BibTex RIS Kaynak Göster

Ders çalışma becerileri ile akademik risk alma arasındaki ilişkinin kanonik korelasyon ile incelenmesi

Yıl 2013, Cilt: 3 Sayı: 2, 123 - 146, 01.10.2013

Öz

Bu araştırmada ders çalışma becerileri ile akademik risk alma arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaca uygun olarak araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2011-2012 Öğretim Yılı Güz Dönemi’nde Siirt Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören 221 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada öğrencilerin ders çalışma becerilerini ölçmek için Bay, Tuğluk ve Gençdoğan (2004) tarafından geliştirilen “Ders Çalışma Becerileri Ölçeği” kullanılmıştır. Öğrencilerin akademik risk alma davranışlarını ölçmek amacıyla ise Clifford (1991) tarafından geliştirilen ve Korkmaz (2002) tarafından Türkçe’ye uyarlanan “Akademik Risk Alma Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada motivasyon, zaman yönetimi ve sınava hazırlanma-sınav kaygısı yönetimi değişkenlerinden oluşan ders çalışma becerileri veri seti ile başarısızlık sonrası olumsuzluk eğilimi, güç işlemleri tercih etme eğilimi, başarısızlık sonrası yeniden toparlanma ve etkin olma eğilimi ve ödev yapmama eğilimi değişkenlerinden oluşan akademik risk alma veri seti arasındaki ilişki kanonik korelasyon analizi ile incelenmiştir. Kanonik korelasyon analizi sonucunda, ders çalışma becerileri ve akademik risk alma arasında anlamlı ilişki tespit edilmiş ve veri setleri arasında paylaşılan ortak varyansın % 29.5 olduğu saptanmıştır

Kaynakça

  • Afifi, A. & Clark, V. (2004). Computer-aided multivariate analysis. Boca Raton, Fl: Chapman & Hall/CRC.
  • Agnew, N. C., Slate, J. R., Jones, C. H. & Agnew, D. M. (1993). Academic behaviors as a function of academic achievement, locus of control, & motivational orientation. NACTA Journal, 37 (2), 24-27.
  • Aquino, L. B. (2011). Study habits and attitudes of freshmen students: Implications for academic intervention programs. Journal of Language Teaching and Research, 2 (5), 1116- 1121.
  • Akbaba, S. (2006). Eğitimde motivasyon. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 343-361.
  • Alay, S. & Koçak, S. (2003). Üniversite öğrencilerinin zaman yönetimleri ile akademik başarıları arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 35, 326-335.
  • Albayrak, A. S. (2010). Kanonik korelasyon analizi. SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri. (Edt: Ş. Kalaycı). Ankara: Asil Yayın Dağıtım. ss. 234-255
  • Allen, J. M. & Freitag, K. K. (1988). Parents and students as cooperative learners: A workshop for parents. The Reading Teacher, 41 (9), 922-925.
  • Alnabhan, M., Al-Zegoul, E. & Harwell, M. (2001). Factors related to achievement levels of education students at Mu’tah University. Assessment & Evaluation in Higher Education, 26 (6), 593-604.
  • Anastasi, A. (1982). Psychological testing. New York: Mac Millan Publishing Co. Inc.
  • Armbruster, B. B. & Anderson, T. H. (1981). Research synthesis on study skills. Educational Leadership, 39 (2), 154-156.
  • Avcı, Y. (2006). Sınıf içi rehberlik etkinliklerinin öğrencilerin verimli ders çalışma alışkanlıkları üzerindeki etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir. Aydemir, O. (tarihsiz). Öğrenmede motivasyon ve dikkatin önemi. http://www.egitim.aku.edu.tr/motivasyondikkat2.pdf. İndirilme Tarihi: 06.03.2012
  • Balkıs, M., Duru, E., Buluş, M. & Duru, S. (2006). Üniversite Öğrencilerinde Akademik Erteleme Eğiliminin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Ege Ünivesitesi Ege Eğitim Dergisi, 2 (7), 57-73.
  • Baltaş A. (1994). Öğrenmede ve sınavlarda üstün başarı. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Bay, E., Tuğluk, M. & Gençdoğan, B. (2004). Üniversite öğrencilerinin ders çalışma becerilerinin incelenmesi (Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Örneği). Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2 (2), 223-236.
  • Beghetto, R. A. (2009). Correlates of intellectual risk taking in elementary school science. Journal of Research in Science Teaching, 46 (2), 210-223.
  • Bordens, K. S. & Abbott, B. B. (2011). Research design and methods: A process approach. New York: The McGraw-Hill Companies.
  • Britton, B. K. & Tesser A. (1991). Effects of time management practices on college grades. Journal of Educational Psychology, 83 (3), 405–410.
  • Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Campbell, R. L. & Svenson, L. W. (1992). Perceived level of stress among university undergraduate students in Edmonton, Canada. Perceptual and Motor Skills, 75 (2), 552- 554.
  • Canel, N. (2007). Eğitimde rehberlik hizmetlerinin yeri ve önemi. Rehberlik (Edt: B. Aydın). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. ss. 117-151
  • Clifford, M. M. (1988). Failure tolerance and academic risk taking in ten-to twelve-year-old students. British Journal of Educational Psychology, 58, 15-27.
  • Clifford, M. M. (1991). Risk taking, theoretical, empirical, and educational considerations. Eudcational Psychologist, 26 (3&4), 263-297.
  • Clifford, M. M. & Chou, F. (1991). Effects of payoff and task context on academic risk taking. Journal of Educational Psychology, 83, 499–507.
  • Cohen, J., Cohen, P., West, S. G. & Aiken, L. S. (2003). Applied multiple regression/correlation analysis for the behavioral sciences. London: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers.
  • Cornell, R. & Martin, B. (1997). The role of motivation in web-based instruction. Web-based instruction. (Edt: B. A. Khan). Englewood Cliffs, NJ: Educational Publications. pp. 93- 100.
  • Cüceloğlu, D. (2009). İnsan ve davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Çakmak, M. & Ercan, L. (2006). Views of experienced and student teachers about motivation in effective teaching process. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26 (3), 133-143.
  • DeBettencourt, L.U., & Allen, J. (1999). Programming for middle and high school: A study- skills clinic approach for preparing teachers. The Teacher Educator, 35 (1), 8-18.
  • Demircioğlu Memiş, A. (2007). Öğrencilerin çalışma oryantasyonlarını etkileyen demografik faktörler. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5 (2), 291-321.
  • Demirtaş, H. & Özer, N. (2007). Öğretmen adaylarının zaman yönetimi becerileri ile akademik başarısı arasındaki ilişkisi. Eğitimde Politika Analizleri ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, 2 (1). http://www.inased.org/epasad/c2s1/demirtasozer.pdf. İndirme Tarihi: 20.02.2012.
  • Dodge, J. (1994). The study skills handbook: More than 75 strategies for better learning. New York: Scholastic Inc.
  • Domino, G. & Domino, M. L. (2006). Psychological testing: An introduction. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Entwistle, N. J. & Waterson, S. (1988). Approaches to studying and levels of processing in university students. British Journal of Educational Psychology, 58, 258-265.
  • Erdamar Koç, G. (2010). Öğretmen adaylarının ders çalışma stratejilerini etkileyen bazı değişkenler. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38, 82-93.
  • Erkuş, A. (2012). Psikolojide ölçme ve ölçek geliştirme. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Esen Kıran, B. (2005). Ergenlerde risk alma davranışı ile akademik başarının incelenmesi. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2 (29), 8-13.
  • Everitt, B. & Hothorn, T. (2011). An introduction to applied multivariate analysis with R. New York: Springer.
  • Fan, X. (1996). Canonical correlation analysis as a general analytic model. Advances in social science methodology. (Edt: B. Thompson). Greenwich, CT: JAI. pp. 71–94.
  • Fan, X. (1997). Canonical correlation analysis and structural equation modeling: What do they have in common? Structural Equation Modeling, 4, 65–79.
  • Forsythe, B. A. (1986). Multidimensional approach to teaching social studies. Advanced seminar paper, Kean College, ED 272 430.
  • Fraenkel, J. R., Wallen, N. E. & Hyun, H. H. (2012). How to design and evaluate research in education. New York: McGraw Hill.
  • Gettinger, M. & Siebert, J.K. (2002). Contributions of study skills to academic competence. School Psychology Review, 31 (3), 351-365.
  • Gözel, E. (2010). İlköğretim okulu öğretmenlerinin zaman yönetimi hakkındaki görüşlerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24, 67-84.
  • Griffith, J. (1996). Relation of parental involvement, empowerment and school traits to student academic performance. Journal of Educational Research, 90 (1), 33-41.
  • Gurung, R. A. R., Weidert, J. & Jeske, A. (2010). Focusing on how students study. Journal of the Scholarship of Teaching and Learning, 10 (1), 28-35.
  • Güçlü, M., Yıldız, M. & Şahan, H. (2010). Türkiye’de beden eğitimi ve spor yüksek okullarında eğitim gören öğrencilerin teknolojiye karşı tutumları ve ders çalışma becerileri arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi üzerine bir araştırma. 11. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi, Antalya, (10-12 Kasım).
  • Hair, J. F., Black, W. C, Babin, B. J. & Anderson, R. E. (2010). Multivariate data analysis. Englewood Cliffs, New Jersey: Prentice Hall.
  • Hancock, D. R. (2001). Effects of test anxiety and evaluative threat on students' achievement and motivation. Journal of Educational Research, 94 (5), 284-90.
  • Härdle, W. K. & Simar, L. (2012). Applied multivariate statistical analysis. Springer Verlag, Heidelberg.
  • Hembree, R. (1988). Correlates, causes, effects and treatment of test anxiety. Review of Educational Research, 58, 47-77.
  • Henson, R. K. (2000). Demystifying parametric analyses: Illustrating canonical correlation as the multivariate general linear model. Multiple Linear Regression Viewpoints, 26 (1), 11- 19.
  • Hesapçıoğlu, M. (2011). Öğretim ilke ve yöntemleri: Eğitim programları ve öğretim. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Hoover, J. J. (1993). Helping parents develop a homebased study skills program. Intervention in School and Clinic, 28, 238-245.
  • House, D. J. (2002). An investigation of the effects of gender and academic self-efficacy on academic risk-taking for adolescent students. UMI ProQuest Digital Dissertations. Umi Number: 3066174.
  • Huo, Y. & Budescu, D. V. (2009). An extension of dominance analysis to canonical correlation analysis. Multivariate Behavioral Research, 44, 688-709.
  • İlhan, M. & Çetin, B. (2013). Ortaokul öğrencilerinin matematik odaklı akademik risk alma davranışları: Bir ölçek geliştirme çalışması. E-uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(2), 1-28.
  • Jansen, E. P. W. A. & Suhre, C. J. M. (2010). The effect of secondary school study skills preparation on first-year university achievement. Educational Studies, 36(5), 569–580.
  • Johnston, J. M., & Pennypacker, H. S. (1993). Strategies and tactics of behavioral research. Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Jones, C. H., Slate, J. R. & Marini, I. (1995). Locus of control social interdependence, academic preparation, age, study time, and the study skills of college students. Research in the Schools, 2 (1), 55-62.
  • Kağan, M. (2009). Üniversite öğrencilerinde akademik erteleme davranışını açıklayan değişkenlerin belirlenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 42 (2), 113-128.
  • Kara, A. (2008). İlköğretim birinci kademede eğitimde motivasyon ölçeğinin Türkçe’ye uyarlanması. Ege Eğitim Dergisi, 2 (9), 59-78.
  • Karaçanta, H. (2009). Öğretmen adayları için kamu personeli seçme sınavı kaygı ölçeğinin geliştirilmesi (Geçerlik ve güvenirlik çalışması). Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 50-57.
  • Karaoğlan, A. D. & Yaman, R. (2009). The relationship between the success and time management of executives and a view to executives of Turkish top companies. Gazi University Journal of Science, 22 (4), 287-295.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kartika, A. (2007). Study skills training: Is It an Answer to the Lack of College Students’ Study Skills? The International Journal of Learning, 14 (9), 35-43.
  • Kiewra, K. A. (2002). How classroom teachers can help students learn and them how to learn. Theory into practice, 41 (2), 71-80
  • Korkmaz, H. (2002). Fen eğitiminde proje tabanlı öğrenmenin yaratıcı düşünme, problem çözme ve akademik risk alma düzeylerine etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara, Türkiye.
  • Koruklu, N. Ö. (2010). Eğitsel rehberlik. Psikolojik danışma ve rehberlik (Edt: M. Güven). Ankara: Anı Yayıncılık. ss. 87-130.
  • Köse, A. (2010). Fen bilgisi öğretmen adaylarının öğrenme stilleri, ders çalışma stratejileri ile fen bilgisi öğretimi öz yeterlik inançları arasındaki ilişki (ÇOMÜ örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çanakkale On Sekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çanakkale.
  • Kurbanoğlu, N. I. & Akın, A. (2010). The relationships between university students’ chemistry laboratory anxiety, attitudes, and self-efficacy beliefs. Australian Journal of Teacher Education, 35 (8), 48-59.
  • Küçükahmet, L. (2009). Program geliştirme ve öğretim. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Langer, M. & Neal, J. (1987). Strategies for learning: An adjunct study skills model. Journal of Reading, 31, 134-139.
  • Leech, N. L. Barlett, K. C. & Morgan, G. A. (2005). SPSS for intermediate statistics; Use and interpretation. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Lerner, J. S. & Keltner, D. (2000). Beyond valence: Toward a model of emotion-specific
  • influences on judgment and choice. Cognition and Emotion, 14, 473-493.
  • Macan, T. H., Shahani, C., Dipboye, R. L. & Philips, A. P. (1990). College students' time management: correlations with academic performance and stress. Journal of Educational Psychology, 82 (4), 760-768.
  • Maner, J. K., Richey, J. A., Cromer, K., Mallott, M., Lejuez, C. W., Joiner, T. E. vd. (2007). Dispositional anxiety and risk-avoidant decision-making. Personality and Individual Differences, 42, 665-675.
  • Maner, J. K. & Schmidt, N. B. (2006). The role of risk-avoidance in anxiety. Behavior Therapy, 37, 181–189.
  • Martin, B. M. & Briggs, L. J. (1986). The effective and cognitive domains. Integration for instruction and research. Engleewood Cliffs, NJ: Educational Technology Publications.
  • Masgoret, A. M. & Gardner, R. C. (2003). Attitudes, motivation, and second language learning: A meta-analysis of studies conducted by Gardner and associates. Language Learning, 53 (1), 123-163.
  • Minnaert, A. & Janssen, P.J. (1992). Success and progress in higher education: A structural model of studying. British Journal of Educational Psychology, 62.
  • Neihart, M. (2010). Systematic risk-taking. Roeper Review, 21 (4), 289-292.
  • Neri, D. L. E. (2007). Learning styles and study skills among nursing students. Liceo Journal of Higher Education Research, 5(1), 97-109.
  • Pallant, J. (2005). SPSS survival manual: A step by step guide to data analysis using SPSS for windows. Australia: Australian Copyright.
  • Pedhazur, E. J. (1997). Multiple regressions in behavioral research: Explanation and prediction. New York: Holt, Rinehart & Winston.
  • Purdue, N. & Hattie, J. (1999). The relationship between study skills and learning outcomes: A meta-analysis. Australian Journal of Education, 43(1), 72-86.
  • Nunnaly, J. & Bernstein, I. (1994). Psychometric theory. New York: McGraw-Hill.
  • O'Neill, G. W., Walters, W. M., Rasheed, J. A. & Johnston, J. M. (1975). Validity of the study reporting system II. Behavior research and technology in higher education (Edt: J. M. Johnston). Springfield, IL: Charles C. Thomas. pp. 411-420.
  • Özsoy, G., Memiş, A. & Temur, T. (2009). Metacognition, study habits and attitudes. International Electronic Journal of Elementary Education, 2 (1), 154-166.
  • Özyılmaz Akamca, G. (2008). İlköğretimde analojiler, kavram karikatürleri ve tahmin- gözlem-açıklama teknikleriyle desteklenmiş fen ve teknoloji eğitiminin öğrenme ürünlerine etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Pallant, J. (2005). SPSS survival manual: A step by step guide to data analysis using SPSS for windows. Australia: Australian Copyright.
  • Pedhazur, E. J. (1997). Multiple regressions in behavioral research: Explanation and prediction. New York: Holt, Rinehart & Winston.
  • Piji Küçük, D. (2010). Müzik öğretmeni adaylarının sınav kaygısı, benlik saygısı ve çalgı başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3), 37-50.
  • Prociuk, T. J. & Breen, L. J. (1974). Locus of control, study habits and attitudes and college academic performance. The Journal of Education, 88, 91-95.
  • Pressley, M., Yokoi, L., Meter, P. V., Etten, S. V. & Freebern, G. (1997). Some of the reasons why preparing for exams is so hard: What can be done to make it easier? Educational Psychology Review, 9 (1), 1-38.
  • Rafoth, M. A. & DeFabo, L. (1990). Study skills. What research says to the teacher? West Haven, Connecticut: NEA Professional Library, ED 323 184.
  • Rencher, C. A. (2002). Methods of multivariate analysis. New York: A John Wiley & Sons, INC. Publication.
  • Serin, O., Bulut Serin, N., & Şahin, F. S. (2009). Factors affecting the learning and studying strategies, and locus of control of the trainee teachers. Procedia Social and Behavioral Sciences, 1 (1), 1127–1136.
  • Sherry, A. & Henson, R.K. (2005): Conducting and interpreting canonical correlation analysis in personality research: A user-friendly primer. Journal of Personality Assessment, 84 (1), 37-48.
  • Sipahi, B., Yurtkoru, S. & Çinko, M. (2010). Sosyal bilimlerde SPSS’le veri analizi. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • Smythe, J. A. F. & Robertson, I. T. (1999). On the relationship between time management and time estimation. British Journal of Psychology, 90.
  • Stangor, C. (2010). Research methods for the behavioral sciences. Wadsworth.
  • Steele, M. M. (2010). High school students with learning disabilities: Mathematics instruction, study skills and high stakes tests. American Secondary Education, 38 (3), 21- 27.
  • Stevens, J. P. (2009). Applied multivariate statistics for the social sciences. New York: Routledge.
  • Strum, I. S. (1971). The relationship of creativity and academic risk-taking among fifth graders: Final report. ERIC Document Reproduction Service No: ED046212.
  • Subaşı, G. (2000). Verimli ders çalışma alışkanlıkları eğitiminin, akademik başarı, akademik benlik kavramı ve çalışma alışkanlıklarına etkisi. Eğitim ve Bilim, 117, 50-56.
  • Şeker, H. & Gençdoğan, B. (2006). Psikolojide ve eğitimde ölçme aracı geliştirme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Tabachnick, B. G. & Fidell, L. S. (2007). Using multivariate statistics. Boston, Pearson Education, Inc.
  • Tay, B., Özkan, D. & Akyürek Tay, B. (2009). The effect of academic risk taking levels on the problem solving ability of gifted students. Procedia Social and Behavioral Sciences, 1 (1), 1099-1104.
  • Tektaş, M., & Tektaş, N. (2010). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin zaman yönetimi ve akademik başarıları arasındaki ilişki. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23, 221-229.
  • Temelli, A. & Kurt, M. (2010). Eğitim fakültesi ve fen fakültesi biyoloji öğrencilerinin ders çalışma alışkanlıklarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Kuramsal Eğitimbilim, 3(2), 27-36.
  • Tezbaşaran, A. (1997). Likert tipi ölçek hazırlama kılavuzu. Ankara: Türk Psikologlar Derneği.
  • Thomas, A. (1993). Study skills. Eugene, Oregon: Oregon School Study Council, University of Oregon. (Eric Document Reproduction Service) ED 355 616.
  • Topp, R. (1989). Effect of relaxation or exercise on undergraduates’ test anxiety. Perceptual and Motor Skills, 69, 35-41.
  • Traister, J. E. & Brickner, D. C. (2004). Electrician's exam preparation guide: Based on the 2005 NEC. Craftsman Book Company.
  • Trueman, M. & Hartley, J. (1996). A comparison between the time management skills and academic performance of mature and traditional-entry university students. Higher Education, 32, 199-215.
  • Uğur, A. (2000). Çalışma hayatında zaman yönetimi. MPM Kalkınmada Anahtar Verimlilik Dergisi, 12 (143), 18-22.
  • Uluğ, F. (1981). Verimli çalışma alışkanlıkları kazandırma konusunda yapılan rehberliğin okul başarısına etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Ulusoy, A., Güngör, A. & Akyol, A. (2004). Gelişim ve öğrenme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Van-Voorhis, F. L. (2003). Interactive homework in middle school: Effects on family involvement and science achievement. Journal of Educational Research, 96(6), 323-338.
  • Varmuza, K. & Filzmoser, P. (2009). Introdurction to multivariate statistical analysis in chemometrics. Boca Raton: CRC Press.
  • Wagner, P., Schober, B. & Spiel, C. (2008). Time investment and time management: An analysis of time students spend working at home for school. Educational Research and Evaluation,14(2), 139-153.
  • Wolters, C. A. & Rosenthal, H. (2000). The relation between students’ motivational beliefs and their use of motivational regulation strategies. International Journal of Educational Research, 33, 801-820.
  • Yazıcı, H. (2009). Öğretmenlik mesleği, motivasyon kaynakları ve temel tutumlar: Kuramsal bir bakış. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17 (1), 33-46.
  • Yıldırım, İ. (2000). Akademik başarının yordayıcısı olarak yalnızlık, sınav kaygısı ve sosyal destek. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 167-176.
  • Yılmaz, H., & Huyugüzel Çavaş, P. (2007). Fen öğrenimine yönelik motivasyon ölçeği’nin geçerlik ve güvenirlik çalışması. İlköğretim Online, 6 (3), 430-440.
  • Yu, D. D. (2011). How much do study habits, skills and attitudes affect student performance in introductory college accounting courses? New Horizons in Education, 59 (3), 1-15.
  • Zimmerman, B. J., & Martinez-Pons, M. (1986). Development of a structured interview for assessing student use of self-regulated learning strategies. American Education Research Journal, 23, 614-628.

An investigation of the relationship between study skills and academic risk taking with canonical correlation

Yıl 2013, Cilt: 3 Sayı: 2, 123 - 146, 01.10.2013

Öz

-

Kaynakça

  • Afifi, A. & Clark, V. (2004). Computer-aided multivariate analysis. Boca Raton, Fl: Chapman & Hall/CRC.
  • Agnew, N. C., Slate, J. R., Jones, C. H. & Agnew, D. M. (1993). Academic behaviors as a function of academic achievement, locus of control, & motivational orientation. NACTA Journal, 37 (2), 24-27.
  • Aquino, L. B. (2011). Study habits and attitudes of freshmen students: Implications for academic intervention programs. Journal of Language Teaching and Research, 2 (5), 1116- 1121.
  • Akbaba, S. (2006). Eğitimde motivasyon. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 343-361.
  • Alay, S. & Koçak, S. (2003). Üniversite öğrencilerinin zaman yönetimleri ile akademik başarıları arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 35, 326-335.
  • Albayrak, A. S. (2010). Kanonik korelasyon analizi. SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri. (Edt: Ş. Kalaycı). Ankara: Asil Yayın Dağıtım. ss. 234-255
  • Allen, J. M. & Freitag, K. K. (1988). Parents and students as cooperative learners: A workshop for parents. The Reading Teacher, 41 (9), 922-925.
  • Alnabhan, M., Al-Zegoul, E. & Harwell, M. (2001). Factors related to achievement levels of education students at Mu’tah University. Assessment & Evaluation in Higher Education, 26 (6), 593-604.
  • Anastasi, A. (1982). Psychological testing. New York: Mac Millan Publishing Co. Inc.
  • Armbruster, B. B. & Anderson, T. H. (1981). Research synthesis on study skills. Educational Leadership, 39 (2), 154-156.
  • Avcı, Y. (2006). Sınıf içi rehberlik etkinliklerinin öğrencilerin verimli ders çalışma alışkanlıkları üzerindeki etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir. Aydemir, O. (tarihsiz). Öğrenmede motivasyon ve dikkatin önemi. http://www.egitim.aku.edu.tr/motivasyondikkat2.pdf. İndirilme Tarihi: 06.03.2012
  • Balkıs, M., Duru, E., Buluş, M. & Duru, S. (2006). Üniversite Öğrencilerinde Akademik Erteleme Eğiliminin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Ege Ünivesitesi Ege Eğitim Dergisi, 2 (7), 57-73.
  • Baltaş A. (1994). Öğrenmede ve sınavlarda üstün başarı. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Bay, E., Tuğluk, M. & Gençdoğan, B. (2004). Üniversite öğrencilerinin ders çalışma becerilerinin incelenmesi (Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Örneği). Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2 (2), 223-236.
  • Beghetto, R. A. (2009). Correlates of intellectual risk taking in elementary school science. Journal of Research in Science Teaching, 46 (2), 210-223.
  • Bordens, K. S. & Abbott, B. B. (2011). Research design and methods: A process approach. New York: The McGraw-Hill Companies.
  • Britton, B. K. & Tesser A. (1991). Effects of time management practices on college grades. Journal of Educational Psychology, 83 (3), 405–410.
  • Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Campbell, R. L. & Svenson, L. W. (1992). Perceived level of stress among university undergraduate students in Edmonton, Canada. Perceptual and Motor Skills, 75 (2), 552- 554.
  • Canel, N. (2007). Eğitimde rehberlik hizmetlerinin yeri ve önemi. Rehberlik (Edt: B. Aydın). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. ss. 117-151
  • Clifford, M. M. (1988). Failure tolerance and academic risk taking in ten-to twelve-year-old students. British Journal of Educational Psychology, 58, 15-27.
  • Clifford, M. M. (1991). Risk taking, theoretical, empirical, and educational considerations. Eudcational Psychologist, 26 (3&4), 263-297.
  • Clifford, M. M. & Chou, F. (1991). Effects of payoff and task context on academic risk taking. Journal of Educational Psychology, 83, 499–507.
  • Cohen, J., Cohen, P., West, S. G. & Aiken, L. S. (2003). Applied multiple regression/correlation analysis for the behavioral sciences. London: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers.
  • Cornell, R. & Martin, B. (1997). The role of motivation in web-based instruction. Web-based instruction. (Edt: B. A. Khan). Englewood Cliffs, NJ: Educational Publications. pp. 93- 100.
  • Cüceloğlu, D. (2009). İnsan ve davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Çakmak, M. & Ercan, L. (2006). Views of experienced and student teachers about motivation in effective teaching process. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26 (3), 133-143.
  • DeBettencourt, L.U., & Allen, J. (1999). Programming for middle and high school: A study- skills clinic approach for preparing teachers. The Teacher Educator, 35 (1), 8-18.
  • Demircioğlu Memiş, A. (2007). Öğrencilerin çalışma oryantasyonlarını etkileyen demografik faktörler. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5 (2), 291-321.
  • Demirtaş, H. & Özer, N. (2007). Öğretmen adaylarının zaman yönetimi becerileri ile akademik başarısı arasındaki ilişkisi. Eğitimde Politika Analizleri ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, 2 (1). http://www.inased.org/epasad/c2s1/demirtasozer.pdf. İndirme Tarihi: 20.02.2012.
  • Dodge, J. (1994). The study skills handbook: More than 75 strategies for better learning. New York: Scholastic Inc.
  • Domino, G. & Domino, M. L. (2006). Psychological testing: An introduction. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Entwistle, N. J. & Waterson, S. (1988). Approaches to studying and levels of processing in university students. British Journal of Educational Psychology, 58, 258-265.
  • Erdamar Koç, G. (2010). Öğretmen adaylarının ders çalışma stratejilerini etkileyen bazı değişkenler. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38, 82-93.
  • Erkuş, A. (2012). Psikolojide ölçme ve ölçek geliştirme. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Esen Kıran, B. (2005). Ergenlerde risk alma davranışı ile akademik başarının incelenmesi. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2 (29), 8-13.
  • Everitt, B. & Hothorn, T. (2011). An introduction to applied multivariate analysis with R. New York: Springer.
  • Fan, X. (1996). Canonical correlation analysis as a general analytic model. Advances in social science methodology. (Edt: B. Thompson). Greenwich, CT: JAI. pp. 71–94.
  • Fan, X. (1997). Canonical correlation analysis and structural equation modeling: What do they have in common? Structural Equation Modeling, 4, 65–79.
  • Forsythe, B. A. (1986). Multidimensional approach to teaching social studies. Advanced seminar paper, Kean College, ED 272 430.
  • Fraenkel, J. R., Wallen, N. E. & Hyun, H. H. (2012). How to design and evaluate research in education. New York: McGraw Hill.
  • Gettinger, M. & Siebert, J.K. (2002). Contributions of study skills to academic competence. School Psychology Review, 31 (3), 351-365.
  • Gözel, E. (2010). İlköğretim okulu öğretmenlerinin zaman yönetimi hakkındaki görüşlerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24, 67-84.
  • Griffith, J. (1996). Relation of parental involvement, empowerment and school traits to student academic performance. Journal of Educational Research, 90 (1), 33-41.
  • Gurung, R. A. R., Weidert, J. & Jeske, A. (2010). Focusing on how students study. Journal of the Scholarship of Teaching and Learning, 10 (1), 28-35.
  • Güçlü, M., Yıldız, M. & Şahan, H. (2010). Türkiye’de beden eğitimi ve spor yüksek okullarında eğitim gören öğrencilerin teknolojiye karşı tutumları ve ders çalışma becerileri arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi üzerine bir araştırma. 11. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi, Antalya, (10-12 Kasım).
  • Hair, J. F., Black, W. C, Babin, B. J. & Anderson, R. E. (2010). Multivariate data analysis. Englewood Cliffs, New Jersey: Prentice Hall.
  • Hancock, D. R. (2001). Effects of test anxiety and evaluative threat on students' achievement and motivation. Journal of Educational Research, 94 (5), 284-90.
  • Härdle, W. K. & Simar, L. (2012). Applied multivariate statistical analysis. Springer Verlag, Heidelberg.
  • Hembree, R. (1988). Correlates, causes, effects and treatment of test anxiety. Review of Educational Research, 58, 47-77.
  • Henson, R. K. (2000). Demystifying parametric analyses: Illustrating canonical correlation as the multivariate general linear model. Multiple Linear Regression Viewpoints, 26 (1), 11- 19.
  • Hesapçıoğlu, M. (2011). Öğretim ilke ve yöntemleri: Eğitim programları ve öğretim. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Hoover, J. J. (1993). Helping parents develop a homebased study skills program. Intervention in School and Clinic, 28, 238-245.
  • House, D. J. (2002). An investigation of the effects of gender and academic self-efficacy on academic risk-taking for adolescent students. UMI ProQuest Digital Dissertations. Umi Number: 3066174.
  • Huo, Y. & Budescu, D. V. (2009). An extension of dominance analysis to canonical correlation analysis. Multivariate Behavioral Research, 44, 688-709.
  • İlhan, M. & Çetin, B. (2013). Ortaokul öğrencilerinin matematik odaklı akademik risk alma davranışları: Bir ölçek geliştirme çalışması. E-uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(2), 1-28.
  • Jansen, E. P. W. A. & Suhre, C. J. M. (2010). The effect of secondary school study skills preparation on first-year university achievement. Educational Studies, 36(5), 569–580.
  • Johnston, J. M., & Pennypacker, H. S. (1993). Strategies and tactics of behavioral research. Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Jones, C. H., Slate, J. R. & Marini, I. (1995). Locus of control social interdependence, academic preparation, age, study time, and the study skills of college students. Research in the Schools, 2 (1), 55-62.
  • Kağan, M. (2009). Üniversite öğrencilerinde akademik erteleme davranışını açıklayan değişkenlerin belirlenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 42 (2), 113-128.
  • Kara, A. (2008). İlköğretim birinci kademede eğitimde motivasyon ölçeğinin Türkçe’ye uyarlanması. Ege Eğitim Dergisi, 2 (9), 59-78.
  • Karaçanta, H. (2009). Öğretmen adayları için kamu personeli seçme sınavı kaygı ölçeğinin geliştirilmesi (Geçerlik ve güvenirlik çalışması). Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 50-57.
  • Karaoğlan, A. D. & Yaman, R. (2009). The relationship between the success and time management of executives and a view to executives of Turkish top companies. Gazi University Journal of Science, 22 (4), 287-295.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kartika, A. (2007). Study skills training: Is It an Answer to the Lack of College Students’ Study Skills? The International Journal of Learning, 14 (9), 35-43.
  • Kiewra, K. A. (2002). How classroom teachers can help students learn and them how to learn. Theory into practice, 41 (2), 71-80
  • Korkmaz, H. (2002). Fen eğitiminde proje tabanlı öğrenmenin yaratıcı düşünme, problem çözme ve akademik risk alma düzeylerine etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara, Türkiye.
  • Koruklu, N. Ö. (2010). Eğitsel rehberlik. Psikolojik danışma ve rehberlik (Edt: M. Güven). Ankara: Anı Yayıncılık. ss. 87-130.
  • Köse, A. (2010). Fen bilgisi öğretmen adaylarının öğrenme stilleri, ders çalışma stratejileri ile fen bilgisi öğretimi öz yeterlik inançları arasındaki ilişki (ÇOMÜ örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çanakkale On Sekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çanakkale.
  • Kurbanoğlu, N. I. & Akın, A. (2010). The relationships between university students’ chemistry laboratory anxiety, attitudes, and self-efficacy beliefs. Australian Journal of Teacher Education, 35 (8), 48-59.
  • Küçükahmet, L. (2009). Program geliştirme ve öğretim. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Langer, M. & Neal, J. (1987). Strategies for learning: An adjunct study skills model. Journal of Reading, 31, 134-139.
  • Leech, N. L. Barlett, K. C. & Morgan, G. A. (2005). SPSS for intermediate statistics; Use and interpretation. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Lerner, J. S. & Keltner, D. (2000). Beyond valence: Toward a model of emotion-specific
  • influences on judgment and choice. Cognition and Emotion, 14, 473-493.
  • Macan, T. H., Shahani, C., Dipboye, R. L. & Philips, A. P. (1990). College students' time management: correlations with academic performance and stress. Journal of Educational Psychology, 82 (4), 760-768.
  • Maner, J. K., Richey, J. A., Cromer, K., Mallott, M., Lejuez, C. W., Joiner, T. E. vd. (2007). Dispositional anxiety and risk-avoidant decision-making. Personality and Individual Differences, 42, 665-675.
  • Maner, J. K. & Schmidt, N. B. (2006). The role of risk-avoidance in anxiety. Behavior Therapy, 37, 181–189.
  • Martin, B. M. & Briggs, L. J. (1986). The effective and cognitive domains. Integration for instruction and research. Engleewood Cliffs, NJ: Educational Technology Publications.
  • Masgoret, A. M. & Gardner, R. C. (2003). Attitudes, motivation, and second language learning: A meta-analysis of studies conducted by Gardner and associates. Language Learning, 53 (1), 123-163.
  • Minnaert, A. & Janssen, P.J. (1992). Success and progress in higher education: A structural model of studying. British Journal of Educational Psychology, 62.
  • Neihart, M. (2010). Systematic risk-taking. Roeper Review, 21 (4), 289-292.
  • Neri, D. L. E. (2007). Learning styles and study skills among nursing students. Liceo Journal of Higher Education Research, 5(1), 97-109.
  • Pallant, J. (2005). SPSS survival manual: A step by step guide to data analysis using SPSS for windows. Australia: Australian Copyright.
  • Pedhazur, E. J. (1997). Multiple regressions in behavioral research: Explanation and prediction. New York: Holt, Rinehart & Winston.
  • Purdue, N. & Hattie, J. (1999). The relationship between study skills and learning outcomes: A meta-analysis. Australian Journal of Education, 43(1), 72-86.
  • Nunnaly, J. & Bernstein, I. (1994). Psychometric theory. New York: McGraw-Hill.
  • O'Neill, G. W., Walters, W. M., Rasheed, J. A. & Johnston, J. M. (1975). Validity of the study reporting system II. Behavior research and technology in higher education (Edt: J. M. Johnston). Springfield, IL: Charles C. Thomas. pp. 411-420.
  • Özsoy, G., Memiş, A. & Temur, T. (2009). Metacognition, study habits and attitudes. International Electronic Journal of Elementary Education, 2 (1), 154-166.
  • Özyılmaz Akamca, G. (2008). İlköğretimde analojiler, kavram karikatürleri ve tahmin- gözlem-açıklama teknikleriyle desteklenmiş fen ve teknoloji eğitiminin öğrenme ürünlerine etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Pallant, J. (2005). SPSS survival manual: A step by step guide to data analysis using SPSS for windows. Australia: Australian Copyright.
  • Pedhazur, E. J. (1997). Multiple regressions in behavioral research: Explanation and prediction. New York: Holt, Rinehart & Winston.
  • Piji Küçük, D. (2010). Müzik öğretmeni adaylarının sınav kaygısı, benlik saygısı ve çalgı başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3), 37-50.
  • Prociuk, T. J. & Breen, L. J. (1974). Locus of control, study habits and attitudes and college academic performance. The Journal of Education, 88, 91-95.
  • Pressley, M., Yokoi, L., Meter, P. V., Etten, S. V. & Freebern, G. (1997). Some of the reasons why preparing for exams is so hard: What can be done to make it easier? Educational Psychology Review, 9 (1), 1-38.
  • Rafoth, M. A. & DeFabo, L. (1990). Study skills. What research says to the teacher? West Haven, Connecticut: NEA Professional Library, ED 323 184.
  • Rencher, C. A. (2002). Methods of multivariate analysis. New York: A John Wiley & Sons, INC. Publication.
  • Serin, O., Bulut Serin, N., & Şahin, F. S. (2009). Factors affecting the learning and studying strategies, and locus of control of the trainee teachers. Procedia Social and Behavioral Sciences, 1 (1), 1127–1136.
  • Sherry, A. & Henson, R.K. (2005): Conducting and interpreting canonical correlation analysis in personality research: A user-friendly primer. Journal of Personality Assessment, 84 (1), 37-48.
  • Sipahi, B., Yurtkoru, S. & Çinko, M. (2010). Sosyal bilimlerde SPSS’le veri analizi. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • Smythe, J. A. F. & Robertson, I. T. (1999). On the relationship between time management and time estimation. British Journal of Psychology, 90.
  • Stangor, C. (2010). Research methods for the behavioral sciences. Wadsworth.
  • Steele, M. M. (2010). High school students with learning disabilities: Mathematics instruction, study skills and high stakes tests. American Secondary Education, 38 (3), 21- 27.
  • Stevens, J. P. (2009). Applied multivariate statistics for the social sciences. New York: Routledge.
  • Strum, I. S. (1971). The relationship of creativity and academic risk-taking among fifth graders: Final report. ERIC Document Reproduction Service No: ED046212.
  • Subaşı, G. (2000). Verimli ders çalışma alışkanlıkları eğitiminin, akademik başarı, akademik benlik kavramı ve çalışma alışkanlıklarına etkisi. Eğitim ve Bilim, 117, 50-56.
  • Şeker, H. & Gençdoğan, B. (2006). Psikolojide ve eğitimde ölçme aracı geliştirme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Tabachnick, B. G. & Fidell, L. S. (2007). Using multivariate statistics. Boston, Pearson Education, Inc.
  • Tay, B., Özkan, D. & Akyürek Tay, B. (2009). The effect of academic risk taking levels on the problem solving ability of gifted students. Procedia Social and Behavioral Sciences, 1 (1), 1099-1104.
  • Tektaş, M., & Tektaş, N. (2010). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin zaman yönetimi ve akademik başarıları arasındaki ilişki. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23, 221-229.
  • Temelli, A. & Kurt, M. (2010). Eğitim fakültesi ve fen fakültesi biyoloji öğrencilerinin ders çalışma alışkanlıklarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Kuramsal Eğitimbilim, 3(2), 27-36.
  • Tezbaşaran, A. (1997). Likert tipi ölçek hazırlama kılavuzu. Ankara: Türk Psikologlar Derneği.
  • Thomas, A. (1993). Study skills. Eugene, Oregon: Oregon School Study Council, University of Oregon. (Eric Document Reproduction Service) ED 355 616.
  • Topp, R. (1989). Effect of relaxation or exercise on undergraduates’ test anxiety. Perceptual and Motor Skills, 69, 35-41.
  • Traister, J. E. & Brickner, D. C. (2004). Electrician's exam preparation guide: Based on the 2005 NEC. Craftsman Book Company.
  • Trueman, M. & Hartley, J. (1996). A comparison between the time management skills and academic performance of mature and traditional-entry university students. Higher Education, 32, 199-215.
  • Uğur, A. (2000). Çalışma hayatında zaman yönetimi. MPM Kalkınmada Anahtar Verimlilik Dergisi, 12 (143), 18-22.
  • Uluğ, F. (1981). Verimli çalışma alışkanlıkları kazandırma konusunda yapılan rehberliğin okul başarısına etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Ulusoy, A., Güngör, A. & Akyol, A. (2004). Gelişim ve öğrenme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Van-Voorhis, F. L. (2003). Interactive homework in middle school: Effects on family involvement and science achievement. Journal of Educational Research, 96(6), 323-338.
  • Varmuza, K. & Filzmoser, P. (2009). Introdurction to multivariate statistical analysis in chemometrics. Boca Raton: CRC Press.
  • Wagner, P., Schober, B. & Spiel, C. (2008). Time investment and time management: An analysis of time students spend working at home for school. Educational Research and Evaluation,14(2), 139-153.
  • Wolters, C. A. & Rosenthal, H. (2000). The relation between students’ motivational beliefs and their use of motivational regulation strategies. International Journal of Educational Research, 33, 801-820.
  • Yazıcı, H. (2009). Öğretmenlik mesleği, motivasyon kaynakları ve temel tutumlar: Kuramsal bir bakış. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17 (1), 33-46.
  • Yıldırım, İ. (2000). Akademik başarının yordayıcısı olarak yalnızlık, sınav kaygısı ve sosyal destek. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 167-176.
  • Yılmaz, H., & Huyugüzel Çavaş, P. (2007). Fen öğrenimine yönelik motivasyon ölçeği’nin geçerlik ve güvenirlik çalışması. İlköğretim Online, 6 (3), 430-440.
  • Yu, D. D. (2011). How much do study habits, skills and attitudes affect student performance in introductory college accounting courses? New Horizons in Education, 59 (3), 1-15.
  • Zimmerman, B. J., & Martinez-Pons, M. (1986). Development of a structured interview for assessing student use of self-regulated learning strategies. American Education Research Journal, 23, 614-628.
Toplam 128 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA58JJ42JC
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Mustafa İlhan Bu kişi benim

Bayram Çetin Bu kişi benim

Meral Öner Sünkür Bu kişi benim

Ferat Yılmaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA İlhan, M., Çetin, B., Öner Sünkür, M., Yılmaz, F. (2013). Ders çalışma becerileri ile akademik risk alma arasındaki ilişkinin kanonik korelasyon ile incelenmesi. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 3(2), 123-146.
AMA İlhan M, Çetin B, Öner Sünkür M, Yılmaz F. Ders çalışma becerileri ile akademik risk alma arasındaki ilişkinin kanonik korelasyon ile incelenmesi. EBAD - JESR. Ekim 2013;3(2):123-146.
Chicago İlhan, Mustafa, Bayram Çetin, Meral Öner Sünkür, ve Ferat Yılmaz. “Ders çalışma Becerileri Ile Akademik Risk Alma arasındaki ilişkinin Kanonik Korelasyon Ile Incelenmesi”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 3, sy. 2 (Ekim 2013): 123-46.
EndNote İlhan M, Çetin B, Öner Sünkür M, Yılmaz F (01 Ekim 2013) Ders çalışma becerileri ile akademik risk alma arasındaki ilişkinin kanonik korelasyon ile incelenmesi. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 3 2 123–146.
IEEE M. İlhan, B. Çetin, M. Öner Sünkür, ve F. Yılmaz, “Ders çalışma becerileri ile akademik risk alma arasındaki ilişkinin kanonik korelasyon ile incelenmesi”, EBAD - JESR, c. 3, sy. 2, ss. 123–146, 2013.
ISNAD İlhan, Mustafa vd. “Ders çalışma Becerileri Ile Akademik Risk Alma arasındaki ilişkinin Kanonik Korelasyon Ile Incelenmesi”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 3/2 (Ekim 2013), 123-146.
JAMA İlhan M, Çetin B, Öner Sünkür M, Yılmaz F. Ders çalışma becerileri ile akademik risk alma arasındaki ilişkinin kanonik korelasyon ile incelenmesi. EBAD - JESR. 2013;3:123–146.
MLA İlhan, Mustafa vd. “Ders çalışma Becerileri Ile Akademik Risk Alma arasındaki ilişkinin Kanonik Korelasyon Ile Incelenmesi”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, c. 3, sy. 2, 2013, ss. 123-46.
Vancouver İlhan M, Çetin B, Öner Sünkür M, Yılmaz F. Ders çalışma becerileri ile akademik risk alma arasındaki ilişkinin kanonik korelasyon ile incelenmesi. EBAD - JESR. 2013;3(2):123-46.