Öğretimsel liderlik, okul
liderliğinin başarısı için bir dizi faaliyet ve süreçlerden oluşan yönetimin ve
liderliğin merkezindedir. Öğretimsel liderlik öğrenci ve yetişkin öğrenmesi,
pedagoji ve öğretim programları konusunda yüksek düzeyde bilgi ve anlama
becerisi gerektirmektedir. Öğretimsel
liderliğin amaçlarından birisi de okulun akademik başarı düzeyinin istenilen ve
hedeflenen seviyeye getirilebilmesi için çalışmalar yapılmasıdır. Akademik
başarı için okul müdürlerinin uygun öğretimsel ortamı hazırlamaları, öğrenci
başarısı için tüm paydaşları motive etmeleri ve onlarla işbirliği yapmaları
gerekmektedir. Araştırmanın amacı ilk ve ortaokul müdürlerinin öğretimsel
liderlik davranışlarının öğretmenlerin akademik iyimserlik düzeyleri arasındaki
ilişkiyi incelemektir. Araştırma sonucunda okul müdürlerinin öğretimsel
liderlik davranışları ile akademik iyimserlik arasında anlamlı düzeyde ilişki
bulunmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ekim 2015 |
Gönderilme Tarihi | 4 Eylül 2015 |
Kabul Tarihi | 25 Eylül 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 2 Sayı: 1 |
Başvuru yapılan makalenin değerlendirmeye alınabilmesi için dergi yazım kurallarına göre yazılmış olması, tam metnin yazar bilgilerini içermemesi, makale şablonuna göre yazılması, benzerlik raporunun yüklenmesi ve telif hakkı devir formunun imzalanarak yüklenmesi gerekmektedir. Değerlendirme süreci tamamlanarak yayına kabul edilen makaleler, yazar/lar tarafından düzeltmeleri yapılıp, yazar bilgileri eklenerek yeniden dergi sitesine yüklenmelidir. Etik Kurul izni gerektiren araştırmalar ile ilgili bilgilere Etik İlkeler ve Yayın Politikası sayfasından ulaşılabilir. Etik Kurul İzni gerektirmeyen çalışmalar için in Etik Kurul İzni Gerektirmeyen Çalışma Beyan Formu doldurularak sisteme yüklenmeli ve makalede belirtilmelidir.