Bu araştırmada Türkiye’de ilkokul ve ortaokul düzeyinde verilen derslerin öğretim programlarında yer alan çevre ile ilgili kazanımların Yenilenmiş Bloom Taksonomisi’ne göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda araştırmada nitel araştırma yaklaşımlarından faydalanılmıştır. Ayrıca araştırmada doküman analizi deseni kullanılarak 2018 yılında yayınlanan ilköğretim düzeyindeki öğretim programları incelenmiştir. Araştırmada incelenen ilköğretim öğretim programları içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Kazanımlar, sınıf düzeyine göre incelendiğinde sınıf düzeyleri arasında çevre ile ilgili kazanımlar açısından bir dengesizliğin olduğu belirlenmiştir. Öğretim programları Yenilenmiş Bloom Taksonomisi’ne göre değerlendirildiğinde ise çevre ile ilgili kazanımların yine taksonomide yer alan boyutlara göre dengesiz bir dağılım gösterdiği belirlenmiştir.
Hayır
In this research, it was aimed to evaluate the environmental learning acquisitions in the curriculum of the primary and middle school courses in Turkey in compliance with the Revised Bloom’s Taxonomy. In line with this purpose, qualitative research approaches were used in the research. Furthermore, the primary school education level curricula published in 2018 were examined using the document analysis in the research. The primary education curriculum examined in the research was analyzed with the content analysis method. When the learning acquisitions were analyzed in compliance with the grade level, it was obvious that there was an imbalance between the grade levels in terms of environmental-related learning acquisitions. When the curricula were evaluated in compliance with the Revised Bloom's Taxonomy, it was determined that the environmental learning acquisitions were distributed unevenly in compliance with the dimensions in the taxonomy.
Hayır
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Sosyolojisi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Hayır |
Yayımlanma Tarihi | 28 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |