Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Liderlik Kapasitesi: Okul Yöneticilerinin Sosyal Sorumluluk Davranışlarının Belirlenmesine Yönelik Nitel Bir Araştırma

Yıl 2015, Cilt: 2 Sayı: 1, 70 - 85, 15.10.2015

Öz



Bu araştırmanın amacı okul müdürlerinin sosyal
sorumluluk davranışlarını belirleyip incelemektir.
Çalışmada nitel araştırma yöntemi benimsenmiş, çalışma grubu amaçlı örnekleme yöntemlerinden
maksimum çeşitlilik örneklemesi ile belirlenmiştir. Katılımcılar
2013-2014 eğitim öğretim yılı bahar
döneminde Ankara ilinde, görev yapan toplam 11 okul müdürüdür
. Veriler, yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmış ve
veriler, nitel veri çözümleme tekniklerinden betimsel analiz ile
çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda; okul
müdürlerinin sosyal sorumluluk kapsamında yürüttüğü faaliyetlerin kamu erki
tarafından başlatılan projelerle sınırlı kaldığı, yenilikçi projeler
geliştiremedikleri, topluma ait normların iletilmesinde ve yansıtılmasında
pasif kaldıkları, çevreleriyle iletişimde bilgi teknolojilerini yeterli düzeyde
kullandıkları, sosyal bilimlere başvurularının sınırlı ve dar bir seviyede
kaldığı, genel olarak okulun çevresine ait kültürel yapıyı tanıdıkları ve
ilgili oldukları, toplumun sorunları için çaba gösterdikleri, ancak bunun bilgi
temelli olmayan etkinliklerle yürütüldüğü görülmektedir.



Kaynakça

  • Aktan, C. C. ve Börü, D. (2007). Kurumsal sosyal sorumluluk. (Editör: C. Can Aktan). İstanbul: İGİAD.
  • Aslanargun, E. (2012). Principals’ values in school administration. Educational Sciences: Theory & Practice,12(2), 1339-1344. 5 Ağustos 2014 tarihinde http://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ987848.pdf adresinden erişildi.
  • Aydın, İ. (2003). Eğitim ve öğretimde etik. Ankara : Pegem.
Yıl 2015, Cilt: 2 Sayı: 1, 70 - 85, 15.10.2015

Öz

Kaynakça

  • Aktan, C. C. ve Börü, D. (2007). Kurumsal sosyal sorumluluk. (Editör: C. Can Aktan). İstanbul: İGİAD.
  • Aslanargun, E. (2012). Principals’ values in school administration. Educational Sciences: Theory & Practice,12(2), 1339-1344. 5 Ağustos 2014 tarihinde http://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ987848.pdf adresinden erişildi.
  • Aydın, İ. (2003). Eğitim ve öğretimde etik. Ankara : Pegem.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Nezahat Güçlü

Eshabil Erdem Paksoy Bu kişi benim

Sezgin Tetık Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Ekim 2015
Gönderilme Tarihi 3 Temmuz 2015
Kabul Tarihi 3 Ekim 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Güçlü, N., Paksoy, E. E., & Tetık, S. (2015). Liderlik Kapasitesi: Okul Yöneticilerinin Sosyal Sorumluluk Davranışlarının Belirlenmesine Yönelik Nitel Bir Araştırma. Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, 2(1), 70-85.

Başvuru yapılan makalenin değerlendirmeye alınabilmesi için dergi yazım kurallarına göre yazılmış olması, tam metnin yazar bilgilerini içermemesi, makale şablonuna göre yazılması, benzerlik raporunun yüklenmesi ve telif hakkı devir formunun imzalanarak yüklenmesi gerekmektedir.  Değerlendirme süreci tamamlanarak yayına kabul edilen makaleler, yazar/lar tarafından düzeltmeleri yapılıp, yazar bilgileri eklenerek yeniden dergi sitesine yüklenmelidir. Etik Kurul izni gerektiren araştırmalar ile ilgili bilgilere Etik İlkeler ve Yayın Politikası sayfasından ulaşılabilir. Etik Kurul İzni gerektirmeyen çalışmalar için in Etik Kurul İzni Gerektirmeyen Çalışma Beyan Formu doldurularak sisteme yüklenmeli ve makalede belirtilmelidir.