Bu çalışmanın amacı eğitim teknolojileri uygulamalarını akreditasyon ve kalite güvencesi bağlamında ele alarak ulusal ve uluslararası boyutta değerlendirmektir. Bu bağlamda öğretmen eğitimi programlarının akreditasyonunu sağlamak konusunda yetkilendirilmiş ulusal ve uluslararası kuruluşlardan EPDAD ve CAEP’in çalışma motivasyonları ve süreçleri derinlemesine açıklanmış, teknolojinin bu iki kuruluş açısından ele alınışı değerlendirilmiş ve bu bağlamda Türkiye Öğretmen Yetiştirme programlarına yönelik öneriler sunulmuştur.
The aim of this study is to evaluate educational technology applications in the context of accreditation and quality assurance on a national and international scale. In this context, the motivations and processes of EPDAD and CAEP, which are national and international organisations authorised to provide accreditation of teacher education programmes, are explained in-depth, and the approach of technology from the perspective of these two organisations is evaluated and recommendations for Teacher Education programmes in Turkey are presented.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Yönetim Sosyolojisi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Mart 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 22 Sayı: 1 |