Amaç ve Kapsam

Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi (BUJER), uluslararası, hakemli, açık erişimli bir elektronik bilimsel dergidir.

BUJER eğitim politikalarına, uygulamalarına ve mesleki gelişime anlamlı katkılarda bulunan araştırmalar için bir platform sağlamayı hedeflemektedir. Dergi, teoriyi ve pratiği birleştirerek, aşağıdaki alanlarda disiplinler arası çalışmalara yer vermeyi amaçlamaktadır:

  • Hem yerel hem de küresel ölçekte öğretim ve öğrenme uygulamalarının iyileştirilmesine katkıda bulunmak.
  • Eğitim ortamlarında teknolojinin entegrasyonunu desteklemek.
  • Eğitimdeki çağdaş zorlukları titiz araştırma yöntemleriyle ele almak.
  • Eğitmenlerin, öğretmen adayları da dahil olmak üzere, mesleki gelişimlerini akademik araştırmalarla artırmak.


Makale dilleri= İngilizce (Türkçe özet ile) veya Türkçe (İngilizce genişletilmiş özet ile)
Yayın sıklığı= Yılda iki kez (Haziran ve Aralık)
İlk sayı= 2017
Yayın ücreti= Ücretsiz (açık erişim)
Makale türleri= Bilimsel makaleler ve sistematik derlemeler

BUJER'in kapsamı aşağıdaki alanları kapsamaktadır:

  • Öğretim Programları
  • Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
  • Açık ve Uzaktan Öğrenme
  • Yetişkin Eğitimi ve Yaşam Boyu Öğrenme
  • Sanat Eğitimi
  • Öğretim Teknolojileri
  • Sınıf Eğitimi
  • Okul Öncesi Eğitim
  • Dil Eğitimi
  • Matematik Eğitimi
  • Beden Eğitimi ve Spor
  • Fen Eğitimi
  • Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
  • Eğitim Yönetimi

Yayımlanma Ayları
Haziran Aralık
Son Güncelleme Zamanı: 15.03.2025 00:07:28

Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi (BUJER)