Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effects of Science Teaching with Comics on Student Achievement

Yıl 2022, Cilt: 6 Sayı: 1, 14 - 31, 01.01.2022

Öz

In this study, it is aimed to investigate the effect of science teaching with comics on student academic achievement. The study consists of a total of 60 students in the 6th grade. The research was carried out using a quasi-experimental design that is one of the quantitative research methods. Teaching science to the experimental group students using comics created with the pixton application; In the control group, current science teaching was carried out by the activities in the textbook. In the study, an academic achievement test was used as a data collection tool. According to the results obtained in the research, it has been determined that science teaching supported by comics created with the pixton application is more successful than traditional science teaching. It has been also concluded that comics can be used effectively by educators in the process of teaching science.

Kaynakça

  • Arslan, K., & Akçay, H. (2022). Çizgi Romanla Fen Bilimleri Öğretiminin Öğrenci Başarısına Etkisi [The Effects of Science Teaching with Comics on Student Achievement]. Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi (BEST Dergi) [Science, Education, Art and Technology Journal (SEAT Journal)], 6(1), 14-31.

Çizgi Romanla Fen Bilimleri Öğretiminin Öğrenci Başarısına Etkisi

Yıl 2022, Cilt: 6 Sayı: 1, 14 - 31, 01.01.2022

Öz

Bu çalışmada, çizgi romanla fen bilimleri öğretiminin öğrenci akademik başarısına olan etkisinin araştırılmasını amaçlanmaktadır. Çalışma grubunu, altıncı sınıfta öğrenim görmekte olan toplam 60 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma nicel araştırma yöntemlerinden yarı deneysel desen kullanılarak yürütülmüştür. Deney grubu öğrencilerine pixton uygulamasıyla oluşturulan çizgi romanlar kullanılarak fen öğretimi; kontrol grubunda ise ders kitabındaki etkinliklere bağlı kalınarak mevcut fen öğretimi gerçekleştirilmiştir. Çalışmada, veri toplama aracı olarak akademik başarı testi kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre, pixton uygulamasıyla oluşturulan çizgi romanlarla desteklenmiş fen öğretiminin geleneksel fen öğretimine kıyasla daha başarılı olduğu tespit edilmiştir. Fen bilimleri öğretimi sürecinde eğiticiler tarafından çizgi romanlardan etkin bir biçimde kullanılabileceği sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Arslan, K., & Akçay, H. (2022). Çizgi Romanla Fen Bilimleri Öğretiminin Öğrenci Başarısına Etkisi [The Effects of Science Teaching with Comics on Student Achievement]. Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi (BEST Dergi) [Science, Education, Art and Technology Journal (SEAT Journal)], 6(1), 14-31.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kevser Arslan 0000-0003-0658-7175

Hakan Akçay 0000-0003-0307-661X

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Arslan, K., & Akçay, H. (2022). Çizgi Romanla Fen Bilimleri Öğretiminin Öğrenci Başarısına Etkisi. Bilim Eğitim Sanat Ve Teknoloji Dergisi, 6(1), 14-31.

EBSCOhost.jpg
        Google_Scholar_logo_2015.PNG                road-issn.png                    citefactor_logo.png
ici2.png                SIS-Logo.png        15220


Creative Commons Lisansı