BibTex RIS Kaynak Göster

Fen Ve Teknoloji Öğretim Programındaki Etkinliklere Yönelik Öğretmen Ve Öğrenci Düşünceleri

Yıl 2011, Cilt: 5 Sayı: 1, 1 - 23, 01.06.2011

Öz

Bu araştırma ile İlköğretim Fen ve Teknoloji dersi öğretim programındaki etkinliklerin hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesine yönelik, öğretmen ve öğrenci görüşlerini ortaya koymak amaçlanmaktadır. Çalışmada nitel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırma verileri Trabzon ilinde, farklı ilköğretim okullarında görev yapan üç ilköğretim fen ve teknoloji öğretmeni ve dokuz ilköğretim öğrencisi ile yürütülen, yarı yapılandırılmış görüşmelerle toplanmıştır. Toplanan verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmış ve veriler kategoriler altında sınıflandırılarak sunulmuştur. Araştırmanın en önemli sonuçlarından biri, malzeme eksikliği, sınıfların kalabalık olması ve zaman yetersizliği nedeniyle etkinliklerin genellikle öğretmen merkezli gerçekleştirildiğidir. İlköğretim okullarında yeni bir fiziki yapılanmaya gidilmesi ve öğretmenlere hizmet içi kursların sistematik bir şekilde verilmesi bu sorunun çözümünde atılacak ilk adım olarak önerilmektedir.

Kaynakça

  • Akdeniz, A.R., Yiğit., N. ve Kurt, Ş. (2002). Yeni Fen Bilgisi Öğretim Programı ile ilgili öğretmenlerin görüşleri. V.Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildirileri 16–18 Eylül, ODTÜ, Ankara, 400–407.
  • Altun, Y. (2004).Yapılandırıcı öğrenme teorisine dayanan laboratuar aktivitesi. GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 24(1), 125-134.
  • Birinci Konur, K., Sezen, G. ve Tekbıyık, A. (2008). Fen ve Teknoloji derslerinde yapılandırmacı yaklaşıma dayalı etkinliklerde öğretim teknolojilerinin kullanılabilirliğine yönelik öğretmen görüşleri. 8th International Educational Technology Conference. Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Bukova Güzel, E. ve Alkan, H. (2005). Yeniden yapılandırılan İlköğretim Programı pilot uygulamasının değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(2), 385–420.
  • Dindar, H. ve Yangın, S. (2007). İlköğretim Fen ve Teknoloji dersi Öğretim Programına geçiş sürecinde öğretmenlerin bakış açılarının değerlendirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(1), 185–198.
  • Ercan, F. ve Altun, S.A. (2005). İlköğretim Fen ve Teknoloji dersi 4. ve 5. sınıflar Öğretim Programına ilişkin öğretmen görüşleri. Eğitimde Yansımalar: VIII Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu Bildiriler Kitabı (pp. 311–319). Ankara: Sim Matbaası.
  • Erdoğan, M. (2005). Yeni geliştirilen beşinci sınıf Fen ve Teknoloji dersi müfredatı: Pilot uygulama yansımaları. Eğitimde Yansımalar: VIII Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu Bildiriler Kitabı (pp. 299–310). Ankara: Sim Matbaası.
  • Genç, H ve Küçük, M. (2004). Öğrenci merkezli Öğretim Programının uygulanması üzerine bir durum tespit çalışması. XII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildirileri, G.Ü., Antalya, 1555- 1573.
  • Gömleksiz, M. ve Bulut, İ. (2007). Yeni Fen ve Teknoloji dersi Öğretim Programının uygulamadaki etkililiğinin değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 76–88.
  • Gözütok, F. D., Akgün, Ö. E. ve Karacaoğlu, Ö. C. (2005). İlköğretim Programlarının öğretmen yeterlilikleri açısından değerlendirilmesi. Eğitimde Yansımalar: VIII Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu Bildiriler Kitabı (pp. 17–40). Ankara: Sim Matbaası.
  • Güzel, H. (2003). Fen Bilgisi öğretmenlerinin laboratuar kullanımı ve teknolojik yenilikleri izleme eğilimleri. Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, 325–337.
  • Kırıkkaya, E. (2009). İlköğretim okullarındaki Fen Öğretmenlerinin Fen ve Teknoloji Programına ilişkin görüşleri. Journal of Turkish Science Education, 6(1), 133–148.
  • Küçükahmet, L. (2005). Hayat Bilgisi Programının değerlendirilmesi. Eğitimde Yansımalar: VIII Yeni ilköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu Bildiriler Kitabı (pp. 373–381). Ankara: Sim Matbaası.
  • MEB raporu (2004). Taslak Fen ve Teknoloji Programının değerlendirilmesi. Program Geliştirmede Yeni Yaklaşımlar Sempozyumu, Ankara.
  • MEB. (2005).İlköğretim Fen ve Teknoloji dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu. Ankara, 10– 13.
  • Paker, T. (2006). İngilizce öğretiminde drama etkinlikleri: Öğretmenin, öğrencilerin rolleri ve özel Pev ilköğretim okulu uygulamaları. Muğla Eğitim Bilimleri Kongresi 13-15 EYLÜL, Muğla.
  • Tavşancıl, E. ve Aslan, E.A. (2001). Sözel, yazılı ve diğer materyaller için içerik analizi ve uygulama Örnekleri. Ankara: Epsilon Yayınları.
  • Tekbıyık, A. ve Akdeniz, A. (2008). İlköğretim Fen ve Teknoloji dersi Öğretim Programını kabullenmeye ve uygulamaya yönelik öğretmen görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 2(2), 23–37.
  • Uluçınar, Ş., Cansaran, A. & Karaca, A. (2004). Fen Bilimleri Laboratuar Uygulamalarının değerlendirilmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2, 465–475.
  • Yapıcı, M. ve Demirdelen, C. (2007). İlköğretim 4. sınıf Sosyal Bilgiler Öğretim Programına ilişkin öğretmen görüşleri. İlköğretim Online, 6(2), 204–212.
  • Yaşar, Ş., Gültekin, M., Türkan, B., Yıldız, N. ve Girmen, P. (2005). Yeni İlköğretim Programlarının uygulanmasına ilişkin Sınıf Öğretmenlerinin hazırbulunuşluk düzeylerinin ve öğretim gereksinimlerinin belirlenmesi. Eğitimde Yansımalar VIII: Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu Bildiriler Kitabı (pp. 51–63). Ankara: Sim Matbaası.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nur Kurtuluş Bu kişi benim

Nur Kurtuluş Bu kişi benim

Oylum Çavdar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2011
Gönderilme Tarihi 2 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kurtuluş, N., Kurtuluş, N., & Çavdar, O. (2011). Fen Ve Teknoloji Öğretim Programındaki Etkinliklere Yönelik Öğretmen Ve Öğrenci Düşünceleri. Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science and Mathematics Education, 5(1), 1-23.