Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi

Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 2, 117 - 137, 01.07.2021

Öz

Bu araştırmanın amacı; 2009 hayat bilgisi dersi öğretim programının kazanımları, içeriği, eğitim durumları ve ölçme-değerlendirme boyutları açısından aksayan yönlerinin neler olduğunu sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre belirlemektir. Araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, 2016-2017 eğitim-öğretim yılında ve Malatya Yeşilyurt ilçesinde görev yapan 600 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Elde edilen veriler SPSS 22 istatistik programı ile analiz edilmiştir. Öğretmenlerin kıdem değişkenlerine göre; tek yönlü varyans analizi “ANOVA” kullanılarak bulgulara ulaşılmış ve bulgular yorumlanmıştır. Bu test sonucunda anlamlı farklılaşmanın olduğu durumlarda farklılaşmanın hangi grup ya da gruplardan kaynaklandığını tespit etmek için “LSD” uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre; sınıf öğretmenleri, 2009 Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programının uygulanabilir olması bakımından genel görüşlerini “Katılıyorum” düzeyinde belirtmişlerdir. Ayrıca; programın uygulanabilirliğine yönelik maddeler analiz edildiğinde; sınıf öğretmenlerinin mesleki kıdem değişkenleri arasında anlamlı bir farklılaşmanın olduğu tespit edilmiş ve elde edilen veriler ışığında programın aksayan yönleri ile ilgili yapılması gerekenler hakkında önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Çelik, Ö. (2021). Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi (BEST Dergi) [Science, Education, Art and Technology Journal (SEAT Journal)], 5(2), 117-137.

Evaluation of Curriculum of Life Sciences Course According to Teachers Opinions

Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 2, 117 - 137, 01.07.2021

Öz

The aim of this study is to determine the deficiencies of the social sciences course curriculum in terms of the objectives, content, learning process and measurementevaluation dimensions of 2009 curriculum according to the opinions of the classroom teachers. General screening model was used in the research. The sample
of the study consisted of 600 classroom teachers working in the YeĢilyurt district of Malatya in 2016-2017 academic year. The data were analyzed with SPSS 17 statistics program. One-way analysis of variance according to the seniority variables of teachers was reached by using ANOVA analiz and the findings were interpreted. LSD was applied to determine which group or groups the differentiation occurred
due to significant differentiation. According to the findings of the research, Classroom teachers indicated their general opinions at the level of "Agree" in terms of 2009 Social Sciences Course Curriculum to be applicable. In addition, when the items for the applicability of the program were analyzed, it was determined that there was a significant differentiation between the seniority variables of the class teachers and suggestions were made about the deficiencies of the program in light of the data obtained.

Kaynakça

  • Çelik, Ö. (2021). Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi (BEST Dergi) [Science, Education, Art and Technology Journal (SEAT Journal)], 5(2), 117-137.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Özer Çelik 0000-0002-9018-0660

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çelik, Ö. (2021). Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Bilim Eğitim Sanat Ve Teknoloji Dergisi, 5(2), 117-137.

EBSCOhost.jpg
        Google_Scholar_logo_2015.PNG                road-issn.png                    citefactor_logo.png
ici2.png                SIS-Logo.png        15220


Creative Commons Lisansı