Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin özdeşliklerin mantıksal çıkarımının öğretilmesine ilişkin görüşlerini ve bu mantıksal çıkarımları kullanma becerilerini incelenmektir. Bu çerçevede çalışmada veri toplama aracı olarak dört sorudan oluşan öğretmen görüşme formu kullanılmıştır. Çalışmada görüşme ve gözlem teknikleri birlikte kullanılmış, yapılan görüşmeler ses kaydına alınmıştır. Durum çalışmasının yürütüldüğü bu çalışmanın katılımcılarını devlet okullarında görev yapan farklı hizmet süresine sahip 10 matematik öğretmeni oluşturmaktadır. Verilerin analizinde, içerik ve betimsel analiz teknikleri kullanılmıştır. Çalışma sonucunda, öğretmenlerin çoğunun derslerinde özdeşliklerin altında yatan mantıksal çıkarımını öğrettiği ortaya çıkmıştır. Özdeşliklerin altında yatan mantıksal çıkarımının öğretilmesine ilişkin görüşleri incelendiğinde ise, hizmet süresi az olan öğretmenlerin, özdeşliklerin mantıksal çıkarımının öğretilmesine ilişkin düşüncelerinin olumsuz olduğu görülmüştür.
Anahtar Kelimeler: Özdeşlikler, görüş, mantıksal çıkarım, matematik öğretmeni.
Özdeşlikler özdeşliklerin öğretilmesine ilişkin görüş özdeşliklerin mantıksal çıkarımı öğretmen
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Şubat 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education