Bu çalışmada çevrimiçi öğrenme ortamlarında içerik üreten öğrenenlerin topluluk hissi düzeylerinin; cinsiyet, yaş, bilişim teknolojilerine erişim ve bilişim teknolojilerini kullanma deneyimi gibi değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda betimsel araştırma yöntemlerinden tarama modeliyle desenlenen çalışmaya toplam 117 içerik üreten öğrenen katılmıştır. Çalışma kapsamında elde edilen sonuçlar, içerik üreten öğrenenlerin topluluk hissi düzeylerinin cinsiyetlerine, teknoloji erişimine ve teknoloji kullanma deneyimlerine göre anlamlı bir şekilde farklılaşmadığını göstermektedir. Bunun yanı sıra, içerik üreten öğrenenlerin topluluk hissi ölçeğinin bir alt boyutu olan eylemsel boyut bağlamında yaş ile ters orantılı bir şekilde anlamlı farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır.
Içerik Üreten Öğrenenler Topluluk Hissi Çevrimiçi Öğrenme Ortamları Betimsel Araştırma
In this study, it is aimed to investigate the sense of community levels of learners who generate content in online learning environments in terms of variables such as gender, age, access to information technologies and experience of using information technologies. This study, carried out for this purpose, was designed with a survey model, which is one of the descriptive research methods. The results obtained within the scope of the study, in which 117 content-generating learners participated, show that the sense of community of content-producing learners does not differ significantly based on their gender, technology access and technology use experiences. In addition, it was concluded that content-generating learners differ significantly in relation to age in the context of the operational dimension, which is a sub-dimension of the sense of community scale.
Content-Generating Learner Sense of Community Online Learning Environments Descriptive Study
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2021 |
Gönderilme Tarihi | 29 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |
Copyright © 2011
Cukurova University Faculty of Education
All rights reserved