Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Genel Kimya Laboratuvarı Dersinde Öğrenci Gelişim Dosyalarının Kullanımının Başarı Üzerindeki Etkililiğinin Belirlenmesi

Yıl 2017, Cilt: 12 Sayı: 23, 185 - 207, 28.06.2017

Öz



Bu
çalışmada öğrenci gelişim dosyası hazırlamanın fen bilgisi öğretmen adaylarının
kimya laboratuvarı dersine yönelik başarıları üzerindeki etkililiği
araştırılmıştır. Çalışmanın örneklemini Karadeniz Bölgesi’nde yer alan bir
üniversitenin fen bilgisi eğitimi anabilim dalının iki farklı şubesinde öğrenim
gören 44 birinci sınıf öğretmen adayı oluşturmaktadır. Öğretmen adaylarının ders
öncesi ve ders sonrasında hazırladıkları ürünlerin toplanmasıyla öğrenci
gelişim dosyaları oluşturulmuştur. Uygulamanın sonunda
öğretmen
adaylarının başarılarının manidar bir şekilde arttığı bulunmuştur. Ancak, bu
artış kendi içinde manidar olmasına karşın tatminkar düzeyde değildir.
Bununla birlikte fen
bilgisi öğretmen adayları öğrenci gelişim dosyası hazırlamanın ileri seviye düşünme
becerilerinin gelişimine, kavramları öğrenmelerine ve düzenli ders çalışmalarına
katkı sağlandığını ifade etmişlerdir.
Yapılacak
benzer çalışmalarda öğrenci gelişim dosyalarının ders süreciyle
bütünleştirilmesi ve öğretmen adaylarına yazılı geribildirimlerin yanında sözlü
geribildirimlerin verilmesinin öğretmen adaylarının başarılarının artması
üzerinde daha fazla etkili olacağı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Alkan, F. ve Erdem, E. (2013). Kendi kendine öğrenmenin laboratuvarda başarı, hazırbulunuşluk, laboratuvar becerileri tutumu ve endişeye etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 44(44).
  • Aksoy, G. (2006) İşbirlikçi öğrenme yönteminin genel kimya laboratuvarı dersinde akademik başarıya, laboratuvar malzemesi tanıma ve kullanma becerisine etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Arı, E. ve Bayram, H. (2011). Yapılandırmacı yaklaşım ve öğrenme stillerinin laboratuvar uygulamalarında başarı ve bilimsel süreç becerileri üzerine etkisi. İlköğretim Online, 10(1).
  • Bahçeci, D. (2009). Öğrenci gelişim dosyası değerlendirmenin sınav kaygısı, çalışma davranışı ve tutum üzerine etkisi. Ahi Evren Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 169-182.
  • Bahçeci, D. ve Kuru, M. (2006). Öğrenci gelişim dosyası değerlendirmenin insan iskelet sistemi konusunda öğrenci akademik başarısı üzerine etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2).
  • Black, P. ve Wiliam, D. (2009). Developing the theory of formative assessment. Educational Assessment, Evaluation and Accountability (formerly: Journal of Personnel Evaluation in Education), 21(1), 5-31.
  • Bedir, A., Polat, M. ve Sakacı, T. (2009). İlköğretim 7. sınıf fen ve teknoloji dersine ait bir uygulama çalışması: Öğrenci gelişim dosyası. Celal Bayar Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 5(1), 45-58.
  • Bertiz, H. ve Uluçınar Sağır, U. (2014). The Effects of Learning Environment Enriched via Portfolio in Science and Technology Education. Journal of Turkish Science Education, 11(2).
  • Birgin, O. (2008). Alternatif bir değerlendirme yöntemi olarak öğrenci gelişim dosyası değerlendirme uygulamasına ilişkin öğrenci görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(1), 1-24.
  • Buzan, T. ve Buzan, B. (1993). The Mind Map Book: How to Use Radiant Thinking to Maximise Your Brain's Untapped Potential. New York: Plume.
  • Cengiz, C. ve Karataş, F. Ö. (2013). Pre-Service Science Teachers’ Views About A Two-Column-Writing Activity. The International Journal of Research in Teacher Education, 4(2), 14-24.
  • Cengiz, C. ve Karataş, F. Ö. (2015). Examining the effects of reflective journals on pre-service science teachers' general chemistry laboratory achievement. Australian Journal of Teacher Education (Online), 40(10), 125.
  • Creswell, J. W. (2009). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (3rd ed.). Sage publications.
  • Coştu, B., Ayas, A., Çalık, M., Ünal, S. ve Karataş, F. Ö. (2005). Determining preservice science teachers’ competencies in preparing solution an in use of laboratory tools. Hacettepe University Journal of Education, 28, 65-72.
  • Çelik, S (2012). The effects of learning journals on reflective ability and metacognitive learning: the attitudes of graduate students in an English language teaching methodology course. Croatian Journal of Education, 16(3),723-743.
  • Çimer, S. O. (2011). The effect of portfolios on students' learning: student teachers' views. European Journal of Teacher Education, 34(2), 161-176.
  • Demirören, M., Koşan, A. ve Palaoğlu, Ö. (2009). Bir Öğrenme ve Değerlendirme Yöntemi Olarak Öğrenci gelişim dosyası. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası. 62 (1), 19-24.
  • Doğan, C. D. (2005). İlköğretimde Öğretmen Öğrenci ve Velilerin Dosya Oluşturma (Öğrenci gelişim dosyası) Uygulamaları Hakkındaki Görüşleri Üzerine Bir Araştırma (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Ersoy, A. F. (2006). Öğretmen adaylarının gelişim dosyasına dayalı değerlendirmeye ilişkin görüşleri. İlköğretim Online, 5(1):85- 95.
  • Güven, E. ve Aydoğdu, M. (2009). Öğrenci gelişim dosyasınun 6. Sınıf fen ve teknoloji dersi vücudumuzda Sistemler ünitesi’nde başarı ve kalıcılığa etkisi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 6(2), 115-128.
  • Güzeller, C. O. (2012). The effect of web-based portfolio use on academic achievement and retention. Asia Pacific education review, 13(3), 457-464.
  • Johnson, B. ve Christensen, L. (2014). Eğitim Araştırmaları. Nicel, Nitel ve Karma
  • Yaklaşımlar, (Çev. Editörü: Selçuk Beşir Demir) Ankara: EğitenKitap.
  • Johnson, R. S., Mims-Cox, J. S. ve Doyle-Nichols, A. (2009). Developing portfolios in education: a guide to reflection, ınquiry, and assessment. Sage publications.
  • Karataş, F. Ö. (2015). Pre-service chemistry teachers’ competencies in the laboratory: a cross-grade study in solution preparation. Chemistry Education Research and Practice.
  • Karataş, F. Ö. ve Cengiz, C. (2016). Özel öğretim yöntemleri II dersinde gerçekleştirilen mikro-öğretim uygulamalarının kimya öğretmen adayları tarafından değerlendirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(2), 565-584.
  • Karip, E. (Ed.). (2007). Ölçme değerlendirme. Ankara: PegemA Yayıncılık.Kırbaşlar, F. G., Özsoy Güneş, Ö. ve Deringöl, Y. (2008). Genel kimya laboratuvar uygulamalarında ilköğretim fen bilgisi ve matematik öğretmen adaylarının davranışları. Hasan Âli Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 10, 1-14.
  • Kırbaşlar, F. G., Özsoy Güneş, Z., ve Deringöl, Y. (2008). Genel kimya laboratuvar uygulamalarında ilköğretim fen bilgisi ve matematik öğretmen adaylarının davranışları. Hasan Âli Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2).
  • Kocakülah, A. ve Savaş, E. (2011). Fen bilgisi öğretmen adaylarının deney tasarlama ve uygulama sürecine ilişkin görüşleri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(1), 1-28.
  • Kutlu, Ö., Doğan, C. D. ve Karakaya, İ. (2010). Öğrenci başarısının belirlenmesi: Performansa ve öğrenci gelişim dosyasıya dayalı durum belirleme. (3. Baskı), Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Irons, A. (2008). Enhancing learning through formative assessment and feedback. Keyguides for effective teaching in higher education. Abingdon, UK: Routledge.
  • İzgü ve Gücüm, (2012). Fen Eğitiminde Öğrenci gelişim dosyası Değerlendirme Kullanımının Sınav Kaygısı ve Öğrenmenin Kalıcılığı Üzerine Etkisi, Eğitim ve Bilim, 37(164), 71-80.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [TTKB]. (2013). Fen bilimleri dersi (3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar) öğretim programı. Ankara.
  • Moon, J. (2009). The use of graduated scenarios to facilitate the learning of complex and difficult-to-describe concepts. Art, Design & Communication in Higher Education, 8(1), 57-70.
  • Murphy, S. M. (1998). Introduction: Reflection—in portfolios and beyond. The Clearing House, 72(1), 7-9.
  • Odabaşı Çimer, S. (2011). The effect of portfolios on students' learning: student teachers' views. European Journal of Teacher Education, 34(2), 161-176.
  • Ok, S. (2012). Opinions of ELT students in freshman class on using portfolio as an assessment tool. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 1-11.
  • Okan, N. (2005). İlköğretim 7. sınıf fen bilgisi dersindeki öğrenci gelişim dosyası uygulamasının değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Özdem, Y., Ertepınar, H., Çakıroğlu, J. ve Erduran, S. (2013). The nature of pre-service science teachers’ argumentation in inquiry-oriented laboratory context. International Journal of Science Education, 35(15), 2559-2586.
  • Paris, S. ve Ayres, L. (1994). Becoming reflective students and teachers with portfolios and authentic assessment. Washington, DC: American Psychological Association.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative research & evaluation methods (3rd ed.). California: Sage Publication.
  • Slater, T. F., Ryan, J. M. ve Samson, S. L. (1997). Impact and Dynamics of portfolio assessment and traditional assessment in a college physics course. Journal of Research in Science Teaching, 34 (3), 255-271.
  • Taşdemir, M., Taşdemir, A. ve Yıldırım, K. (2009). İşbirlikli öğrenme sürecinde kullanılan öğrenci gelişim dosyası değerlendirmesinin öğrenci başarısı üzerine etkisi, Eğitimde Kuram ve Uygulama, 5(1), 53-66.
  • Tierney, R.J., Carter, M.A. ve Desai, L.E. (1991). "Portfolio assessment in the reading writing classroom." Norwood, MA: Christopher Gordon.
  • Tiwari, A. ve Tang, C. (2003). From process to outcome: the effect of portfolio assessment on student learning. Nurse Education Today, 23(4), 269-277.
  • Toprak, F. (2011). Fen bilgisi öğretmenliği genel kimya laboratuarında 3E ve 5E öğretim modellerinin uygulanmasının öğrencilerin akademik başarısı, bilimsel süreç becerileri ve derse karşı tutumlarına etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.
  • url 1: http://www.katalog.ktu.edu.tr/adresinden 17.04.2016 tarihinde alınmıştır.
  • Wade, R. C. ve Yarbrough, D. B. (1996). Portfolios: A tool for reflective thinking in teacher education?. Teaching and teacher education, 12(1), 63-79.
  • Webb, C., Endacott, R., Gray, M. A., Mcmultan, M. ve Scholes, J. (2003). Evaluating portfolio assessment systems: What are the appropriate criteria. Nurse Education Today. 23 (8), 600-609.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Nitel araştırma yöntemleri (8.Baskı). Ankara: SeçkinYayıncılık.
  • Yıldız, A. (2014). Öğrenme amaçlı yazma aktivitesi olarak mektup ve etkili kullanımı. Electronic Turkish Studies, 9(5).
Yıl 2017, Cilt: 12 Sayı: 23, 185 - 207, 28.06.2017

Öz

Kaynakça

  • Alkan, F. ve Erdem, E. (2013). Kendi kendine öğrenmenin laboratuvarda başarı, hazırbulunuşluk, laboratuvar becerileri tutumu ve endişeye etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 44(44).
  • Aksoy, G. (2006) İşbirlikçi öğrenme yönteminin genel kimya laboratuvarı dersinde akademik başarıya, laboratuvar malzemesi tanıma ve kullanma becerisine etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Arı, E. ve Bayram, H. (2011). Yapılandırmacı yaklaşım ve öğrenme stillerinin laboratuvar uygulamalarında başarı ve bilimsel süreç becerileri üzerine etkisi. İlköğretim Online, 10(1).
  • Bahçeci, D. (2009). Öğrenci gelişim dosyası değerlendirmenin sınav kaygısı, çalışma davranışı ve tutum üzerine etkisi. Ahi Evren Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 169-182.
  • Bahçeci, D. ve Kuru, M. (2006). Öğrenci gelişim dosyası değerlendirmenin insan iskelet sistemi konusunda öğrenci akademik başarısı üzerine etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2).
  • Black, P. ve Wiliam, D. (2009). Developing the theory of formative assessment. Educational Assessment, Evaluation and Accountability (formerly: Journal of Personnel Evaluation in Education), 21(1), 5-31.
  • Bedir, A., Polat, M. ve Sakacı, T. (2009). İlköğretim 7. sınıf fen ve teknoloji dersine ait bir uygulama çalışması: Öğrenci gelişim dosyası. Celal Bayar Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 5(1), 45-58.
  • Bertiz, H. ve Uluçınar Sağır, U. (2014). The Effects of Learning Environment Enriched via Portfolio in Science and Technology Education. Journal of Turkish Science Education, 11(2).
  • Birgin, O. (2008). Alternatif bir değerlendirme yöntemi olarak öğrenci gelişim dosyası değerlendirme uygulamasına ilişkin öğrenci görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(1), 1-24.
  • Buzan, T. ve Buzan, B. (1993). The Mind Map Book: How to Use Radiant Thinking to Maximise Your Brain's Untapped Potential. New York: Plume.
  • Cengiz, C. ve Karataş, F. Ö. (2013). Pre-Service Science Teachers’ Views About A Two-Column-Writing Activity. The International Journal of Research in Teacher Education, 4(2), 14-24.
  • Cengiz, C. ve Karataş, F. Ö. (2015). Examining the effects of reflective journals on pre-service science teachers' general chemistry laboratory achievement. Australian Journal of Teacher Education (Online), 40(10), 125.
  • Creswell, J. W. (2009). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (3rd ed.). Sage publications.
  • Coştu, B., Ayas, A., Çalık, M., Ünal, S. ve Karataş, F. Ö. (2005). Determining preservice science teachers’ competencies in preparing solution an in use of laboratory tools. Hacettepe University Journal of Education, 28, 65-72.
  • Çelik, S (2012). The effects of learning journals on reflective ability and metacognitive learning: the attitudes of graduate students in an English language teaching methodology course. Croatian Journal of Education, 16(3),723-743.
  • Çimer, S. O. (2011). The effect of portfolios on students' learning: student teachers' views. European Journal of Teacher Education, 34(2), 161-176.
  • Demirören, M., Koşan, A. ve Palaoğlu, Ö. (2009). Bir Öğrenme ve Değerlendirme Yöntemi Olarak Öğrenci gelişim dosyası. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası. 62 (1), 19-24.
  • Doğan, C. D. (2005). İlköğretimde Öğretmen Öğrenci ve Velilerin Dosya Oluşturma (Öğrenci gelişim dosyası) Uygulamaları Hakkındaki Görüşleri Üzerine Bir Araştırma (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Ersoy, A. F. (2006). Öğretmen adaylarının gelişim dosyasına dayalı değerlendirmeye ilişkin görüşleri. İlköğretim Online, 5(1):85- 95.
  • Güven, E. ve Aydoğdu, M. (2009). Öğrenci gelişim dosyasınun 6. Sınıf fen ve teknoloji dersi vücudumuzda Sistemler ünitesi’nde başarı ve kalıcılığa etkisi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 6(2), 115-128.
  • Güzeller, C. O. (2012). The effect of web-based portfolio use on academic achievement and retention. Asia Pacific education review, 13(3), 457-464.
  • Johnson, B. ve Christensen, L. (2014). Eğitim Araştırmaları. Nicel, Nitel ve Karma
  • Yaklaşımlar, (Çev. Editörü: Selçuk Beşir Demir) Ankara: EğitenKitap.
  • Johnson, R. S., Mims-Cox, J. S. ve Doyle-Nichols, A. (2009). Developing portfolios in education: a guide to reflection, ınquiry, and assessment. Sage publications.
  • Karataş, F. Ö. (2015). Pre-service chemistry teachers’ competencies in the laboratory: a cross-grade study in solution preparation. Chemistry Education Research and Practice.
  • Karataş, F. Ö. ve Cengiz, C. (2016). Özel öğretim yöntemleri II dersinde gerçekleştirilen mikro-öğretim uygulamalarının kimya öğretmen adayları tarafından değerlendirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(2), 565-584.
  • Karip, E. (Ed.). (2007). Ölçme değerlendirme. Ankara: PegemA Yayıncılık.Kırbaşlar, F. G., Özsoy Güneş, Ö. ve Deringöl, Y. (2008). Genel kimya laboratuvar uygulamalarında ilköğretim fen bilgisi ve matematik öğretmen adaylarının davranışları. Hasan Âli Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 10, 1-14.
  • Kırbaşlar, F. G., Özsoy Güneş, Z., ve Deringöl, Y. (2008). Genel kimya laboratuvar uygulamalarında ilköğretim fen bilgisi ve matematik öğretmen adaylarının davranışları. Hasan Âli Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2).
  • Kocakülah, A. ve Savaş, E. (2011). Fen bilgisi öğretmen adaylarının deney tasarlama ve uygulama sürecine ilişkin görüşleri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(1), 1-28.
  • Kutlu, Ö., Doğan, C. D. ve Karakaya, İ. (2010). Öğrenci başarısının belirlenmesi: Performansa ve öğrenci gelişim dosyasıya dayalı durum belirleme. (3. Baskı), Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Irons, A. (2008). Enhancing learning through formative assessment and feedback. Keyguides for effective teaching in higher education. Abingdon, UK: Routledge.
  • İzgü ve Gücüm, (2012). Fen Eğitiminde Öğrenci gelişim dosyası Değerlendirme Kullanımının Sınav Kaygısı ve Öğrenmenin Kalıcılığı Üzerine Etkisi, Eğitim ve Bilim, 37(164), 71-80.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [TTKB]. (2013). Fen bilimleri dersi (3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar) öğretim programı. Ankara.
  • Moon, J. (2009). The use of graduated scenarios to facilitate the learning of complex and difficult-to-describe concepts. Art, Design & Communication in Higher Education, 8(1), 57-70.
  • Murphy, S. M. (1998). Introduction: Reflection—in portfolios and beyond. The Clearing House, 72(1), 7-9.
  • Odabaşı Çimer, S. (2011). The effect of portfolios on students' learning: student teachers' views. European Journal of Teacher Education, 34(2), 161-176.
  • Ok, S. (2012). Opinions of ELT students in freshman class on using portfolio as an assessment tool. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 1-11.
  • Okan, N. (2005). İlköğretim 7. sınıf fen bilgisi dersindeki öğrenci gelişim dosyası uygulamasının değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Özdem, Y., Ertepınar, H., Çakıroğlu, J. ve Erduran, S. (2013). The nature of pre-service science teachers’ argumentation in inquiry-oriented laboratory context. International Journal of Science Education, 35(15), 2559-2586.
  • Paris, S. ve Ayres, L. (1994). Becoming reflective students and teachers with portfolios and authentic assessment. Washington, DC: American Psychological Association.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative research & evaluation methods (3rd ed.). California: Sage Publication.
  • Slater, T. F., Ryan, J. M. ve Samson, S. L. (1997). Impact and Dynamics of portfolio assessment and traditional assessment in a college physics course. Journal of Research in Science Teaching, 34 (3), 255-271.
  • Taşdemir, M., Taşdemir, A. ve Yıldırım, K. (2009). İşbirlikli öğrenme sürecinde kullanılan öğrenci gelişim dosyası değerlendirmesinin öğrenci başarısı üzerine etkisi, Eğitimde Kuram ve Uygulama, 5(1), 53-66.
  • Tierney, R.J., Carter, M.A. ve Desai, L.E. (1991). "Portfolio assessment in the reading writing classroom." Norwood, MA: Christopher Gordon.
  • Tiwari, A. ve Tang, C. (2003). From process to outcome: the effect of portfolio assessment on student learning. Nurse Education Today, 23(4), 269-277.
  • Toprak, F. (2011). Fen bilgisi öğretmenliği genel kimya laboratuarında 3E ve 5E öğretim modellerinin uygulanmasının öğrencilerin akademik başarısı, bilimsel süreç becerileri ve derse karşı tutumlarına etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.
  • url 1: http://www.katalog.ktu.edu.tr/adresinden 17.04.2016 tarihinde alınmıştır.
  • Wade, R. C. ve Yarbrough, D. B. (1996). Portfolios: A tool for reflective thinking in teacher education?. Teaching and teacher education, 12(1), 63-79.
  • Webb, C., Endacott, R., Gray, M. A., Mcmultan, M. ve Scholes, J. (2003). Evaluating portfolio assessment systems: What are the appropriate criteria. Nurse Education Today. 23 (8), 600-609.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Nitel araştırma yöntemleri (8.Baskı). Ankara: SeçkinYayıncılık.
  • Yıldız, A. (2014). Öğrenme amaçlı yazma aktivitesi olarak mektup ve etkili kullanımı. Electronic Turkish Studies, 9(5).
Toplam 51 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Canan Cengiz

Faik Özgür Karataş

Ayşegül Aslan

Yayımlanma Tarihi 28 Haziran 2017
Gönderilme Tarihi 7 Kasım 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 12 Sayı: 23

Kaynak Göster

APA Cengiz, C., Karataş, F. Ö., & Aslan, A. (2017). Genel Kimya Laboratuvarı Dersinde Öğrenci Gelişim Dosyalarının Kullanımının Başarı Üzerindeki Etkililiğinin Belirlenmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(23), 185-207.