Çeviri
BibTex RIS Kaynak Göster

The Contribution of Science to Religious Education

Yıl 2025, Cilt: 8 Sayı: 1, 155 - 159, 30.06.2025
https://doi.org/10.47145/dinbil.1688140

Öz

The article "The Contribution of Science to Religious Education" discusses how scientific thinking and methods can contribute to religious education. The author defines the primary goal of religious education as character development, emphasizing its role in enabling individuals to make conscious and ethical decisions. Highlighting the traditional focus of religious education on scripture and historical materials, the article explores how modern scientific approaches could be integrated into this field. Science significantly impacts religious education by promoting qualities such as inquisitiveness, an unbiased perspective, and a spirit of continuous improvement. The author argues that attempts to reconcile the Bible with scientific explanations can be misleading and instead advocates for an approach that emphasizes religious texts' moral and spiritual values. The "scientific spirit" provided by science equips religious educators with methods such as openness to new evidence, encouraging critical thinking, and maintaining intellectual integrity. Furthermore, the article stresses the importance of aligning religious education materials with up-to-date scientific knowledge. The contribution of the scientific method to religious education is not limited to knowledge but also extends to fostering attitudes and approaches. The article underscores the importance of enriching religious education with modern scientific perspectives.

Kaynakça

  • Barnes, C. Reid (Nov., 1906), The Contribution of Science to Religious Education, The Biblical World, Cilt. 28, Sayı. 5, ss. 313-318.

Bilimin Din Eğitimine Katkısı

Yıl 2025, Cilt: 8 Sayı: 1, 155 - 159, 30.06.2025
https://doi.org/10.47145/dinbil.1688140

Öz

Bilimin Din Eğitimine Katkısı başlıklı bu makale, bilimsel düşünce ve yöntemlerin din eğitimine nasıl katkı sağlayabileceğini ele almaktadır. Yazar, din eğitiminin temel amacını karakter gelişimi olarak tanımlar ve bu sürecin bireylerin bilinçli ve etik seçimler yapabilmesini sağlamaya yönelik olması gerektiğini savunur. Din eğitiminin geleneksel materyallere odaklandığını belirterek, modern bilimsel yaklaşımların bu alana nasıl entegre edilebileceğini inceler. Bilimin, özellikle sorgulayıcı bir zihin geliştirme, önyargısız yaklaşım ve sürekli öğrenme ruhunu teşvik ederek din eğitimine önemli katkılar sağladığı vurgulanır. Yazar ayrıca, Kutsal Kitap'ın bilimle uzlaştırılmaya çalışılmasının yanıltıcı olabileceğini ve bunun yerine dini metinlerin ruhsal ve ahlaki değerlerini ön plana çıkaran bir yaklaşımın benimsenmesi gerektiğini ifade etmektedir. Bilimin sunduğu "bilimsel ruh", din eğitimcilerine, yeni verilere açık olma, eleştirel düşünmeyi teşvik etme ve entelektüel bütünlükle hareket etme gibi yöntemler kazandırır. Ayrıca, din eğitiminde kullanılan materyallerin güncel bilimsel bilgilerle uyumlu hale getirilmesi gerektiği belirtilir. Bilimsel yöntemin din eğitimine katkısının yalnızca bilgi değil, aynı zamanda tutum ve yaklaşım geliştirme açısından da önemli olduğu aktarılmaktadır. Makale, din eğitiminin modern bilimsel yaklaşımlarla zenginleştirilmesinin önemini vurgulamaktadır.

Kaynakça

  • Barnes, C. Reid (Nov., 1906), The Contribution of Science to Religious Education, The Biblical World, Cilt. 28, Sayı. 5, ss. 313-318.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Din Eğitimi
Bölüm Çeviri Makalesi
Çevirmenler

Vahdeddin Şimşek 0000-0002-3973-850X

Erken Görünüm Tarihi 25 Haziran 2025
Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2025
Gönderilme Tarihi 30 Nisan 2025
Kabul Tarihi 1 Haziran 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

ISNAD Şimşek, Vahdeddin, trc. “Bilimin Din Eğitimine Katkısı”. Din ve Bilim - Muş Alparslan Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Dergisi 8/1 (Haziran2025), 155-159. https://doi.org/10.47145/dinbil.1688140.

Dergi İletişim: dinbil@alparslan.edu.tr

Din ve Bilim-Muş Alparslan Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.