Bilimin toplum yaşamını her geçen gün daha fazla etkilemesi insanların bilime olan merakını giderek arttırmış ve bilimi anlamlandırma gerekliliğini doğurmuştur. Ülkemizde de bilim kültürünü toplumda yaygınlaştırmak adına adımlar atılmakta, çeşitli kurum ve kuruluşlarca bilimsel içerikli çalışmalara ve projelere destekler sunulmaktadır. Bu kuruluşlardan biri olan Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu, “bilimin toplum ile buluşturulmasını ve toplumda yaygınlaştırılmasını sağlamak amacıyla” 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı kapsamında çeşitli projelere destekler sunmaktadır. 2019 yılında desteklenmeye değer görülmüş ve Göller Yöresinde gerçekleştirilmiş projelerden biri de bir bilim kampı olan “7/24 Bilim” projesidir. Bu kamp 16-22 Temmuz 2019 tarihleri arasında kırsal bölge okullarında öğrenim gören 20 ortaokul öğrencisinin katılımıyla 7 gün boyunca, Burdur’da gerçekleştirmiştir. Proje alanlarında uzman 17 eğitmenin rehberliğinde Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi bünyesinde yürütülmüştür. Bu makalede 7/24 Bilim projesinin hazırlanma ve yürütülmesine dair bilgiler verilmiş, projede gerçekleştirilen etkinlikler tanıtılmış, ayrıca “7/24 Bilim” projesine katılmış olan öğrencilerin proje ile projelerde gerçekleştirilen etkinliklere yönelik görüşlerine yer verilmiştir.
TÜBİTAK
118B889
Projenin gerçekleşmesine katkı sunan kurum ve kişiler: Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Burdur İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Burdur İl Gençlik ve Spor Müdürlüğü, Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Yıldırım, Dr. Öğr. Üyesi Can Çiftçibaşı, Öğr. Gör. Can Yastıoğlu, Cihan Dalar, Endüstriyel Tasarım Mühendisi Çağatay Metin, Prof. Dr. Dilek Erduran Avcı, Öğretmen Dilek Karaca, Doç. Dr. Fikret Korur, Dr. Öğr. Üyesi Gülçin Karaca, Doç. Dr. Hasan Genç, Öğr. Gör. H. Ozan Demirtaş, Prof. Dr. İsmail Karaca, Dr. Mehmet Karabal, Öğretmen Münevver Karakaş, Öğretmen Özge Göktürk, Dr. Öğr. Üyesi Ramazan Gürel, Prof. Dr. Salih Ceylan, Dr. Salih Şeker, Arş. Gör. Tuğba Baysal, Öğr. Gör. Ulaş Özkasnaklı, Arkeolog Yasemin Zenger, Hemşire Yasemin Tufan, Dr. Öğr. Üyesi Yusuf Sinan Şirin
The fact that science affects social life more and more every day has increased people's curiosity towards science and caused the necessity to make sense of science. In our country, steps are taken to spread the culture of science in the society and supports are provided for scientific studies and projects by various institutions and organizations. The Scientific and Technological Research Council of Turkey is one of these organizations, "to bring together the scientific community and to ensure dissemination in the community" within the scope of the 4004 Nature Education and Science Schools Support Program offers support to various projects. One of the projects deemed worthy to be supported by The Scientific and Technological Research Council of Turkey and realized in the Lake District is the “7/24 Science” project. The "7/24 Science" project is a science camp. This camp was held between 16-22 July 2019 in Burdur for 7 days with the participation of 20 students from rural schools. The project was carried out under Burdur Mehmet Akif Ersoy University by the guidance of 17 expert tutor. was carried out by 17 Burdur Mehmet Akif Ersoy University. This article presents the detailed information about the preparation and implementation of the 7/24 Science project, about the activities carried out in the project, and the opinions of the students who participated in the “7/24 Science” project regarding the project and activities carried out in the project.
118B889
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 118B889 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 9 Sayı: 11 |
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi (MAKÜ-EBED), eğitim bilimleri, alan eğitimi ve öğretmen yetiştirme alanlarındaki gelişmeleri bilimsel bir zeminde paylaşarak bilime katkı sağlamayı amaçlayan ulusal, hakemli ve bilimsel bir dergidir. Dergimiz yılda bir kez çevrimiçi olarak yayımlanmakta olup, tüm makaleler açık erişim olarak sunulmaktadır