The purpose of this study is to examine the influence of ageism attitude and the associated factors such as demographics of healthcare school students on willingness to work with elderly after graduation. A cross sectional descriptive study was conducted with a total of 704 vocational healthcare school students. An online questionnaire consisting of socio-economic variables, Ageism Attitude Scale and questions related to willingness to work and live with elderly after graduation was completed by 80% of the entire study population. Data were analyzed by Normality test, Cronbach test, t-test, ANOVA and Scheffe test and Chi-square test. According to the results, willingness to work in elderly care was significantly higher in student groups having higher positive AAS scores. Elderly care willingness and AAS scores of the students showed no significant differences with regard to demographics. Only students whose mothers’ educational level was higher had more positive AAS scores. AAS scores were high in all groups but willingness to work in elderly care was low. The students who have visited a nursing home showed significantly higher willingness to care for the elderly. Participants who had lived with an elderly before were less likely to live with an older adult in the future. The students showed the lowest AAS scores with regard to hiring of the elderly and 55% of them consider people at the age of 55 and over as being old. There is a positive relationship between the low ratio of ageism among young people and the tendency to work in the field of elderly care in the future. In order to encourage young people to work in this field, their concerns should be addressed and their prejudice should be eliminated. Both as part of a state policy and in terms of employment volume, students of universities’ vocational healthcare schools should be encouraged to pursue a career in elderly care after their graduation.
Healthcare School Students Attitudes Ageism Elderly Care Willingness
None
_
Bu çalışmanın amacı sağlık yüksek okulu öğrencilerinin yaşlı ayrımcılığına karşı tutmlarının ve demografik özelliklerinin mezun olduktan sonra yaşlı bakımında çalışma arzularına olan etkisini analiz etmektir. Kesitsel ve tanımlayıcı olarak düzenlenen çalışmada 702 sağlık hizmetleri meslek yüksekokulu öğrencisi ile online olarak anket yapılmıştır. Çalışmada tüm evrenin %80’ine ulaşılmış, öğrencilere sosyo-ekonomik özellikleri, Yaşlı Ayrımcılığı Tutum Ölçeği ve mezuniyetten sonra yaşlı bakım alanında çalışma isteğini ölçen sorular içeren bir soru formu iletilmiştir. Toplanan veriler Normallik testi, Cronbach Güvenilirlik Analizi, t testi, ANOVA, Sheffe testi ve Ki-Kare testi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre, YATÖ ortalamaları pozitif yönden yüksek olan gruplarda mezuniyetten sonra yaşlı bakımında çalışma eğilimi istatistiksel olarak daha yüksek bulunmuştur. Mezuniyetten sonra yaşlı bakımı alanında çalışma arzusu ve YATÖ puanları açısından sosyo demografik gruplar arasında istatistiksel olarak önemli bir fark bulunmamıştır. Yalnızca anneleri daha yüksek eğitime sahip olan öğrencilerin yaşlı ayrımcılığı konusunda daha pozitif bir yaklaşım sergiledikleri görülmüştür. Tüm gruplarda pozitif YATÖ ortalamaları görülürken, yaşlı bakımında çalışma arzusu düşük bulunmuştur. Daha önce bir yaşlı bakım evi ziyaretinde bulunan öğrenciler yaşlı bakımı alanında çalışmaya daha isteklidir. Geçmiş dönemlerde bir yaşlı ile birlikte yaşamış olan öğrenciler ileride bir yaşlı ile yaşamaya mesafelidirler. Daha negatif YATÖ puanı sergileyen öğrenciler yaşlıların istihdam edilmesine sıcak bakmamakla birlikte, yarısından fazlası 55 ve yukarı yaştakileri yaşlı olarak tanımlamaktadırlar. Araştırma sonuçları göstermiştir ki genç bireyler arasında yaşlı ayrımcılığına karşı pozitif tutum ile ileride yaşlı bakımında çalışma arzusu arasında pozitif bir ilişki vardır. Gençleri bu alanda çalışmaya teşvik etmek için öncelikle kaygıları ve önyargıları giderilmelidir. Hem devlet politikası gereği hem de istihdam hacmi açısından üniversitelerin sağlık meslek yüksek okulları öğrencileri mezuniyetten sonra yaşlı bakımı alanında bir kariyer düşünmeleri için cesaretlendirilmelidirler.
Sağlık Yüksekokulu Öğrencileri Yaşlı Ayrımcılığı Tutumu Yaşlı Bakımı Çalışma Isteği
_
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | _ |
Yayımlanma Tarihi | 29 Kasım 2021 |
Gönderilme Tarihi | 14 Temmuz 2021 |
Kabul Tarihi | 21 Ekim 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 11 Sayı: 22 |
Bu dergide yayınlanan tüm çalışmalar, Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0) License kapsamında lisanslanmıştır.