In this study, an attempt to create a synthesis of publications on
preschool period mathematic abilities and education in peer-reviewed journals
throughout the years 2000 and 2015. Constituting a literature review, the
sample of this study is 45 articles that were
published in peer-reviewed journals, either in print or electronically, between the years 2000 and 2015 on
preschool mathematic abilities and education. Using
the document analysis technique, there has been determined to be an
increase in the number of preschool mathematic education studies from the year
2004 onward. This study (1) employs an emphasis on qualitative methods, (2) is
more of a literature review, (3) contains a single set of data obtained from
testing and survey, (4) has a sample group consisting of 5-6-year-old children attending preschool.
Research subjects, methodology, data analysis methods of studies from the near
past will shed light on further studies.
Math in preschool mathematics education mathematics research math skills
Bu araştırmada, Türkiye’ de okul öncesi dönem
matematik becerileri ve eğitimi ile ilgili 2000-2015 yılları arasında
ulaşılabilen hakemli dergilerde yayınlanan çalışmaların bir sentezinin
yapılması amaçlanmıştır. Alan yazın taraması niteliğinde olan bu çalışmanın
örneklemi, okul öncesi dönem matematik becerileri ve eğitimi üzerine 2000-2015
yılları arasında basılı ve internet üzerinde elektronik ortamda yer alan
hakemli dergilerde yayınlanan 45 makaleden oluşmaktadır. Doküman analizi
tekniği kullanılarak yapılan araştırma sonucunda, okul öncesi dönem matematik
eğitimi araştırmalarında 2004 yılından itibaren bir artış olduğu görülmüştür. Çalışmalarda nicel yöntemin daha çok
kullanıldığı, çoğunluğunun tarama çalışması olduğu, test ve anket yoluyla tek
veri toplama aracı kullanılarak yapıldığı, örneklem grubunu ise, 5-6 yaş grubu
okul öncesi eğitime devam eden çocukların oluşturduğu belirlenmiştir. Yakın
geçmişten günümüze matematik eğitimi alanında ele alınan araştırma konularının,
yöntemlerin, veri analiz yöntemlerinin bilinmesinin yeni yapılacak çalışmalara
ışık tutacağı düşünülmektedir.
Matematik araştırmaları matematik becerileri matematik eğitimi okul öncesi dönemde matematik
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 17 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 10 Sayı: 2 |