Bu çalışmanın amacı matematik öğretmen adaylarının güncel ve eski lisans programlarına ilişkin görüşlerini incelemektir. Nitel desende tasarlanan araştırmanın katılımcılarını Türkiye’nin Doğu Anadolu bölgesinde bulunan bir ildeki üniversiteden uygun örnekleme yöntemiyle seçilmiş 169 (126 kadın, 43 erkek) matematik öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilmiş “Lisans Programı İçin Yapılandırılmış Görüş Formu” kullanılmıştır. Çalışma verileri içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Öğretmen adaylarının görüşlerine göre eski programın nitelikli öğretmen yetiştirme noktasında dezavantajlarının avantajlarından daha fazla olduğu tespit edilmiştir. Matematik öğretmen adayları alan bilgisi, pedagoji ve genel kültür noktalarında konu/içerik ve pratik/uygulama anlamında eski programı avantajlı bulurken, alan bilgisi, pedagoji, genel kültür ve staj noktalarında dezavantajlı bulmaktadır. Bunun yanında yeni program için öğretmen adaylarının görüşleri ele alındığında nitelikli öğretmen yetiştirme noktasında programın avantajlarının dezavantajlarının önüne geçtiği tespit edilmiştir.
Matematik lisans programı Matematik öğretmen adayları Matematik eğitimi
The aim of this study is to examine pre-service mathematics teachers' opinions about the undergraduate curriculum. The participants of the study which employed a qualitative research design are 169 (126 females, 43 males) mathematics teacher candidates selected through convenience sampling method from a university located in the Eastern Anatolia region of Turkey. Structured Opinion Form for Undergraduate Curriculum developed by the researchers was used as data collection tool. The data were analyzed by the content analysis method. According to opinions of the pre-service mathematics teachers, it was revealed that the disadvantages of previous curriculum are more than its advantages in training qualified teachers. Mathematics teacher candidates found the program advantageous in terms of subject/content and practice/application in-field knowledge, pedagogy and general culture points, while they found the previous program disadvantageous in field knowledge, pedagogy, general culture, and internship points. Besides, considering the opinions of teacher candidates for the new program, it was suggested that the advantages of the program overcome its disadvantages in training qualified teachers.
Mathematics undergraduate curriculum Mathematics teacher candidates Mathematics education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 23 Nisan 2021 |
Kabul Tarihi | 22 Eylül 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 24 Sayı: 46 |
BAUNSOBED