Bu araştırma ile İlköğretim Fen ve Teknoloji dersi öğretim programındaki etkinliklerin hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesine yönelik, öğretmen ve öğrenci görüşlerini ortaya koymak amaçlanmaktadır. Çalışmada nitel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırma verileri Trabzon ilinde, farklı ilköğretim okullarında görev yapan üç ilköğretim fen ve teknoloji öğretmeni ve dokuz ilköğretim öğrencisi ile yürütülen, yarı yapılandırılmış görüşmelerle toplanmıştır. Toplanan verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmış ve veriler kategoriler altında sınıflandırılarak sunulmuştur. Araştırmanın en önemli sonuçlarından biri, malzeme eksikliği, sınıfların kalabalık olması ve zaman yetersizliği nedeniyle etkinliklerin genellikle öğretmen merkezli gerçekleştirildiğidir. İlköğretim okullarında yeni bir fiziki yapılanmaya gidilmesi ve öğretmenlere hizmet içi kursların sistematik bir şekilde verilmesi bu sorunun çözümünde atılacak ilk adım olarak önerilmektedir.
İlköğretim fen ve teknoloji dersi öğretim programı etkinlikleri öğretmen ve öğrenci görüşleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2011 |
Gönderilme Tarihi | 2 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 5 Sayı: 1 |