Günümüz bilgi çağında
öğrencilerin hayatlarını daha sağlıklı sürdürebilmeleri için problem çözme
becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlikler yeterli değildir. Bunun yerine öğrencilerin çok boyutlu
düşünmesine fırsat tanıyan, üst düzey düşünmelerini sağlayan eğitimlere ihtiyaç
duyulmaktadır. Bu ihtiyaçlardan dolayı öğrencilerin üst düzey düşünmelerini
sağlayan yaratıcı birer problem çözücü olmaları gerekmektedir. Yaratıcı problem
çözme etkinlikleri ile öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin
geliştirileceğine olan inanç bu çalışmanın temelini oluşturmaktadır.
Çalışma, Türkiye’nin
Karadeniz bölgesinde bulunan iki ilden rastgele örnekleme yöntemi ile seçilen
toplam 72 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak
Price (2006) tarafından geliştirilen bir yaratıcı problem kullanılmıştır.
Verilerin analizinde, uygulanan problemlerin çözümleri Mumford ve diğ. (1991)’nin
yaratıcı problem çözme adımları göz önünde bulundurularak incelenmiştir.
Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi kullanılmıştır.
Elde edilen bulguların
sonucunda, ortaokul öğrencilerinin
yaratıcı problem ile ilk defa karşı karşıya kalmaları sebebiyle biraz
zorlandıkları belirlenmiştir. Öğrencilerin problemi yapılandırma, kategori
seçme ve bilgiyi kodlama basamağında zorlandıkları tespit edilmiştir.
Activities to improve students' problem-solving skills are not enough in
the information age. Instead, there is a trend towards modern methods ensuring
opportunity to multi-dimensional thinking. Due to this trend, students must be
a creative problem solver that enables high-level thinking. It is expected that
student creativity will be developed through creative problem-solving
activities.
We carried out the study by sampling method with a total of 72 students
from the two provinces in the Black Sea region of Turkey selected by random. In
the study, we used the one creative problems developed by Price (2006) as data
collecting tools. In analysing the data, the solutions of applied problems were
investigated regardful of Mumford et al. (1991) 's creative problem solving
steps. Content analysis of qualitative research methods was conducted in the
research. The data obtained were submitted to the views of two experts to
achieve reliability and validity of the study and correspondence percentage was
calculated.
As a result of the findings, we have found out that the middle school
students have some difficulties as they have faced with creative problems for
the first time. We have determined that students have difficulties in the
configuration step of the problems, in the steps of choosing categories and
encoding information.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 11 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |