Bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerin “Kuvvet
ve Enerji” ünitesine yönelik kavramsal anlamalarını belirlemek için geçerli ve
güvenilir bir üç aşamalı kavramsal anlama testi geliştirmektir. Geliştirilen
test, Aydın ili merkez ilçesinde bulunan üç ortaokulun 7. Sınıflarında öğrenim
görmekte olan 280 öğrenciye uygulanmıştır. Çalışmada toplam 96 sorudan oluşan
üç aşamalı test kullanılmıştır. Testin kapsam ve görünüş geçerliği için uzman
görüşüne başvurulmuştur. Ayrıca, yapı geçerliği için yanlış olumlu ve yanlış
olumsuz puan oranları hesaplanmıştır. Ek olarak yapı geçerliği için
istatistiksel analizlerden yararlanılmıştır. Testin Kuder Richardson güvenirlik
katsayısı .86 olarak hesaplanmıştır. Madde analizlerini gerçekleştirmek için,
öğrencilerin % 27’lik üst grubu ile % 27’lik alt grubu belirlenmiştir. Yapılan
analizler sonucu, madde güçlük değerlerinin .17 ve .69 arasında dağılım
gösterdiği ve madde ayırt edicilik değerlerinin ise .30 üzerinde olduğu
bulunmuştur. Çalışmanın sonunda, “Kuvvet ve Enerji” ünitesine yönelik geçerli
ve güvenilir bir kavramsal anlama testi geliştirilmiştir.
Üç aşamalı test fen eğitimi kuvvet ve enerji ünitesi test geliştirme kavramsal anlama
The
aim of this study was to develop a valid and reliable three-tier conceptual
understanding test aimed to determine middle school students' conceptual
understanding towards “Force and Energy” unit. The developed test was applied
to 280 students who are studying in 7th grade of three middle
schools located in the central province of Aydın. The three-tier test
consisting of a total of 96 questions was used in the study. Expert opinion was
consulted for content and face validity of the test. Furthermore, false
positive and false negative score ratios were calculated for construct
validity. In addition, statistical analyses were performed for construct
validity; Kuder Richardson coefficient of test was calculated as .86. To
perform item analysis, the top 27 % of the students and the bottom 27 % of the
students were determined. The results of the analyzes revealed that the item
difficulty values ranged between .17 and .69 and the item discriminability
values were above .30. At the end of
the study, a valid and reliable conceptual understanding test for the
"Force and Energy" unit was developed.
Three-tier test science education force and energy unit developing test conceptual understanding
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 7 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 11 Sayı: 2 |