Toplantı Özeti
BibTex RIS Kaynak Göster

Akreditasyon ve Kalite Güvencesi Kapsamında Eğitim Teknolojileri Uygulamalarının Ulusal ve Uluslararası Boyutta Değerlendirilmesi

Yıl 2024, Cilt: 22 Sayı: 1, 89 - 102, 27.03.2024
https://doi.org/10.18026/cbayarsos.1361537

Öz

Bu çalışmanın amacı eğitim teknolojileri uygulamalarını akreditasyon ve kalite güvencesi bağlamında ele alarak ulusal ve uluslararası boyutta değerlendirmektir. Bu bağlamda öğretmen eğitimi programlarının akreditasyonunu sağlamak konusunda yetkilendirilmiş ulusal ve uluslararası kuruluşlardan EPDAD ve CAEP’in çalışma motivasyonları ve süreçleri derinlemesine açıklanmış, teknolojinin bu iki kuruluş açısından ele alınışı değerlendirilmiş ve bu bağlamda Türkiye Öğretmen Yetiştirme programlarına yönelik öneriler sunulmuştur.

Kaynakça

  • Akdeniz, Ş. (2023). Akredite edilen sosyal bilgiler öğretmenliği programlarındaki öğretmenlik uygulaması dersinin değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp adresinden 17/043/2023 tarihinde erişilmiştir.
  • Alkan, C. (2011). Eğitim teknolojisi (8. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Bakioğlu, A. (2017). Karşılaştırmalı eğitim politikalar, göstergeler, bağlamlar. İstanbul: Eğitim Yayınevi

Evaluation of Educational Technologies Applications at National and International Dimensions within the Scope of Accreditation and Quality Assurance

Yıl 2024, Cilt: 22 Sayı: 1, 89 - 102, 27.03.2024
https://doi.org/10.18026/cbayarsos.1361537

Öz

The aim of this study is to evaluate educational technology applications in the context of accreditation and quality assurance on a national and international scale. In this context, the motivations and processes of EPDAD and CAEP, which are national and international organisations authorised to provide accreditation of teacher education programmes, are explained in-depth, and the approach of technology from the perspective of these two organisations is evaluated and recommendations for Teacher Education programmes in Turkey are presented.

Kaynakça

  • Akdeniz, Ş. (2023). Akredite edilen sosyal bilgiler öğretmenliği programlarındaki öğretmenlik uygulaması dersinin değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp adresinden 17/043/2023 tarihinde erişilmiştir.
  • Alkan, C. (2011). Eğitim teknolojisi (8. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Bakioğlu, A. (2017). Karşılaştırmalı eğitim politikalar, göstergeler, bağlamlar. İstanbul: Eğitim Yayınevi
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Yönetim Sosyolojisi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nazire Burçin Hamutoğlu 0000-0003-0941-9070

Şule Yılmaz Özden 0000-0003-0725-7338

Emine Nur Ünveren Bilgiç 0000-0001-9684-4192

Yayımlanma Tarihi 27 Mart 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 22 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Hamutoğlu, N. B., Yılmaz Özden, Ş., & Ünveren Bilgiç, E. N. (2024). Akreditasyon ve Kalite Güvencesi Kapsamında Eğitim Teknolojileri Uygulamalarının Ulusal ve Uluslararası Boyutta Değerlendirilmesi. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(1), 89-102. https://doi.org/10.18026/cbayarsos.1361537