Öğretim programlarında 21. yüzyıl becerileri; bazen temel beceriler bazen anahtar yetkinlikler gibi adlarla yer almıştır. Araştırmada okullarda bu becerilerin öğretimi için neler yapıldığını belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma durum çalışmasına göre yapılmıştır. Buna göre kolay örnekleme yöntemine göre 13 öğretmenle görüşmeler yapılmış ve her bir öğretmen 5 Türkçe ders saati gözlemlenmiştir. Elde edilen veriler betimsel analize göre çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenler 21. yüzyılda öğrencilerin iletişim, eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcılık, iş birliği, sosyalleşme, kültürler arası farkındalık, girişimcilik, teknoloji okuryazarlığı, araştırma becerileri ve medya okuryazarlığı becerilerine sahip olmaları gerektiğini belirtmişlerdir. Buna göre öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerinin gelişimi için metni anlama, yorumlama, analiz etme, değerlendirme ve karşılaştırma, tema ile ilgili tartışma, durum ya da olaylara yönelik neden-sonuç ilişkisi kurdurma çalışmaları yaptıkları belirlenmiştir. Yaratıcılık için en çok metin yazma, tamamlama ya da metni tahmin etme etkinliklerinin yapıldığı bulgulanmıştır.
öğretmen uygulamaları sınıf içi etkinlikler Türkçe ders gözlemi 21. yüzyıl becerileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Aralık 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 4 Nisan 2022 |
Kabul Tarihi | 2 Ağustos 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 17 Sayı: 36 |