Çoklu ortam öğrenme
çevrelerinde eğitsel ajan kullanımı öğrenmeyi geliştirir ve motivasyonu
artırır. Öğrenci performansını artırmayı amaçlayan eğitsel ajanların önemli
olduğu ifade edilebilir. Alanyazın incelendiğinde eğitsel ajan araştırmalarının
güncel eğilimlerini belirleyen herhangi bir çalışmanın olmadığı görülmüştür. Bu
bağlamda, bu araştırmada, eğitsel ajan konusunda üretilen makalelerin güncel eğilimleri
belirlenmiştir. Bu amaçla eğitsel ajan konusu ile ilgili Social Science
Citation Index’te (SSCI) taranan ve 2009-2014 yılları arasında yayınlanan 61
makale araştırmaya dâhil edilmiştir. Makaleler; yıllara göre sayıları,
kullandıkları araştırma modeli, katılımcıları, ele alınan değişkenleri,
öğretilen konu alanı ve ajan türleri bağlamında içerik analizi yöntemi
kullanılarak incelenmiştir. Araştırmanın sonucuna göre eğitsel ajan konusuna
ilişkin yıllara
göre makale sayılarında küçük değişimler olduğu
söylenebilir. Bunun yanı sıra makalelerde çoğunlukla
deneysel
desenin kullanıldığı, lisans öğrencilerinin katılımcı olarak yer aldığı, bağımlı
değişken olarak başarının kullanıldığı, bağımsız değişken olarak ajan kullanma
durumunun kullanıldığı, öğrencilere öğretilmeye çalışılan konu alanının sayısal
içerikli konulardan oluştuğu, ajan türü olarak konu anlatımı yapan ajanın
kullanıldığı görülmüştür. Araştırmanın sonuçlarına göre bazı öneriler
geliştirilmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 18 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile yayımlanmıştır.