The aim of this study is to analyze the educational toys and educational games of thesises published by researchers in Turkey in terms of content and methodological aspects and to reveal the findings of research from different angles For this aim, the thesises published in YÖK National Thesis Center during the years 1997-2017 were reviewed in accordance with criteria of inclusion of the research (game-toy-educational play) and a total of 112 theses were included in this study. In the current study, success test, personal information form and various scale types were mostly used for data collection. For the analysis of data it was found that descriptive analysis were made more commonly and ANOVA/ANCOVA and t-test analysis were also used in the studies intensively.
Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de eğitsel oyuncak ve eğitsel oyunların araştırmasını yapan, eğitsel oyuncak ve oyunların türlerini belirleyen ve eğitim-öğretim sürecindeki etkililiğini test eden tezlerin içerik analizini yaparak araştırma bulgularını farklı açılardan ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda YÖK Ulusal Tez Merkezinde 1997-2017 yılları aralığında basılan, ‘oyun’, ‘oyuncak’ ve ‘eğitsel oyun’ anahtar kavramlarından herhangi birini ya da birkaçını kapsayan 112 tez belirlenmiştir. Bu tezler, araştırmacılar tarafından revize edilen ‘Tez Sınıflama Formu’ kullanılarak betimsel türde içerik analize tabi tutulmuştur. Tezlerde veri toplama aracı olarak en çok başarı testi, kişisel bilgi formu ve çeşitli ölçek türlerinin kullanıldığı belirlenmiştir. Verilerin analizi için ise nitel analiz yöntemlerinden içerik analizinin ön planda olduğu, nicel analiz yöntemlerinden ise t-testi, non-parametrik testler ile ANOVA/ANCOVA testlerini daha çok tercih ettikleri ortaya çıkmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 2 Mayıs 2018 |
Kabul Tarihi | 9 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 14 Sayı: 27 |