Hatalar gerek günlük yaşamda gerekse öğrenme ortamlarında en büyük sorunlardan biri olarak görülmektedir. Eğitim süreci içerisinde hataları olumsuz bir durum olmaktan çıkarıp doğru bilgilerle beraber tamamlayıcı olarak öğrenme ortamlarında yer almasını sağlamak oldukça önemlidir. Hataların öğrenmede yer almasına fırsat tanıyan hatalı çözüm etkinliklerinde öğrenciler, onlara sunulmuş etkinlikleri inceleyerek hataları tespit eder ve düzeltir. Bu çalışmanın amacı matematik öğretiminde hatalı çözüm etkinliklerinin uygulanmasına yönelik oluşabilecek değişimleri kareköklü ifadeler konu çerçevesinde öğretmenlerin görüşleriyle keşfetmek ve hatalı çözüm etkinliklerine yönelik öğretmenlerin bakış açılarını açığa çıkarmaktır. Nitel araştırma yöntemlerinden biri olan durum çalışması yöntemi tercih edilen araştırmanın katılımcılarını on iki ortaokul matematik öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmaya katılan öğretmenler ile hatalı çözüm etkinlikleri üzerine yarı-yapılandırılmış görüşmeler bireysel olarak gerçekleştirilmiştir. Görüşmeler sürecinde elde edilen verilerin analizinde içerik analizi ve açık kodlama süreci kullanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda etkinlikleri inceleyen öğretmenler etkinliklerde yer alan hataları öğrencilerin çoğunlukla aşırı bilgi genellemeleri yapmaları, kavrama ait bilgi eksikliklerinin varlığı ve öğretmenlerin öğretimi basitleştirmesinin neden olduğunu ifade ettikleri belirlenmiştir. Hatalı çözüm etkinliklerinin öğrenme ortamına dahil edilmesiyle öğrencilerin hataları tekrarlamamaları, bilgileri kalıcı öğrenmeleri ve öğrenme düzeyleri için dönüt sağlayacağı görülen olumlu etkiler olarak yer almaktadır. Ayrıca etkinlikler süreci içerisinde öğrencilerin etkinliklerde yer alan hataları doğru kabul etmeleri ve zamanın yetersizliği oluşabilecek dezavantajlar olarak görülmektedir.
Hatalardan öğrenme hatalı çözüm yöntemi öğretim uygulamaları kareköklü sayılar.
Errors are seen as one of the biggest problems in both daily life and learning environments. It is crucial to ensure that errors are not a negative aspect of the educational process but rather a complementary part of learning environments alongside accurate information. In error-solving activities, which allow errors to be integrated into learning, students analyze the presented activities, identify errors, and correct them. The purpose of this study is to explore potential changes in the implementation of error-solving activities in mathematics teaching through the perspectives of teachers, within the framework of square-root expressions, and to uncover teachers' perspectives on error-solving activities. The study, which employed a case study method, one of the qualitative research methods, included twelve middle school mathematics teachers as participants. Semi-structured interviews were conducted individually with the participating teachers regarding error-solving activities. Content analysis and open coding were used to analyze the data obtained during the interviews. Data analysis revealed that teachers who examined the activities attributed errors to students' overgeneralizations of information, a lack of conceptual knowledge, and teachers' simplification of instruction. Incorporating error-solving activities into the learning environment has been shown to positively impact students' ability to avoid repeating mistakes, fostering a lasting learning experience, and providing feedback on their learning levels. Furthermore, students' acceptance of errors during the activities and a lack of time are seen as potential disadvantages.
Learning from mistakes error-solving method teaching practices square roots.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Ağustos 2025 |
Gönderilme Tarihi | 2 Ağustos 2025 |
Kabul Tarihi | 28 Ağustos 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 16 Sayı: 2 |