Bu araştırma, öğrencilerin matematik öğrenimini
etkileyen sosyal değişkenlerin neler olduğunu öğrenci ve öğretmen görüşleri
bağlamında değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Nitel araştırma modeliyle
gerçekleştirilen çalışmada olgubilim yöntemi kullanılmıştır. Araştırma,
2016-2017 eğitim öğretim yılında Kahramanmaraş’ta görev yapan matematik
öğretmenleri ve ortaöğretimde öğrenim gören öğrencilerle gerçekleştirilmiştir.
Veriler, araştırmacılar tarafından iki aşamada hazırlanan yarı yapılandırılmış
görüşme formuyla toplanmıştır. Verilerin
analizinde hem betimsel analiz hem de içerik analizi kullanılmış olup elde
edilen bulgular öğretmenlerin ve öğrencilerin görüşleri şeklinde ayrı ayrı
tablolaştırılarak yorumlanmıştır. Öğrenciler matematik öğrenimini etkileyen
sosyal değişkenlerin, sıklık sırasına göre, arkadaş çevresi, aile, diğer alan
öğretmenleri olduğunu belirtirken, öğretmenlere ise matematik öğrenimini
etkileyen sosyal değişkenlerin, sıklık sırasına göre aile, diğer alan öğretmenleri ve arkadaş çevresi
olduğunu belirtmişlerdir. Araştırmada matematik öğrenimi sürecinde ailenin;
moral/motivasyon desteği sağlama, çalışmaya yardımcı olma, maddi ihtiyaçları
karşılama, ilgi gösterme ve takip etme gibi bir çok açıdan olumlu etkisi olduğu
sonucuna ulaşılmıştır. Yine matematik öğreniminde arkadaş çevresinin; motive
etme, yardımlaşma, öğrenmeyi kolaylaştırma, rekabet ortamı oluşturma gibi
olumlu katkılarının yanı sıra çalışmaya engel olma, derse karşı ilgisizlik ve
önyargı oluşturma gibi olumsuz etkilerinin de olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Araştırma bulgularından hareketle sonuçlar tartılmış ve önerilerde
bulunulmuştur
This
research aims to evaluate what social variables affect students' mathematics
learning in the context of student and teacher perspectives. This research
using qualitative research has been carried out with the phenomenological
pattern model. The research was carried out in 2016-2017 educational year with
mathematics teachers working in Kahramanmaras and students attending secondary
education. The data were collected through a semi-structured interview form
prepared by the researchers. Both descriptive analysis and content analysis
were used in the analysis of the data and the findings were tabled and
interpreted in the form of opinions of teachers and students. While the
students stated that the social variables affecting mathematics education are
the friends, family, and other branch teachers according to the order of
frequency, while the social variables affecting mathematics education are the
family, other branch teachers and friends for the teachers. In the process of
learning mathematics in the research family; such as providing morale /
motivation support, helping to study, requirement student material, showing
interest and following up. Again in the mathematics learning friends;
motivation, facilitation, facilitating learning, creating a competitive
environment, as well as negative effects such as disruption of study,
irrelevance of classes and prejudice. Based on the findings of the research,
the results were weighed and some suggestions were made.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Şubat 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education