Bu araştırmanın temel amacı yabancı dil olarak Türkçe öğreten
bir öğretmenin yansıtıcı düşünmeyi öğretip yansıtıcı düşünme becerilerini
arttırmak ve bu yolla ölçme-değerlendirme sürecindeki gelişimine katkı
sağlamaktır. Araştırmanın deseni, nitel araştırma desenlerinden aksiyon/eylem
araştırmasıdır. Araştırmanın çalışma grubunu, İstanbul Aydın Üniversitesi’nden
bir (1) öğreten oluşturmaktadır. Çalışma grubunun oluşturulmasında seçkisiz
olmayan örnekleme yöntemlerinden amaçsal örneklem yöntemi kullanılmıştır.
Amaçsal örnekleme yöntemlerinden ise ölçüt örneklem yaklaşımı tercih
edilmiştir. Uygulama süreci sekiz haftadır. Araştırmada veri toplama araçları
olarak, yansıtıcı günlük (6 soru), öz-değerlendirme formu (1 soru),
yarı-yapılandırılmış görüşme formu (7 soru), akran değerlendirme formu ( 6
soru), Veri analizinde ise nitel veri analiz tekniklerinden betimsel analiz ve
içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmada geçerlik ve güvenirliği uzman
görüşleri ve kodlayıcılar arası uyum ile sağlanmıştır. Kodlayıcılar arası uyum,
%82 olarak saptanmıştır. Araştırmanın ortaya koyduğu bazı önemli sonuçlar ise
şöyledir: Çalışma grubunda yer alan öğretmen sekiz hafta sonunda farklı
düzeylerde yansıtıcı düşünme becerilerini ve bu yolla mesleki gelişimlerine
geliştirmiştir.
The overall
aim of this research is teaching reflective thinking skills to a teacher who
teaches Turkish as a foreign language and to contribute development of
measurement and evaluation skills of teacher. The study has a qualitative action
research design. The study group consist of one (1) instructor from Istanbul
Aydın University. The criterion sampling
approach was preferred from the purposeful sampling methods. The implementation
is eight weeks. Reflective diary (6 question), self-evaluation form
(1question), semi-structured interview form (7 questions), peer evaluation form
(6 question) were used as data collection tool. In the data analysis,
descriptive analysis and content analysis were used. The validity and
reliability of the study was provided by field-expert’s opinions and
inter-rater reliability. The inter-coder
agreement was 0,82. Some important
results of the research are as follows: The teacher in the study group
developed reflective thinking skills at different levels after eight weeks.
Measurement and assessment teaching Turkish as a foreign language
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 26 Aralık 2018 |
Kabul Tarihi | 4 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |