Bu araştırmanın amacı, lise
öğrencilerinin ödev kavramıyla ilgili geliştirdikleri metaforları
belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma modeli kapsamında olgubilim deseni
kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu toplam 232 lise öğrencisi
oluşturmuştur. Araştırmada lise öğrencilerinin ödev kavramıyla ilgili
metaforları yarı yapılandırılmış bir formla belirlenmiştir. Verilerin
analizinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonunda, lise
öğrencilerinin ödev kavramıyla ilgili toplam 120 metafor geliştirdikleri
görülmüştür. Lise öğrencileri ödev kavramıyla ilgili en fazla Eziyet, Sevmediğim yemek, Tekrar, Oyun,
Gereksizlik, Sorumluluk, Yemek vb metaforları belirtmişlerdir. Geliştirilen
bu metaforlar toplam 11 farklı kategoride toplanmıştır. Bu kategoriler en fazla
metafor kapsamaları bakımından “Duygusal
etkisi, Akademik gelişim için gerekliliği, Zorunlu olması, Ödev yapmanın
zorlukları, Sürekli olması, Emek gerektirmesi, Ödev yapmanın yararları,
Gereksiz olması, Ödev yapabilmenin gerekleri, Ödev yapmamanın sonuçlar ve Ödevlerin çeşitli olması” olarak sıralanmaktadır. Belirlenen
sonuçlar, lise öğrencilerinin ödev yapmaktan hoşlanmadıklarını ve yararına
inanmadıklarını vurgulamaktadır.
Bölüm | Araştırma Makalesi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 6 Ocak 2018 |
Kabul Tarihi | 18 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 13 Sayı: 25 |