In this study, it was aimed to examine the science contents of "Out of School Learning Environments Guidebooks (OSLEGs)” developed in the 2018-2019 academic year and to compare them. The research was carried out by the document analysis method, one of the qualitative designs. Science content in the OSLEGs, selected randomly from seven provinces (Trabzon, Bursa, Denizli, Osmaniye, Erzurum, Sivas ve Diyarbakır), were analyzed in terms of units / subjects, learning outcome and learning environment. The findings indicated that the most qualified guidebook in terms of relations between unit / subject - learning outcome and learning outcome - learning environment is Denizli’s OSLEG. In addition, it has been determined that the science contents in many OSLEGs do not contain sufficient relations of unit / subject, learning outcome, and learning environment. Based on the results; it is recommended that the OSLEGs should be reorganized at all grades with addressing more unit/subjects, and learning outcomes.
Document analysis Out-of-school learning environment guidebook Science course
Bu araştırmada, 2018-2019 eğitim öğretim yılında geliştirilen okul dışı öğrenme ortamları kılavuzlarının fen bilimleri dersi içeriklerinin incelenmesi ve illere göre karşılaştırılması amaçlanmıştır. Araştırma nitel desenlerden doküman analizi yöntemi ile yürütülmüştür. Türkiye’nin yedi bölgesinden rastgele seçilen yedi ilde (Trabzon, Bursa, Denizli, Osmaniye, Erzurum, Sivas ve Diyarbakır) hazırlanmış olan “Okul Dışı Öğrenme Ortamları Kılavuzları”nın (ODÖOK) fen bilimleri dersi içeriği ünite/konu, kazanım ve mekân yönünden analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular; ünite/konu ve kazanım ilişkisi ile kazanım ve mekân ilişkisi açısından en zengin kılavuzun Denizli iline ait olduğunu göstermektedir. Ayrıca, birçok kılavuzdaki fen bilimleri ders içeriklerinin yeterli düzeyde ünite/konu, kazanım ve mekân ilişkileri içermediği tespit edilmiştir. Ulaşılan sonuçlara dayalı olarak; kılavuzların, tüm sınıf düzeylerinde daha fazla sayıda konu ve kazanıma değinerek kurulan kazanım-mekân ilişkilerinin artırılması ile öğretmenlerimize daha fazla seçenek sunularak bu öğrenme ortamlarından öğretim sürecinde daha fazla yararlanması ve öğrencilerimizin fen dersine olan ilgilerinin ve akademik başarılarının ülke çapında arttırılmasına katkıda bulunacağı düşünülmektedir.
içerik analizi Okul dışı öğrenme ortamı kılavuzu fen bilimleri dersi
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Ekim 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education