimin kalitesini etkileyerek eğitim sisteminin gelişmesine katkıda bulunacaklardır. İstenen düzeyde uyumsal performans gösteren öğretmenler kurumlarında istenen başarıyı sağlamış olacaklardır. Bu nedenle çalışmada sınıf öğretmenlerinin algıladıkları uyumsal performansların incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini 391 sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada veriler “Öğretmenlerin Algıladıkları Uyumsal Performans”, “Okul Kültürü Ölçeği” ve kişisel bilgi formu aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde t testi, tek yönlü varyans analizi, Kruskal-Wallis testi, Pearson Momentler Çarpımı korelasyonu ve çoklu doğrusal regresyon kullanılmıştır. Araştırma sonucunda uyumsal performansın beklenmedik durumları yönetme alt boyutunda, yalnızca çalışma yılı değişkenine göre 26-30 yıl çalışan öğretmenler lehine anlamlı bir fark olduğu saptanmıştır. Kişiler arası ve kültürel uyum gösterme alt boyutunda ise kadın, lisansüstü mezunu, 1-5 yıl ve köy/mahallede çalışan öğretmenler lehine anlamlı farklılık bulunmuştur. Kadın ve 1-5 yıl çalışma yılı olan öğretmenlerin problemlerle başa çıkma düzeylerinin diğer öğretmenlere göre anlamlı düzeyde düşük olduğu belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal ve Beşeri Bilimler Eğitimi (Ekonomi, İşletme ve Yönetim Hariç) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 11 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 16 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 24 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 15 Sayı: 3 |