Bu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin sanal ortamlara ilişkin
risk algı düzeylerini belirlemek ve sanal risk algılarının çeşitli değişkenler
açısından incelenerek aralarında nasıl bir ilişki olduğunu ortaya koymaktır.
Çünkü sanal ortamlarda risk altında olan bireyler internet bağımlılığının
vermiş olduğu fiziksel sorunların yanı sıra psikolojik, sosyal ve akademik
bağlamda da birçok sorunla karşılaşmaktadır. Bu amaç doğrultusunda ortaokul
öğrencilerinin sanal risk algılarının çeşitli demografik değişkenlere göre
farklılaşma durumları tespit edilmeye çalışılacaktır. Bu çerçevede araştırmada
şu sorulara cevap aranacaktır: cinsiyet, internete bağlanma sıklığı, sınıf
seviyesi, okul türü ve yaş değişkenlerine göre ortaokul öğrencilerinde sanal
risk algısı farklılaşmakta mıdır? Buna yönelik olarak bu çalışmada veri toplama
aracı olarak araştırmacılar tarafından daha önce, lise öğrencilerinin sanal
dünyaya ilişkin risk algılarını tespit edebilmek için geliştirilen Sanal Dünya
Risk Algısı Ölçeği (SDRAÖ)’nin ortaokul kitlesine uyarlanmış formu
kullanılmıştır. Elde edilen veriler üzerinde yapılan analizler neticesinde şu
sonuçlara ulaşılmıştır: ortaokul öğrencilerinin sanal risk algıları ile
cinsiyetleri, okul türleri ve internete bağlanma sıklıkları arasında anlamlı
bir farklılık olduğu; sınıf seviyesie ve yaşa göre herhangi bir farklılaşmanın
olmadığı tespit edilmiştir.
Sanal risk algısı Ortaokul öğrencileri Sanal ortam Sanal dünya risk
The aim of this study is to determine the risk perception levels of
secondary school students in relation to virtual environments and to
investigate the relationship between virtual risk perceptions and various
variables. Because individuals at risk in virtual environments face many
problems in psychological, social and academic contexts as well as the physical
problems caused by internet addiction. In line with this aim, differentiation
situations of secondary school students' perceptions of virtual risk according
to various demographic variables will be tried to be determined. In this
context, the following questions will be sought in the research: Does the
perception of virtual risk differ in secondary school students according to
gender, frequency of internet connection, grade level, type of school and age
variables? In this study, the form of the Virtual World Risk Perception Scale
(VWRPS), which was developed by the researchers in order to determine the
perceptions of high school students about the virtual world, was used as a data
collection tool. As a result of the analyzes conducted on the data obtained, it
was concluded that there is a significant difference between the perceptions of
secondary school students' virtual risk and their gender, school types and
frequency of internet connection; It was determined that there was no
differentiation according to class level and age.
Virtual risk perception Middle school students Virtual environment Virtual World
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 8 Eylül 2019 |
Kabul Tarihi | 6 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dergisi (BİTED)
Journal of Information and Communication Technologies